Gânduri scrise · Jurnal · Vise Şi Oglinzi

O poveste cu un cal

calCred că titlul v-a stârnit ceva curiozități, poate chiar dubii, dar da – azi vom vorbi despre cai. Caii sunt niște animale minunate, grațioase, inteligente, devotate. Recent, am văzut un film – Povestea lui Lucky (Running Free, în original) – care mi-a amintit, într-un fel, și de copilăria mea ce a fost marcată de un cal.

La ţară, bunicii aveau un cal pe care îl chema Benone. Era un roib superb. Îl adoram pur și simplu… la fel cum adoram și să merg cu căruța… Avea niște ochi mari în care se reflecta un fel de blândețe aparte… Doamne, cat mi-a plăcut animalul ala… și cât de devotat ne era… mai ales bunicului…

După ce bunicul a murit, abia dacă mai voia să iasă din curte… și când în final tata reușea să îl convingă, mergea puțin… până la pod (asta însemnând maxim 100 de metri) apoi se oprea… stătea o vreme și apoi începea să meargă cu spatele. Simțea că lipsește cineva… Cu timpul, și el și noi ne-am obișnuit cu acea lipsă…

Însă, evident, tata avea și treburile lui, la oraș… Un cal are nevoie de mișcare, altfel i se atrofiază mușchii… Pur și simplu a trebuit să-l vândă altcuiva, dintr-un sat vecin. Apoi, nu mai știu ce s-a întâmplat cu el, sper doar ca trăit fericit cat a mai avut de trăit, pentru că era tare deosebit. Toată familia mea a plâns în ziua în care sa fost vândut… era un animal (deși mi-e greu să îi spun așa) tare special, de care mă leagă atâtea amintiri… regret doar ca nu am vreo poza cu el (deh, erau alte vremuri pe atunci)…

Mi-e tare dor, am atâtea amintiri frumoase, atâtea plimbări dragi… De fiecare data când vad cate un cal roib nu pot să nu mă gândesc la Benone… As avea atâtea să vă mai spun și totuși, mă opresc aici… azi nu mai pot scrie!

Lasă un răspuns

