Biblioteca de pe Străduţă · Gânduri scrise · La plimbare pe străduţă

Eu și cărțile

girl-reading-book

Eu și cărțile… ce poveste lungă, dar frumoasă! Probabil v-am mai povestit cum, încă de mică eram atrasă de ele, cum mă cocoțam în bibliotecă, îmi alegeam o carte și începeam cu voce tare să „citesc” adică să îmi imaginez ce scria în acea carte căci nu am fost vreun copil precoce să fiu capabilă să citesc la 3 ani… dar imaginație aveam (și încă am – slavă Domnului!).

Și acum ador să citesc. Aș face asta toată ziua… stai am zile când nu fac nimic altceva decât asta. Cititul mă transportă într-o lume diferită, mă captivează complet, mă ajută să mă descopăr, să mă vindec…

Prima carte citită? O antologie de texte pentru elevii de clasa 1. Apoi am început să mai diversific. În primii ani citeam îndeosebi poezii de Eminescu, Coșbuc, Bolintineanu (oricum, încă din perioada lecturilor imaginare eram atrasă de cartea aia și eram tare mândră că în sfârșit puteam descifra ce naiba scria în ea), basme, povești. Apoi mi-am făcut fișă la bibliotecă… prima carte împrumutată de acolo? Călătoriile lui Gulliver. Au urmat: Heidi (pe care o ador și acum), Fram, ursul polar (îmi pare rău că în ziua de azi copii au cam uitat de ea – e foarte frumoasă), Micul Prinț  (pe care o recomand și adulților), Singur pe lume, și așa mai departe.

Cărțile care m-au marcat?  Of, mi-e greu să mă decid! Lista e lungă, dar mă voi opri la 5 despre care vă voi vorbi pe scurt…

  • Dama cu camelii de Alexandre Dumas-fiul prima carte pe care am recitit-o (și mai urmează încă o repriză cel puțin) din ea în învățat că pentru fericirea persoanei iubite sacrifici orice, chiar și fericirea ta dar și că nu trebuie niciodată să judeci pe nimeni!
  • Viața pe un peron de Octavian Paler – aici, dacă m-aș apuc să vă povestesc v-aș ține până mâine… dar o să fiu cât mai concisă cartea asta mi-a influențat atât de mult modul de a vedea viața încât o consider a doua mea Biblie!
  • Oscar și Tanti Roz de Eric Emmanuel Schmitt – o carte pe care nu ai cum să nu o adori din care înveți să prețuiești viața și să o trăiești cu speranță!
  •   Mănâncă, roagă-te, iubește de Elizabeth Gilbert – suplimentul meu la a doua Biblie… Mi-a fost de mare folos, am citit-o într-o perioadă foarte similară cu cea prin care trecea autoarea când a scris-o și, parcurgându-i povestea am început și eu să realizez anumite lucruri, să îmi doresc să depășesc acea stare!
  • Me Before You de Jojo Moyes – tot nu știu dacă a fost tradusă în română sau nu, însă e o carte superbă pe care am citit-o cu lacrimi în ochi și la care mă voi întoarce cu drag pentru că merită citită!

Eu și cărțile… o poveste lungă, frumoasă și care se scrie în continuare… o poveste fără sfârșit!

9 gânduri despre „Eu și cărțile

  1. Desi am inceput-o de vreo doua ori, nu am reusit sa termin nici acum „Viata pe un peron”. Si chiar imi place cum scrie Octavian Paler, insa cartea asta este diferita de tot ce am citit pana acum de el…

  2. eh, m-ai inspirat sa scriu un articol despre o carte, chiar daca din cate stiu articolul respectiv a mai fost scris. totusi o sa fac o versiune personala pentru ca, chiar e personala.

Lasă un răspuns

