În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

Cât de importantă este comunicarea şi promovarea în blogging? Sunt guest-post-urile utile?

 

 

Cât de importantă este comunicarea şi promovarea în blogging? Sunt guest-post-urile utilePe Ciprian Stoian îl urmăresc de ceva vreme și consider că e unul din acei bloggeri de la care cu toții putem învăța câte ceva așa că m-am gândit să îl provoc și pe el la un interviu pe care vă invit să îl citiți.  Am discutat cu el despre importanța comunicării și a promovării în blogging, dar și despre eficiența guest-post-urilor.

Bună Ciprian, mulțumesc că ai acceptat acest interviu!

Bună Diana, îți mulțumesc pentru că îmi urmărești activitatea de blogger și că m-ai invitat să realizăm acest interviu!

Vom începe cu câteva întrebări generale. Prima dintre ele: ce ne poți spune despre tine?

Sunt student în anul II la Jurnalism și dețin ComunicarePR (blog despre relații publice și social media).

A doua întrebare generală: ce ne poți spune despre blogul tău?

ComunicarePR a fost lansat din pasiune și pentru a mă ajuta să învăț lucruri noi, însă odată cu trecerea timpului, am îmbunătățit constant acest blog pentru a oferi experiențe interesante celor care îl accesează.

Din punctul meu de vedere, ComunicarePR este un blog foarte diferit de ceea ce este pe piața blogurilor din România și asta se va observa constant la acest blog prin varietatea conținutului, dar și prin „sistemele” pe care le implementez și îmbunătățesc constant.

De asemenea, ComunicarePR este un blog securizat prin intermediul unui certificat SSL, dar și unul dintre cele mai bine optimizate blog-uri din România.

Şi acum să trecem la următorul set de întrebări! Cât de importantă e pentru tine comunicarea, atât în viața de zi cu zi cât și în blogging?

Între două sau mai multe persoane care colaborează într-un fel sau altul s-a realizat o relație de business, însă această relație nu este posibilă fără comunicare. Comunicarea verbală sau non-verbală, dar și comunicare prin intermediul bloggingului sunt cele mai eficiente metode la care putem apela atunci când dorim să realizăm o relație cu un blogger sau o persoană cu care dorim să colaborăm.

Acestea fiind spuse, comunicarea este un aspect important al activității mele zilnice, în special atunci când vorbim despre blogging.

Ce metode de a-ţi promova blogul folosești și recomanzi?

În principal mă folosesc de orice platformă de social media din România, dar și din afară (MerităCitit, Facebook, G+, Tsu, etc.). Însă cea mai bună metodă de realizare a unui brand personal pentru un blogger mi se pare guest posting-ul și calitatea articolelor de pe blogul personal.

Unii poate privesc cu scepticism guest-post-urile, însă ele chiar pot fi benefice, nu crezi?

Sunt persoane și persoane, deci sunt bloggeri și bloggeri, iar cei care privesc guest-post-urile cu scepticism ar trebui mai întâi să se uite în „ograda” proprie. Să analizeze cum s-au dezvoltat blogurile care folosesc un sistem de guest posting de calitate și abia apoi să comenteze sau critice.

De curând, blogul tău s-a îmbunătățit cu o aplicație, dacă pot spune așa, care le permite bloggerilor să scrie un guest-post. Vorbește-ne puțin despre ea.

Sistemul implementat pe blogul ComunicarePR pentru a permite bloggerilor să publice un guest-post pe blogul meu este un sistem automatizat prin intermediul unui plugin.

Această metodă de acceptare a guest-post-urilor nu cred că mai este implementată pe un alt blog din România (cel puțin pe cele nişate), deși are foarte multe avantaje pe care am să le postez într-un articol pe ComunicarePR (așa că rămâi cu ochii pe blog sau abonează-te la newsletter).

Cei care doresc să trimită un guest-post spre publicare pe ComunicarePR au la dispoziție o pagină special aranjată care le oferă toate detaliile de care au nevoie pentru ca guest-post-ul lor să fie acceptat.

În loc de încheierea tipică, te rog să îmi adresezi și mie o întrebare.

Sper să nu te superi pe mine, dar m-am gândit că o astfel de ocazie prind mai rar, așa că am să te „trag de limbă” prin intermediul următoarelor întrebări:

1. Care ți s-a părut cel mai important aspect al discuției noastre?

2. În cazul în care un blogger ar veni la tine pentru a îți cere o părere sau recomandare cu privire la blogging, care ar fi aceea?

Este plăcerea nea să-ţi răspund la aceste întrebări. Toate aspectele legate de promovarea blogului și de modul în care putem face acest lucru printr-un simplu guest-post mi se par foarte importante, nu doar pentru mine ci pentru toți. Pentru a avea un blog de succes e foarte importantă promovarea, pe lângă calitatea articolelor (care mi se pare totuși o cerință de bun simț) – dar degeaba ai conținut de calitate dacă nu îl și promovezi. Iar guest-post-ul este o metodă prin care te poți prezenta în fața unui public diferit.

Pentru întrebarea nr. 2, cred că am oferit un răspuns în cel anterior… Însă atâta timp cât te ocupi de blogging eşti într-o continuă perioadă de formare. Şi eu am învățat foarte multe de când sunt în echipa eBloguri.ro însă mai am multe de învățat. Ce mai pot adăuga la ce am spus mai sus? Păi e important să îți construiești o relație cu alți bloggeri, nu doar să îi citești din umbră (asta dacă o faci), să le comentezi articolele, să vă încurajați reciproc, să vă dați sfaturi și, de ce nu, să vă oferiți reciproc șansa unui guest-post… Şi asta ar fi cam tot!

Te rog să accepți mulțumirile mele pentru că m-ai invitat să realizăm acest interviu și te aștept cu un guest-post prin intermediul acestei funcţii recent implementată pe ComunicarePR.

Wow, eu îți mulţumesc pentru invitație. Desigur, sunt foarte interesată să testez noua funcție, chiar dacă am mai realizat un guest-post pentru tine… și îți mulţumesc și pentru asta … și îți mai mulţumesc și pentru răspunsurile oferite! Mult succes pe viitor și ne mai auzim!

Lasă un răspuns

