Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Vara într-o geantă cu cărți

Vara într-o geantă cu cărţi

Adelina m-a provocat la o leapșă tare draguță. Știți că sunt pretențioasă cu așa ceva, dar asta nu o puteam refuza. Are un nume foarte frumos: Vara într-o geantă cu cărți și presupune să asociem niște cărți cu anumite sintagme legate de vara și mare. Eu am să las leapșa deschisa pentru oricine. Regulile sunt foarte simple și le găsiți în partea de jos a postării.

1. DRUMUL CĂTRE MARE : O carte pe care ai așteptat mult timp să o citești

  • Bărbații sunt de pe Marte, Femeile sunt de pe Venus – de mult am pus ochii pe ea și în curând o voi citi!

2. RĂSĂRIT DE SOARE : Cartea la a cărei lectură abia așteptai să te întorci după ce te trezeai dimineața –

  • Minciuni pe canapea de Irvin D. Yalom – mi s-a părut super interesantă

3. APUS DE SOARE : O carte pe care ai stat să o citești noaptea

  • Me before you de Jojo Moyes – am adorat-o pur și simplu!

4. PERLA DIN SCOICĂ : O carte de la care nu aveai mari așteptări, dar pe care ai considerat-o excepțională după ce ai terminat-o

  •  Toată trilogia Cincizeci de Umbre a lui E L James – aveam rezerve în privința ei, dar m-a cucerit total (sau Christian m-a cucerit, nu știu încă… ma mai gândesc)

5. ARSURĂ DE SOARE : O carte care te-a enervat rău, cu care ai avut o experiență neplăcută

  •   Cărțile lui Dan Puric – no comment, nu e genul meu

6. VALURILE MĂRII : O carte care a fost multă vreme pe val și care ți-a plăcut și ție

  • Niște răspunsuri de Mihaela Rădulescu, de fapt mi-au plăcut toate cărțile ei (cele pe care le-am citit) dar asta mi-a plăcut cel mai mult, m-a făcut să mă gândesc la mai multe lucruri și să mă redefinesc.

7. CANICULĂ: O carte care ți-a dat bătăi de cap, pe care ai citit-o greu

  • Alchimistul lui Coelho – alte cărți ale lui le-am devorat, dar, ei bine pe asta o detest

8. BRIZA MĂRII: O carte simplă, pe care o consideri lectura ideală pentru vacanța de vară

  • Manca Roagă-te Iubește de Elizabeth Gilbert –  de citit, iubit, gândit – cartea perfectă pentru vară și nu-numai!

9. BRONZ : O carte care a lăsat o amprentă asupra ta –

  • Viața pe un peron de Octavian Paler – asupra cui un lasă o amprentă?

10. VACANȚA DE VARĂ: O carte care ți-a plăcut mult, dar apoi ai regretat că ai terminat-o așa repede

  • Oscar și Tanti Roz de Eric-Emmanuel Schmitt – înmoaie orice inimă, te face să apreciezi viața, etc.

Reguli:
– selectați în tag cărți citite recent (în ultimii 1-2 ani)
– încorporați în postare imaginea tag-ului
– dați tag-ul mai departe

 

28 de gânduri despre „Vara într-o geantă cu cărți

  1. Draga Diana, mi-au placut mult analogiile facute intre tot ce tine de mare si titlurile cartlor, de altfel, foarte inspirata analogie…vreau sa spun ca in ultimii doi ani am recitit anumite carti care mi-au placut atunci cand le-am citit prima oara…stii ce mi s-antamplat? N-am mai fost asa de captivat…e vorba de „Magicianul” lui Fowles si nu numai…ciudat e ca nu acelasi lucru l-am patit cu Sadoveanu si Caragiale…aici procesul a fost taman invers, am redescoperit o placere aproape senzuala de-a calatori cu Sadoveanu prin toate locurile frumoase pe care el le facea si mai frumoase…m-am amuzat citind schitele lui Caragiale si imi place sa folosesc, atunci cand se poate si mi se permite, expresii conscrate gen: ” nu poti pentru ca sa-ti faci o idee…”

    1. Adevărul e că depinde mult şi de autor şi modul său de a povesti… Ce ni s-a părut la un moment dat interesant, a doua oară ni se poate părea banal pentru că deja ne-am obişnuit cu stilul acelui autor… însă sunt unii care au talentul de a te atrage şi când citeşti a nu ştiu câta oara o carte de-a lor… aceea chiar sunt scriitori!

        1. E foarte greu, nu sunt vreo expertă în critică literară… sunt doar o cititoare. Tuturor le recomand Oscar şi Tanti Roz a lui Eric Emmanuel Schmitt pentru că e o carte tare frumoasă, uşor de citit, dar cu un mesaj puternic (şi alte cărţi ale acestui autor sunt interesante, dar aceasta e cea mai specială). Cum ai spus şi tu: Sadoveanu e un mare povestitor, iar Caragiale e un maestru al comicului. Eu o mai prefer şi pe Rodica Ojog Braşoveanu – chiar în detrimentul Agathei Christie. Sunt şi fan Cărtărescu, Octavian Paler, Aurora Liiceanu şi Irvin D. Yalom.

          1. Multumesc mult si ma simt dator catre tine…uite cum o sa ma achit: cu o informatie care sper sa nu te supere…tot timpul avem cate ceva de invatat…substantivul masculin „critic” nu are si o corespondenta feminina, deci chiar daca tu esti o femeie, te vei numi tot critic…si nu mai fi asa de modesta…din ce-am citit postat de tine, ai mari chemari catre literatura si critica literara…se vede in comentariile tale si in modul cum interpretezi anumiti autori care te-au impresionat…iti doresc un weekend interesant si cu multe carti, eu unul imi caut abonamentul de la biblioteca si-ncerc sa gasesc ce mi-ai recomandat..

            1. eh, eu sunt mai feministă de felul meu 😛 şi nu mi se par corecte anumite lucruri în limbă… la fel cum nu e corect nici să spui „doctoră”, da înainte erau meserii exclusiv masculine dar nu mai suntem în acele vremuri corect?

                    1. Stewardesă – nu, deşi mi-ar plăcea şi aş putea (vorbesc 4 limbi străine)… Distribuitor… ei un fel de, voi lucra la o firmă de transport internaţional şi (pe scurt) sarcina mea va fi să discut cu clienţii străini.

                    2. scuze, am iesit din birou sa -mi iau ceva racoritor ca nu se mai poate…firma de transport international? bravo, ma bucur pentru tine…dar eu tot ii trageam cu Diana -n sus, Diana-n jos si am impresia c-am facut o eroare de greseala…de fapt, eu corespondez cu Illusion…dar nu e asta o problema…o sa-ti povestesc dupa weekend, daca mai doresti sa-mi raspunzi, daca am gasit cartile de care mi-ai spus..

                    3. Desigur, aștept părerile tale cu mare drag 😀 îmi poți spune cum vrei – Diana sau Illusion, că tot eu sunt 😀

                    4. iti multumesc ca ai vorbit cu moa si-ti doresc si eu un weekend interesant…de fapt luni, nu cred ca pot intra , merg cu treburi de serviciu in Pipera la OMV Maxy galaxy…pe marti…

  2. Oscar si Tanti Roz m-a frapat si pe mine si mi-a placut enorm; aproape ca imi doream alt final, dar recunosc ca am plans pentru Oscar si m-am bucurat pentru el ca a avut-o pe Tanti Roz alaturi

Lasă un răspuns

