Gânduri scrise · Jurnal · Vise Şi Oglinzi

Mai poate fi …?

Iată o întrebare bună: oare mai poate fi prietenie intre 2 persoane care au avut o relație? Şi mă refer la o prietenie, în sensul de amiciţie… Oare se poate aşa ceva?

Poți fi prieten cu o fată pe care ai iubit-o mai mult decât orice, pe care ai sărutat-o, pe care ai îmbrățișat-o de parcă nu mai voiai să îi dai drumul, cu care ai făcut dragoste de parcă lumea urma să se sfârșească?

Mai poți fi prietenă cu un băiat care te făcea să simți fluturași în stomac, care te strângea în braţe și te făcea să te simți protejată, lângă care te trezeai dimineața și îți spunea că ești frumoasă, chiar dacă ție ți se părea că erai un dezastru îmbrăcat în tricoul lui?

Putem privi cu alți ochi o persoană pe care am privit-o cu ochii sufletului? Nu cred… deși am o relație bună cu aproape toți foștii mei, ne salutăm, ne întrebăm de sănătate… Cum să îi văd prieteni când i-am văzut cândva mai mult decât atât?

Cum să stai lângă el/ea când știi că mai de mult erai lipit(ă) de el/ea?

Cum să îi spui neliniștile tale când știi că nu te  va mai lua în brate și îţi va spune că totul va fi OK?

Şi apoi vine şi acel moment când unul dintre voi va începe o nouă relaţie, cum îi vei spune asta? Cum se va simţi cel care e încă singur?

Oare asta nu înseamnă că poate mai ai sentimente faţă de acea persoană? Sau oare acele sentimente vor renaşte, indiferent de lucrul care le-a cauzat stingerea?

41 de gânduri despre „Mai poate fi …?

  1. Înainte de orice să trasăm clar bariera între amiciţie şi prietenie. E clar că o prietenie nu mai poate exista. Dar, dacă nu vorbim de excepţii sau de situaţii mai urâte, nici în extrema cealaltă nu trebuie căzut. Dacă ajungi să întorci capul pe stradă când se apropie omul pe care spui că l-ai iubit, nu ştiu dacă a fost iubire

    1. Da, dar eu ştiu persoane care au avut o relaţie şi acum… sunt cei mai buni prieteni. Mi se pare puţin ciudat, mă gândesc că s-ar putea totuşi să mai fie ceva sentimente între ei, ştii cum se zice, unde a fost foc e şi fum…
      Bine nici să te faci că acea persoană nu există, deşi ştiu multe cazuri, despre care mă abţin să vorbesc… Cred că până la urmă e o dovadă de respect să saluţi o persoană pe care o cunoşti, mai ales una de care ai fost foarte apropiat, să o întrebi ce mai face, etc.

      1. Eiii, oamenii ăia doi se iubesc şi acum, măi. Eu prin prietenie nu înţeleg că ne vedem întâmplător într-o cafenea şi stăm la aceeaşi masă până bem o cafea, că ne sunăm la zile de naştere. Prietenia e mai mult de atât.
        Sentimentele nu dispar în secunda în care se termină o relaţie în niciun caz. Ele râmân mult timp după şi ori amândoi ori numai unul, suferă după despărţire. Şi cum facem? El încearcă să mă scoată din depresie şi mă invită la plimbare dar îşi ţine noua iubită de mână? Sau îl sun că am întâlnire şi nu ştiu cu ce să mă îmbrac? 🙄

        Doi oameni civilizaţi păstrează o legătură de bun simţ după despărţire, pot fi amici, dar cei mai buni prieteni e exclus. Dacă e aşa, şi nu îmi permit să vorbesc de cei doi de care ai spus tu dar la modul general pot, înseamnă că îşi mai rezolvă din când în când nişte „nevoi” de dragul timpului în care formau un cuplu.

        1. Mi se pare normal să păstrezi o astfel de legătură, dar sunt totuşi nişte bariere în ea, asta în cazul în care unul din ei sau chiar ambii nu vor să încerce totul pentru a se împăca.

    1. Da, se poate, mie mi s-a întâmplat adesea. Dar nu foarte buni, cum am mai întâlnit cazuri, adică cred că ai anumite rezerve, eu cel puţin am. Până la urmă e o chestie de bun-simţ să laşi loc de bună ziua 🙂

      1. Si eu cred la fel,foarte buni in nici un caz,insa sa fie loc de buna ziua,o iesire la o cafea da! Dar ce ar fi sa ies cu fostul si actualul la o cafea?si fostul sa fie cu actuala,,,,nu cred in astea,,,dar cred ca putem ramane amici:)

        1. da, mi se pare ceva de bun-simţ 🙂 dar mai ştiu şi unele cazuri ciudate.. eu una n-aş putea să mă sfătuiesc cu vreun fost referitor la o relaţie actuală, de exemplu 🙂

  2. Asta mi se pare o intrebare grea, nu stiu daca e din cauza ca eu nu am experimentat o prietenie dupa o relatie, sau daca e din cauza ca mie una nu mi se pare posibil. Ideea ca eu atunci cand vorbesc ( ceea ce se intampla rar) cu fostul meu prieten (despre care pot zice ca doar am tinut la el, si nu l-am iubit) ma trezesc gandindu-ma la momentele pe care le-am petrecut impreuna, ma cuprinde nostalgia si nu ca l-as vrea pe el inapoi, dar faptul ca am avut momente frumoase ma face sa imi para rau de ele sa mi le doresc pentru ca mi se pare ca era frumos atunci, asta intamplandu-se in timp ce eu in prezent am o alta relatie, de 3 ani, cu un om pe care chiar il iubesc. Deci daca e dupa mine as zice ca nu, nu pot vedea acea persoana ca pe un prieten pt ca stiu ca a fost altceva , dar poate e vorba de timp sau de felul fiecarui om de a fi.

