Biblioteca de pe Străduţă · Gânduri scrise · La plimbare pe străduţă · Vise Şi Oglinzi

Ce a vrut să spună autorul?

ce a vrut să spună autorul

Ce a vrut să spună autorul? – o întrebare care m-a bântuit în gimnaziu și în liceu. Dacă îmi permiteți, aș adăuga adjectivul „stupidă” substantivului „întrebare”.

Cine se gândește când scrie la metafore, epitete, teme, motive, simboluri, aliterații, asonanțe, și altele? Când scrii cuvintele pur și simplu curg , se aștern pe foaie (fie ea de hârtie, fie una mai… electronică) singure.

Degeaba învățăm zeci de comentarii în scoală. Degeaba criticii se tot contrazic între ei… Ce a vrut să spună autorul e un simplu gând ce-l bântuie, și nimic mai mult – doar că altora le place să complice totul, să-l întoarcă pe față, pe dos, apoi iar pe față, iar pe dos până își pierde tot farmecul, ți se apleacă…

O poezie sau o poveste doar se citește și se simte, nu are rost să o judeci – de ce să o strici?

În încheiere, vă întreb eu pe voi: ce a vrut să spună autorul acestui scurt articol?

20 de gânduri despre „Ce a vrut să spună autorul?

  1. 🙂 Autorul acestui scurt articol a vrut să spună că sunt deja jenanți criticii care știu uneori mai bine ce a vrut să spună autorul decât autorul însuși……am încurcat ceva?

  2. Exact această idee am încercat pe toată perioada liceului să-i spun profesoarei mele de limba și literatura română. Dar era din aceea încuiată care vedea în cartea de comentarii literare oficială ca biblia oricărei opere.Trist.

  3. As zice ca autoarea a vrut doar sa se dea mare. Ai fi surprinsa dar exista reguli iin dozarea metaforelor, comparatiilor etc. In prima faza un poet scrie sub imboldul inspiratiei, dar vine slefuirea, lucru la poem.zice Naum
    Literatura este cel mai usor de judecat,cand de fapt cere la fel de multa rigoare ca intr o constructie. Daca judecam dupa sentimentalisme nu mai e literatura. Prea se ia litetatura in usor,unii oameni chiar nu inteleg ca ei nu fac literatura,indiferent cati vizitatori au pe blog

    1. E parerea ta si o respect. Ai si tu dreptatea ta. Eu nu am spus niciodata ca fac literatura, voi face in clipa in care voi publica o carte (dar momentan e in lucru si nu stiu daca voi avea resursele materiale pentru a o publica).

    1. Am şi eu o greşeală în text, dar nu o modific pentru că e o particularitate a mea: am pus virgulă înainte de „şi” ceea ce în română nu se poate (cică). Îl înţeleg şi pe Alexander, şi tastatura mea e naşpa şi trebuie să tastez cu grijă…

      1. in curand prevad ca se va accepta si treaba cu virgula inainte de și, așa cum o accepta și englezii. Uneori e chiar necesară în exprimare…

Lasă un răspuns

