Cafeneaua Soarelui · La plimbare pe străduţă

Ce înseamnă „prost”?

Zilele astea am tot avut discuții cu Raluca care mie, sincer, mi se pare una din cele mai inteligente și de bun-simț persoane din blogosferă. Acest articol îi este dedicat ei, dar și unor persoane foarte dragi mie fără de care eu nu aș fi persoana care sunt acum nici psihic și nici fizic – bunicii și părintii mei!

Inteligența nu se măsoară în diplome și mediul în care crești are prea puțin de-a face cu asta. Inteligența e o sclipire a minții ce poate apărea în oricine chiar dacă stă într-un colț uitat de ţară sau la București…

Bine, bine dar poate unii vor spune că da, așa e sunt și țărani cu mintea ageră, dar asta nu înseamnă că sunt educați… Nici educația nu ține doar de școală… că degeaba te duci la școli înalte dacă în societate te porți ca un specimen scăpat de la zoo… O, și câte exemple aș putea da, dar mă abțin că nu ăsta e scopul articolului! Vă spun doar că ştiu mulți „orășeni” mai „țărani” decât bunicii mei care sunt niște oameni simpli, poate fără cine-ştie ce pregătire, dar care se comportă mult mai civilizat când vin la oraș decât mulți care au trăit toată viața acolo  și poate au mai vizitat și alte țări… păi ei dacă au ieșit o singură dată din județ e mult… Nu mai pun la socoteală că mamaia mea (da mă, eu am mamaie, da! nu bunică! și asta e valabil pentru amândouă, la fel cum am tataie și nu bunic! – din păcate mai am doar unul) din partea tatălui sigur a citit mai multe cărți decât mulți pseudo-intelectuali! Sau tataie Gicu, fie-i țarână ușoară, care a învățat tabla înmulțirii singur că a făcut doar o clasă la școală – asta e inteligență fraților și surorilor, nu diplomele voastre luate pe bani că nu sunteți în stare să legați 2 cuvinte măcar, dar apoi să scrieți o lucrare de licență (și vă mai și smiorcăiți în fața comisiei).

Oricum lumea asta s-a întors de tot cu curul în sus – scuzați expresia dar rețineți conținutul! Dacă a fi educat constă în a avea n-şpe  diplome dar nimic în cap și să te comporți precum o ovină scăpată din saia (regionalism, adăpost improvizat pentru oi)… înseamnă că nu mai ştiu eu limba română și că sunt proastă!

25 de gânduri despre „Ce înseamnă „prost”?

  1. Același concept îl am și eu. La fel și despre rasism e valabilă chestia asta dintr-un alt punct de vedere. Luăm, de exemplu, „țiganii”. Am crescut printre ei de la o vârsta fragedă. Și ce să vezi? Am cunoscut OAMENI în acei „țigani”.

    Vezi tu? Problema oamenilor din ziua de azi, cei care se cred superiori, nu se cunosc pe ei însăși. D-asta se comportă ca niște… 🙂

    Am prieteni, nici cu 10 clase terminate. Și ce să vezi? Sunt mult mai deștepți decât unul cu 4 diplome și 2 masterate la activ. 🙂

    Omul deștept în carte, e prost în viața de zi cu zi. copyright Sarcasticu. :))

    1. Că bine zici! A fi OM nu ține de culoarea pielii, la fel cum a fi deștept nu ține de școli. În apropiere de școala generală unde am învățat, chiar față în față cu ușa de la „intrarea profesorilor” e un graffiti cu următorul mesaj: „Nu lăsați școala să vă strice educația”.
      Oameni din ziua de azi suferă de îngâmfare și autosuficiență!

  2. eu evit cuvântul „prost” pentru că e greu să ai o reprezentare exactă și corectă pentru el!

    Off-topic:
    Dragă-mi ești! 🙂

  3. Fiecare cu ce il doare (adica, fiecare are propria definitie a acestui cuvant), asa ca de ce sa ne chinuim sa-l explicam? 😀

  4. Subscriu, lumea nu mai este cea în care ne-am născut, dar oare nu avem și noi o parte din vină? Eu cred că suntem parte la orice transformare în bine sau în rău, prin tăcere, acceptare, întoarcere cu spatele, indiferență!

  5. Draga mea,
    As fi putut sa iti multumesc in privat, dar meriti sa o fac in public, asa cum tu ai scris public acele cuvinte despre mine, pe care nu stiu daca le merit, dar este parerea ta si o respect. Iti multumesc si sunt de acord cu stine, stii doar, mereu sunt de acord cu tine. Problema este ca atunci cand nu ai facut o facultate, ci doar un amarat de liceu, iti cam este rusine, mie una mi-a fost mult timp. Acum nu, acum nu m-as da pe desteptii de care scriam in articolul meu. Deloc si niciodata. te imbratisez si….iar iti multumesc!!!

Lasă un răspuns