  3. Dar dacă am avut parte de iubire și de prietenie, în același timp? Nu cred că se exclude una pe alta, ci se completează armonios. La urmă se poate să rămână doar prietenia, fiindcă se construiește mai greu și nu e atât de fragilă precum o iubire.

    1. Nu, nu se exclud. Însă consider că după ruperea relaţiei de iubire, apar nişte bariere şi în cea de prietenie, eu, cel puţin, nu m-aş vedea vorbind despre o relaţie actuală fostului.

  4. Cred ca sunt doua motive pentru care poti ramane amic cu cineva dupa o relatie.Ori Inca il/o mai iubesti si vrei sa lupti in continuare desi poate nu mai ai nicio sansa, ori cei doi nu s-au iubit niciodata.. 😀

  5. Grea intrebare! Tind sa cred mai degraba ca nu… Cum as putea eu sa ma uit la persoana iubita si sa nu pot sa o ating, sa nu o pot saruta, sa nu o pot imbratisa? Si, mai rau, cum as putea eu sa o sfatuiesc sau sa o ajut in probleme legate de viata personala, asa cum se ajuta prietenii intre ei, din moment ce eu insumi am fost viata ei personala? ….

    1. Exact… Chiar am avut recent o întâmplare ciudată. Prietena mea cea mai bună e din acelaşi oraş cu un fost prieten de-al meu cu care am rămas în relaţii cât de cât bune. Trebuia să o vizitez într-o zi, iar ea încă mai avea ceva de rezolvat. Cum se gândea că v-a întârzia mi-a spus că pentru orice eventualitate să îl sun pe respectivul şi să mă duc pe la el până va termina ea, că oricum nu îi lua mult. Cum era să fac asta? Adică am mai ieşti în oraş de câteva ori (în grup), am mai discutat fleacuri, dar cum să mă mai duc pe la el 😆

  6. Hmmm! Greu de crezut. Si daca se intampla sunt cazuri izolate. Cand o relatie se destrama, unul pierde altul castiga, Cum ar mai putea fi in relatii cordiale doi oameni care au trecut prin intimitatea absoluta? Intotdeauna va exista unul dintre ei care va privi cel putin cu nostalgie la ceea ce a fost. In rest e atat de simplu… Totul e sa te rupi de trecut si sa-ti cauti un alt azimut care sa te conduca spre fericire. 🙂

      1. Hmm! Ar trebui sa detaliezi ce intelegi prin prieteni adevarati. Asta inseamna ca nu prea au rupt legatura. Vorba aia, „Nici in caruta nici in teleguta”. Nu stiu daca e sanatos pentru amandoi. Dar cine sunt eu sa judec? Nu aa avute atatea relatii incat sa acopar tot spectrul de finaluri. Slava Domnului! As fi fost prea marcat de ele :))

        1. Măi, nici eu nu sunt aşa o mare expertă în relaţii, dar mi se pare ciudat… Sunt prieteni acum gen best friends, adică îşi spun problemele, se sfătuiesc… nu ştiu e aiurea din punctul meu de vedere. Sunt de acord să laşi un loc de bună ziua, dacă poate fi lăsat, dar nu cred că mai e loc de prietenie.

  7. :))) ilusion…cum am citit titlul mi-a venit in minte o faza comica rau….
    relatia de prietenie intre doi fosti este ca si atunci cand spui ca a murit cainele dar putem sa-l pastram :))))….nu demult am vazut-o :)))
    Si lasand gluma deoparte, raspunsul este diferit in functie de fiecare om imparte.
    Exemplul meu…sunt prietena, amica cu fostul iubit care a fost prima mea iubire si care am crezut ca va fi si ultima, la inceput am crezut ca imi va face rau sa fim priteni, dar…am realizat ca nu, desi ar trebui sa-l urasc, nu pot…ia vezi, citeste postarea vis…
    Apropo, sunt casatorita si am si un copil, tin foarte mult la familia mea, si-mi iubesc sotul nu l-asi insela niciodata! dar prin simplu fapt ca mai vb despre nimicuri cu fostul, nu inseamna ca-l insel in vre-un fel, si nu folosesc timpul pretios al familiei pentru asa ceva, ce doar cand mai am timp si se nimereste.

    1. Ştiu şi eu faza 😆 Şi eu mă înţeleg destul de bine cu aproape toţi foştii (care nu au fost aşa mulţi oricum) în afară de unul (care culmea l-am iubit cel mai mult 😦 ), dar nu îi pot considera prieteni, pur şi simplu discutăm fleacuri când ne întâlnim, ne urăm la mulţi ani pe facebook sau la telefon şi cam atât…

  8. Mi-am pus si eu des intrebarea asta. Inca o fac, deci n-am aflat un raspuns. Inclin sa cred ca nu se poate. Teoretic, poate, dupa o perioada in care se sting celelalte sentimente (fie bune, fie rele). Dar o data cu pauza aia intervine ruptura, nu mai ai nimic in comun cu persoana respectiva sau, prea putine. Nu mai simti nevoia sa vorbesti cu ea…si tot asa. Sa legi o prietenie dupa perioada asta e mai greu.
    La mine, inafara de o amicitie sora cu banalitatea, n-a mai ramas nimic.
    Iar acum, daca ar fi dintr-un motiv sau altul sa ne despartim, n-as putea sa suport ideea de doar prieteni… Deci, nu…nu cred ca exista.

    1. Nici eu nu prea cred în aşa ceva, dar am văzut şi situaţii care m-au pus pe gânduri (deşi mi se pare ciudat să îi cer fostului sfaturi despre actuala relaţie 😆 )

Lasă un răspuns

