Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Ultima oprire, Rusia

ultima oprire, rusiaNu mă dau în vânt după literatura rusă. În afară de Anna Kanerina nu m-a mai captivat altă carte care să vină „de la ruși” (cum era și-un cântec)…  Într-o dimineață mă tot gândeam ce să mai citesc… apoi, pe blogul lui Pishky am citit o recenzie a cărții Ultima oprire, Rusia scrisă de Natalia Kliuceariova – mi s-a părut interesantă și mi-am zis că de ce să nu îi dau o șansă așa că am făcut rost de ea destul de repejor.

Nu e o carte foarte stufoasă și la prima vedere pare interesantă la fel cum mi s-a părut inițial și Război și Pace (bine, în afară de partea cu „nu e o carte foarte stufoasă”) care m-a enervat la culme (nu mă întrebați de ce, pur și simplu m-a enervat). Capitolele sunt ușor întortocheate, evenimentele nu sunt prezentate în ordine cronologică.

Imaginea Rusiei prezentată de Natalia Kliuceariova nu este una glorioasă, strălucitoare ci, total opusul – e murdară, plină de tot felul de personaje dubioase sau suferinde. O ţară din care eroul principal, Nikita,  încearcă să evadeze (fugind cu trenul), însă sfârșește prin a descoperi şi perspectiva celorlalți asupra Rusiei – care e similară cu a lui, aceeași ţară măcinată… dar până la urmă e Rusia cea reală, a secolului XXI.

Şi deja simt că v-am spus prea multe… și știți că nu îmi place asta, mai bine vă las pe voi să o descoperiți. Per total mi s-a părut interesantă (deși la început ai impresia că e greu să ții pasul cu ea)  și șocant de reală.

Cred că pe viitor, Ultima oprire, Rusia va deveni o carte de referință în literatură rusă, dar și în cea universală – precum și celelalte două exemple pe care vi le-am oferit!

2 gânduri despre „Ultima oprire, Rusia

Lasă un răspuns

