Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Jurnal de lectură aprilie 2014

Luna asta am fost prinsă cu diverse, dar tot mi-am făcut puţin timp pentru a mai citi câte ceva (în afară de bloguri, cărţi/articole pentru dizertaţie şi anunţuri pentru locuri de muncă).

Prima carte de luna aceasta a fost una scurtă, uşoară şi amuzantă: Iubito, eu mă micşorez de Pascal Bruckner. De data aceasta cunoscutul scriitor francez ne prezintă povestea lui Leon și a soției sale cu mult mai înaltă decât el, Solange (la începutul romanului el are 1.66 m iar ea 1.85). Deși, la inceput, înălțimea nu a fost un impediment în relația lor, pe măsură ce iubirea lor dădea rod (au avut 4 copii), Leon pierdea în înălțime ajungând în final să măsoare 10 cm. Astfel, Leon pierde treptat respectul soției dar și al copiilor. Pățaniile lui Leon sunt chiar demne de citit, și, sunt sigură ca unele pasaje vă vor stârni zâmbete pe faţă.

A doua carte (Me Before You de Jojo Moyes) a fost una despre care am auzit multe şi pe care mi-au recomandat-o multe persoane, între care şi Antoaneta – super-mămica piticilor voinici (şi ea a scris despre carte pe blogul ei). Cartea mi-a intrat în suflet şi cu greu mi-am revenit după ce am terminat-o. Încă nu a fost tradusă în română, însă e mai bine că am citit-o în varianta originală – oricât de bine ar fi făcută o traducere, tot se pierde ceva din esenţa ei (şi asta e o carte ce merită citită în original… pentru cei ce pot şi pentru cei care poate au şi câteva noţiuni de cultură şi civilizaţie britanică). Despre ce e vorba în carte? O poveste de iubire, dar una diferită. Louisa (Lou) Clark îşi pierde slujba şi, în cele din urmă ajunge să aibă grijă de Will care este complet paralizat (nu îşi poate mişca decât capul şi puţin degetele). Will, la început este foarte „răutăcios” şi refuză orice ajutor din partea Louisei. La un moment dat Louisa aude o discuţie între mama lui Will şi sora acestuia în care se vorbea despre faptul că Will doreşte să se ducă la o clinică în Elveţia unde se practica sinuciderea asistată medical. Astfel, ea află că singurul motiv pentru care a fost angajată (fără a avea vreo experienţă anterioară) a fost faptul că mama lui Will a considerat-o potrivită pentru a-i ridica moralul acestuia. Louisa îşi pune în gând să-l facă să se răzgândească şi pune la cale tot felul de activităţi, treptat între cei doi se nasc sentimente frumoase iar Will îşi stabileşte şi el scopul de a o face pe Louisa să se schimbe, să-şi deschidă orizonturile. Cu toate acestea finalul nu este cel previzibil, siropos (dar vă las pe voi să îl descoperiţi). Tot ce vă pot spune e că eu am plâns mult la final… Cartea asta de devenit cartea mea preferată!♥♥♥

Şi cu asta m-am delectat eu în luna aprilie 😀

14 gânduri despre „Jurnal de lectură aprilie 2014

  1. hei, nu sunt o super-mamica, dar apreciez parerea ta subiectiva 😀
    glumesc, evident!
    multumesc pentru mentionare :*
    cartea m-a impresionat si pe mine si multa vreme nu am fost in stare sa mai citesc nimic pentru ca ma gandeam la viata, la probleme, la tot!
    despre prima carte nu stiu nimic, dar pare interesanta
    o voi cauta si eu sa o citesc
    tocmai am terminat Divergent (tot in engleza) si ti-o recomand cu drag inainte sa vezi filmul despre care eu consider ca nu se ridica la nivelul cartii 😉
    am inceput sa citesc a doua parte Insurgent si urmeaza Allegiant
    daca le vrei, le am sub forma pdf

    1. Eh, mie aşa mi se pare că eşti: o super-mămică! Am văzut că ai scris despre Divergent şi mi se pare interesant, dacă ai fi drăguţă să mi le trimiţi prin mail ar fi frumos 😀

Lasă un răspuns

