Biblioteca de pe Străduţă · Jurnal

Biblioteca de pe străduţă: Jurnal de lectură martie 2014

Îmi pare rău pentru cei care aşteaptă un nou capitol din poveste Issei, dar îi voi ţine în suspans până mâine… Fiind ultima zi a lunii trebuie să respect demersul început şi  să vă povestesc astăzi ce am mai citit. Având destul timp liber (facultatea nu îmi mai solicită prezenţa, încă sunt în căutarea unui loc de muncă), nefiind interesată de ce a mai făcut Bianca (cââââh!) am citit câteva cărţi (nu vă speriaţi, nu sunt cărţi prea voluminoase, cu excepţia uneia, aşa că le-am citit foarte repede). Tocmai am terminat Hoţii de frumuseţe de Bruckner, am în faţă un platou de prăjituri de casă… Dar ce să o mai lungim, iată cu ce mi-am umplut timpul luna asta:

Irvin D. Yalom – încă de luna trecută când l-am descoperit, am făcut o adevărată pasiune pentru cunoscutul psihanalist american. La începutul lunii m-am delectat cu Călăul dragostei şi alte poveşti de psihoterapie. Deși puțin diferită de Minciuni pe canapea care este o poveste fictivă, Călăul dragostei… se înscrie totuşi în același gen. Este o colecție de 10 povesti adaptate după cazuri ale unor pacienți ai autorului (totuşi, au fost făcute anumite modificări pentru a face imposibilă identificarea, după spusele autorului: doar cei care se află în spatele poveștilor știu că despre ei este vorba). Poveștile sunt captivante (tot timpul te gândești ce va mai urma și cum îl/o va trata doctorul pe pacient(ă) în final) și tratează probleme de care chiar și noi ne putem izbi: singurătate, lipsa de încredere în sine, migrene, impotenţă, hipertensiune, tristețe, compulsivitate sexuală, oscilații ale stării de spirit, depresie, dragoste obsesivă. Chiar merita citită!

Diana-Florina Cosmin: Poveștile unei inimi – o cărticică simpatică pentru fete (poartă chiar şi subtitlul lecţii de viaţă pentru fetele single). Conţine povestiri din viaţa autoarei şi reflectii. O carte care merge drept la suflet, în care multe dintre noi ne putem regăsi. Numai bună de citit în perioade de deprimare, dar nu numai!

Mircea Cărtărescu: Frumoasele Străine – sunt fan Cărtărescu, I admit (dar despre asta voi vorbi altă dată). Titlul te duce puțin cu gândul la De ce iubim femeile, însă nu are legatură (frumoasele străine reprezintă un grup de autori români invitaţi în Franţa). E un volum de nuvele amuzante (uneori am râs cu poftă, mai ales citind nuvela Antrax) care merita citit şi recitit (zic eu).

Aurora Liiceanu – și da, am mai citit și de Aurora Liiceanu, din nou. Chiar îmi place stilul dumneaei (păcat că am epuizat cărțile pe care le găseam la biblioteca județeană). Ce am citit luna asta:

  • • Legături de sânge. Povestea Ioanei – povestea unei femei care a fost încarcerată la penitenciarul Trâgşor pentru că și-a ucis fratele. Povestea este interesantă, presărată cu unele expresii destul de colorate ale Ioanei (zisă Biba). De asemenea, cartea conține foarte multe informații referitoare la viaţa de zi cu zi a deținutelor. Subiectul e interesant, și cred ca e bună drept carte de referință pentru cei interesați de această temă.
  • Supuse sau rebele. Două versiuni ale feminității – la fel ca în 4 femei... autoarea ne prezintă viata a 2 femei, de data aceasta ambele soţii de autori celebri: Hadley prima soţie a lui Hemingway (citind, încă o dată am înţeles de ce nu l-am suportat niciodată pe Hemingway) şi Zelda Fitzgerald. Prima, este soţia supusă, devotată soţului, iar ce-a de-a doua este cea rebela şi plină de viaţă. Ambele reprezintă un tip de om, pentru că, până la urmă, după cum marturiseste autoarea, există şi bărbaţi Hadley precum şi bărbaţi Zelda. O carte foarte interesantă (nu știu dacă v-am spus când v-am povestit despre 4 femei… luna trecută, dar sunt o mare fană a biografiilor femeilor celebre!) ce merita citită (e şi mică din punct de vedere al  formatului şi nu e nici prea stufoasă).

Pascal Bruckner – e unul din autorii despre care am tot auzit şi chiar muream de curiozitate să-l citesc, după cum v-am spus în introducere, tocmai am terminat de citit Hoţii de frumuseţe povestea a 3 persoane convinse că frumuseţea e o crimă şi în consecinţă trebuie pedepsită. Astfel, ei răpesc tinere foarte frumoase şi le sechestrează undeva într-o cabană din munţi, la graniţa dintre Franţa şi Elveţia, supunându-le la torturi psihice până când frumuseţea lor păleşte. Lucrurile iau o altă întorsătură când, Benjamin şi Helene ajung la cabana lor din întâmplare. O carte ce nu-ţi vine să o laşi din mână (cel puţin aşa am păţit eu!).

Eh, gata pe ziua de azi. Voi ce cărţi aţi mai citit dragilor?

12 gânduri despre „Biblioteca de pe străduţă: Jurnal de lectură martie 2014

  1. Interesante cartile citite de tine
    Eu m-am axat mult pe carti despre parinti si copii (Rivalitatea dintre frati; Cum sa vorbim copiilor; Cum sa aveti un copil concentrat si atent), dar am reusit sa citesc si o carte pentru mine : Me before you de Jojo Moyes care m-a dat peste cap si m-a facut sa plang rau de tot cum nu credeam ca o poate face o carte

    1. Am auzit şi eu despre cartea Me before you şi chiar mă gândesc să o caut 🙂 M-ar tenta să citesc şi Rivalitatea dintre fraţi şi Cum să vorbim copiilor – mi se par interesante subiectele!

          1. nu,nu le am in format pdf, ci clasic
            daca le-ai gasit atunci iti doresc lectura placuta
            sunt curioasa ce parere vei avea mai ales in ce priveste ultima carte ce se refera la sinuciderea asistata pentru bolnavi aflati in situatie critica

  2. re-citit „Moderato Cantabile”(Duras) si „comment se psychanalyser soi-même”(A. Roberti)
    * * *
    bonne continuation, une fin d’après-midi agréable et une semaine optimiste! 🙂

    1. Comment se psychanalyse soi-même… that sound interesting… mâine o să mă apuc de Iubito, eu mă micşorez (în varianta originală Mon petit mari) de Pascal Bruckner 🙂
      Une belle semaine! 🙂

    1. O femeie simplă de la ţară trecută prin multe, se întoarce în satul natal unde reclădeşte casa părinţilor fără nici un ajutor. apoi un frate alungat de soţie se refugiază la ea, ea îl ajută, el se poartă urât, are pretenţii la casă, se iscă un scandal şi Ioana îl omoară.

Lasă un răspuns

