Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Jurnal de lectură : Suge-o, Ramona!

sexy girl readingOricât de stresată am fost luna asta nu am putut să nu citesc de fapt, așa mă relaxez eu (pentru că cititul e sexy!!!!). Spre deosebire de alte luni am citit doar două cărți și fiind destul de diferite am ales să le prezint separat. Astăzi o să vă prezint cea mai nouă obsesie a mea: Suge-o, Ramona! de Andrei Ciobanu (în caz că nu știați – Ciobanu e un nume nu e o descriere în cazul de față).

Ce-aș putea să vă spun despre această scriere cu titlu destul de strident? Păi, în primul rând că încă nu a fost tipărită – cartea va apărea prin august şi va avea câteva capitole în plus față de cele prezente pe internet. Eu am citit varianta prezentată pe Wattpad + capitolul cel mai recent care a fost postat de autor pe Facebook.

Părerile despre viitoarea carte sunt împărțite. Sunt și persoane care nu o plac. Pe mine, însă, m-a captivat de la bun început. Poate și din cauză că mi-am petrecut adolescența în aceeași perioadă cu Andrei Ciobanu și mi-am amintit cu drag de multe lucruri (deși eu am fost mult mai cuminte :mrgreen: ). Poate și din cauză că scrie într-un mod lejer, de fapt el nu scrie – ci pur și simplu povestește unor prieteni, de multe ori stârnește râsul (doar e stand-up comedian – în caz că vă suna numele și nu știați de unde să îl luați) însă sunt și pasaje care de-a dreptul mi-au atins corzile sensibile.

Nu vă voi dezvălui prea mule legate de conținutul poveștii, vă las pe voi să îl descoperiți! Vă voi spune doar că este povestea adolescenței lui Andrei – adolescență marcată de 2 prezențe feminine: Ramona (cea care s-a jucat puțin cu sentimentele lui, dar și el cu ale ei – acum sincer vorbind) și Anemona (muza lui, după cum spune într-un capitol; iubirea perfectă dar imposibilă). În afară de acestea mai apar și alte fete – logic – Alina, Carmina (în care m-am regăsit), Carla, Florina, Simina… însă primele două îl vor bântui (și who knows – poate încă o mai fac) pe Andrei. Ce mai este prezentat în carte? Păi întregul univers al adolescenților acelor vremuri: petrecerile, moda, muzica, filme, seriale, jocuri, etc.

Ce să mai lungim atât: Suge-o, Ramona! e o poveste pe cât de facilă (în opinia unora), pe atât de captivantă! Chiar merită citită (și, în caz că vă hotărâți să o faceți, vă recomand să ascultați și recomandările muzicale sugerate pentru fundalul sonor al capitolului respectiv – merită!).

P.S

Numele fetelor au fost modificate din câte am înțeles – autorul e stand-up comedian, nu mitocan!

19 gânduri despre „Jurnal de lectură : Suge-o, Ramona!

  1. Am citit-o acu vreo doua luni. Cred ca in doua zile pe telefon. Deh, ecran mic, ochi obositi. 😀
    Oricum, in general, mi-a placut modul in care e scrisa.

    O obiectie am si eu: schimbarea adresantului povestirii – de pe la jumatate incepe sa-i povesteasca altcuiva, nu mie.

    Si pe mine cui ma lasi, Andrei? Ca m-ai tinut cu sufletul la gura sa aflu ce se mai intampla cu fetele alea si la un moment dat imi ia fata altcineva? Pai se poate?

    1. Da, păi adresantul apoi e Ramona – au mai apărut capitole noi, nu ştiu dacă ai văzut – ultimul a fost postat zilele astea de Andrei pe facebook-ul lui personal 😀 şi eu am prins drag de el şi am fost geloasă :)) … e un fermecător ce să mai!

  2. Prima data am vazut pe facebook ca isi dadeau chek-in niste tipe ceva gen „Tipa is reading Suge-o Ramona!” si ma gandeam ca o injura pe vreuna, are boala pe ea sau ceva de genul :)) Mai apoi am aflat ca e o carte si surprinzator, am si citit-o :)) Eu! Eu, care, in viata mea nu am citit mai mult de Calatorie spre centrul pamantului si Sa nu atingi aceasta carte, deci nu ma declar un cititor inrait, am citit aceasta carte, si chiar mi-a placut :)) Voiam si eu sa scriu despre ea pe blog, dar deja scrisese prea multa lume. Totusi, nu stiam ca Ciobanu a mai postat capitolul ala pe facebook-ul lui :))
    Oricum, foarte tare povestea, merita citita 😕 :))

    1. Eu am căutat acest capitol, ca o cititoare înrăită… sper să mai pună şi pe net măcar continuarea lui că s-a oprit fix la partea interesantă! 😀

              1. Nu e doar sa se laude. A fost nevoit sa continue povestea pentru ca publicul o cerea. Si bineinteles ca nu putea sa scrie ce s-a intamplat cu adevarat pentru ca n-ar fi fost interesant.

Lasă un răspuns

