La plimbare pe străduţă · Vise Şi Oglinzi

Hai să ne jucăm leapşa pe străduţă! Subiectul de azi: CĂRŢI!

Nu prea sunt eu adepta lepşelor, dar cred că e distractiv să mai faci una din când în când, mai ales când îmi place subiectul (şi oricum vroiam să îl tratez pe acesta. Oricum ce fac copii pe stradă, vara (ce făceau mai bine spus): joacă leapşa! Deci, să vă spun tot alergam eu (la mine pe stradă nu se spunea leapşa ci alergatea), dar cum nu am fost niciodată bună la sport Ioana m-a prins şi acum e rândul meu să vă vorbesc despre cărţi! Aşa că iată şi răspunsurile mele despre cărţi:

 1. Prima mea amintire cu mine citind

De mică am fost pasionată de cărţi, chiar şi înainte să învăț să citesc, mă urcam pe bibliotecă şi luam în mana tot felul de cărţi le deschideam şi îmi imaginam ce ar putea scrie în ele. Îmi amintesc că printre cărțile supuse cel mai des la acest procedeu, era un volum de poezii al lui Bolintineanu care pe coperta are un luptător pe un cal… îmi imaginam că e o carte de poveşti cu balauri şi îi „citeam” surioarei mele din ea!

2. Prima carte pe care am citit-o și recitit-o

Dama cu camelii de Alexandre Dumas-fiul, şi am recitit-o de mai multe ori şi o voi mai face 🙂

3. O carte pe care fiecare copil ar trebui să o citească

Aş spune Heidi, fetiţa munţilor dar nu vreau să mă acuze Ioana de plagiat, aşa că voi spune a doua carte pentru copii care mi-a plăcut foarte mult – Micul Prinţ de Antoine de Saint-Exupery (cred că şi adulţii ar trebui să o citească).

4. Locul meu preferat de citit

În pat.

5. Accesorii obligatorii în timpul lecturii

O băutură caldă (cafea, ciocolată, ceai) şi linişte!

6. Numărul cărţilor de pe lista mea de lecturi viitoare

Lista e în continuă creştere

7. O carte care mi-a schimbat viața într-un fel

Nu ştiu dacă există o asemenea carte. Dar sunt cărţi care mi-ai plăcut şi care mi-au influenţat modul de gândire: Viaţa pe un peron – Octavian Paler, Micul Prinţ, Anna Karenina – Lev Tolstoi, 11 minute+Veronika se hotărăşte să moară+Al cincilea munte+La râul Piedra am şezut şi am plâns – Paulo Coelho, Un veac de singurătate – Gabriel Garcia Marquez.

8. O carte care-mi place, dar care pare să nu placă mai nimănui

Nu ştiu ce să spun aici. Mie de exemplu îmi plac cărţile Răduleascăi, dar ştiu persoane cărora nu le plac! Şi mai e şi De ce iubim femeile a lui Cărtărescu (cum să nu îţi placă asta nu înţeleg).

9. O carte care nu-mi place, dar pe care toată lumea pare s-o iubească

Alchimistul de Coelho, deşi alte cărţi ale lui mi se par geniale. Nici prima carte a lui Dan Puric, Cine suntem, nu a avut impactul aşteptat asupra mea, dar celelalte 2 îmi plac.

10. O carte care mă intimidează

În ce sens? Nu ştiu 🙂

11. Trei dintre scriitorii mei preferați

Doar 3? E greu să mă limitez la 3… Pot spune 3 autori români care îmi plac şi 3 străini, deşi tot e puţin? Deci 3 autohtoni: Octavian Paler, Mircea Cărtărescu şi Nichita Stănescu., iar la străini: Paulo Coelho, Gabriel Garcia Marquez şi Candace Bushnell (puţină chick-lit nu strică nimănui!)… Dar sunt liste restrânse şi discutabile!

La cine mai merge leapşa? Cine vrea să se mai joace? Că Ioana a prins multă lume pe care aş fi vrut eu să o prind 😦 Dacă mai vrea cineva să se joace să spună!

14 gânduri despre „Hai să ne jucăm leapşa pe străduţă! Subiectul de azi: CĂRŢI!

    1. Eh, uite d-aia nu am mai avut eu cui da leapşa că va prins pe mulţi, aşa că am lăsat leapşa deschisă pentru cine vrea să mai intre în joc 🙂 Eu oricum vroiam să fac o postare despre cărţi, deci a venit cam la fix…

      1. Fetelor, fetelor, mă faceți să mă simt vinovată 😀
        Diana (illusion) mulțumesc pentru că ai dat curs provocării, o să țin minte să nu te mai nominalizez la vreo leapșă curând pentru că ți-ai făcut norma. ;))
        Știu cartea lui Bolintineanu, o am în biblioteca. Adoram poeziile lui când eram micuță. Pe ale lui și ale lui Voiculescu (Vasile). 🙂
        Dama cu camelii e într-adevăr o capodoperă literară care merită citită, recitită și chiar răscitită (dacă există termenul) ;))
        Nici vorbă de plagiat. Mă bucur că suntem de acord cu faptul că Heidi, fetița munților e o carte care merită citită de fiecare copil. La fel și Micul prinț, și cu siguranță sunt și alte cărți care merită. 😀

        1. Nu ai de ce! Mie chiar mi-a plăcut să vorbesc despre cărţi şi Vasile Voiculescu îmi place, am spus la ultima întrebare că acele liste sunt discutabile! Cred că altă care pentru copii ar fi Fram, ursul polar! (dar nu ştiu ce copil din ziua de azi ştie cine e Fram)… şi Colţ-Alb pentru copii punţin mai mari!

        2. Oh, da, Fram! Ce mai plângeam de fiecare dată când o citeam, și apoi când am mai crescut și am văzut și filmul. Mai ales că aveam un poster/afiș de la Coca-Cola, cu un urs polar care zâmbea și avea o sticlă cu suc în ”mână”. Îmi ziceam mereu că el e Fram ;))

                1. Și eu știu, și mă tot minunez că nu pățesc nimic, la câte studii s-au făcut și cât de nesănătoase par a fi băuturile astea. ;))
                  Și uite cum am sărit de la cărți la băutură! :)))))

  1. Si mie imi plac Paler, Cartarescu si Nichita 🙂 Primul si ultimul intr-o masura mai mare. Ce-mi place la Cartarescu este talentul cu care enumera, cu care detaliaza totul pana la absurd parca…

Lasă un răspuns

