Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Jurnal de lectură mai 2014

tumblr_l82mjvv0hr1qbr8r3o1_400Și uite că a mai trecut o lună. Mai cu soare, mai cu ploi. Mai relaxantă, mai obositoare… Multe contraste, puține constante (între care și modul de relaxare – ca de obicei, cititul). Cu ce cărți m-am delectat în luna mai? Iată o scurtă prezentare a fiecăreia (cum deja v-am obișnuit)…

Am început luna cu Eric-Emmanuel Schmitt, un autor pe care l-am descoperit în februarie și de care m-am îndrăgostit iremediabil! Luna aceasta am citit Oscar și Tanti Roz – povestea unui băiat de 10 ani bolnav de leucemie, aflat în ultimele sale zile de viață. Tanti Roz – o infirmieră bătrână, dorind să-i mai dea puțină speranță îl convinge să îi scrie în fiecare zi lui Dumnezeu (de fapt, aceste scrisori formează cartea). Tot ea îl mai face să creadă că în fiecare zi crește cu 10 ani și astfel, viața lui Oscar începe să se deruleze mai repede (în fiecare zi trăiește câte o etapă diferită  a vieții)… O carte scrisă într-un mod ce cu siguranță vă va cuceri inimile, fiecare propoziție emană o inocență frumoasă, haioasă și în același timp plină de tâlc și de speranță.  Această carte m-a cucerit definitiv și v-o recomand cu căldură!

Pe listă a urmat The Book Thief – Hoțul de cărți (eu am citit varianta în engleză) a lui Markus Zusak. Cum era de așteptat, cartea a bătut filmul.  Acţiunea se petrece în Germania Nazistă, iar naratorul este (surprinzător sau nu) – Moartea care are din ce în ce mai mult de lucru. După ce tatăl lor este dus departe „sub șoapta unui singur cuvânt nefamiliar – Kommuninst” , mama lui Liesel o duce pe ea şi pe fratele ei să locuiască la o familie în München. Însă, pe parcursul călătoriei Moartea îi face o vizită băiețelului și este surprinsă de Liesel. Viața micuței Liesel se va schimba complet atunci când, lângă mormântul fratelui ei va descoperi parțial acoperită de zăpadă o carte – „Manualul Groparului” – care a fost lăsata acolo din greșeală, devenind astfel prima ei carte furată. Așa începe povestea despre dragostea pentru cărți a lui Liesel (care va învăța să citească de la tatăl ei adoptiv) – o dragoste ce o va determina pe fată să fure cărți de la incendierile organizate de naziști și de unde va mai putea. O carte mai mult decât interesantă şi originală din punct de vedere al perspectivei narative… niciodată doamna cu coasa nu mi-a fost așa simpatică precum mi-a fost cât timp am citit cartea.

Am mai citit și trilogia Veronicăi Roth – Divergent, Insurgent și Allegiant. Personal, nu prea mă dau în vânt după genul ăsta de cărți, însă am fost coruptă de Antoaneta. Trilogia ne prezintă o lume a viitorului imperfectă (distopică pentru amatorii de termeni pretențioși) – o lume care încă își revine după multe războaie, fiind împărțită (pentru a asigura o armonie) în cinci facțiuni – Abnegația, Candoarea, Prietenia, Erudiția și Neînfricarea. La vârsta de 16 ani, fiecare om trebuia să treacă printr-un test care va stabili apartenența la o anumită facțiune. Personajul principal este Beatrice Prior, o tânără de 16 ani care la test obține un rezultat neașteptat și neconcludent – este divergentă. Primul volum mi s-a părut interesant, însă cel de-al doilea mi s-a părut că se mișca prea repede, cel de-al treilea mi s-a părut diferit prin maniera de abordare centrându-se pe faptul că perfecțiunea constă în primul rând în imperfecțiune! Totuși vă las pe voi să descoperiți esența acestei trilogii care, per total mi-a plăcut deși tot nu e genul meu!

Ultima carte pe care ma citit-o aparține unei românce stabilite la New York (Alexandra Ares) și se intitulează Viața mea pe net. O poveste ușurică, amuzantă și, în același timp, realistă. Emily se mută la New York unde își găsește un loc de muncă într-o galerie de artă și un iubit artist (neînțeles aș spune eu, căci este un artist care face coșuri de gunoi artistice). Însă, cum era sau nu de așteptat, Emily rămâne fără toate acestea iar viața ei începe să se învârte tot mai mult în jurul site-ului de anunțuri Craiglist cu ajutorul căruia va intra în multe încurcături. Nu ştiu totuși dacă această carte mi-a plăcut sau nu, dar în mod cert e amuzantă!

Pe lângă acestea, am mai citit și cartea Denisei, despre care v-am povestit deja iar acum mă delectez cu De-aş avea un soț cât o muscă – dar cum nu am terminat-o încă, vă voi povesti luna viitoare despre ea. O zi frumoasă, dragilor ♥

8 gânduri despre „Jurnal de lectură mai 2014

  1. Te invidiez pentru timpul pe care-l aloci recenzarii cartilor. As vrea sa scriu si eu atat de usor despre cartile pe care le citesc. Trilogia Veronicăi Roth – Divergent, Insurgent și Allegiant pare interesanta. O voi pune pe lista de citit. Nu stiu cand voi ajunge la ea, dar va fi acolo.

    Oscar si Tanti roz am citit-o deja de doua ori, cu aceeasi emotie de fiecare data. In plus, am mai citit si alte carti de Eric-Emmanuel Schmitt.

    Hotul de carti e deja pe lista de citit. Cred insa ca mai intai ar trebui sa o cumpar. Am amanat deja de cateva ori.

    Spor la lectura!

    1. Mersi, însă nu aş numi ce am scris eu recenzii – ci simple păreri 😀 Am mai citit de Eric Emmanuel Schmitt şi Cea mai frumoasă carte din lume şi vor mai urma şi altele cu sguranţă. Hoţul de cărţi e foarte frumoasă, iar trilogia… dacă mi-a plăcut mie care nu sunt o adeptă a genului îţi dai seama! Un week-end frumos!

  2. am citit mai demult cartea „De-as avea un sot cat o musca” ; este o lectura lejera, dar te ajuta sa te relaxezi mai degraba 😀
    deci zici ca te-am corupt sa citesti trilogia Veronicai Roth :)))) atata vreme cat ai citit ceva diferit de ce ai fi ales in mod uzual, inseamna ca e buna si „coruptia” la ceva 😉
    doua carti despre care ai povestit aici mi-au atras atentia: Oscar si Tanti Roz, respectiv Viata mea pe net; le voi cauta si eu pentru ca m-ai facut curioasa 🙂

Lasă un răspuns

