În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

Din lumea cărţilor… pe Străduţa iluziilor (interviu cu echipa GoodRead) 1

tumblr_static_tumblr_m8452cdc7w1qc0i43

Mă pierd ore în șir în fața rafturilor cu cărți. Bibliotecarele și librarii probabil mă urăsc. Dar ce să fac? E atât de greu să te decizi când eşti atras de cărți la fel cum albinele sunt atrase de flori? Tocmai din acest motiv m-am alăturat echipei GoodRead.ro.

Ce este GoodRead.ro? Un proiect ce vrea să readucă în prim plan cărțile, să promoveze lectura, să informeze… Şi… ar mai fi multe de spus, însă cred că vă veți da seama ce proiect minunat este dacă îi veți cunoaște pe colegii mei – motiv pentru care mi-am propus să le iau un mic interviu (fiindcă suntem multicei acesta va avea 2 părți). Aşa că, fără a mai lungi introducerea, azi veți face cunoștință cu Adrian, Denisa, Iulia și Oana!

logo-goodreadRO-290x90

1. Ce ne poți spune despre tine?

Adrian: Sunt foarte interesat de lumea și afacerile online. Sunt o fire optimistă și îmi plac foarte mult oportunitățile. Sunt un brainstormer 24/7 și îmi place să cred că pot găsi mereu idei de mai bine. În acest moment sunt freelancer, blogger, învățăcel în ale antreprenoriatului online și asta am de gând să fac în următorii ani. Îmi place să aduc valoare și să ajut oamenii să își urmeze pasiunile. Din aceste motive s-a născut GoodRead.ro.

Denisa: Cred că sunt sociabilă, îmi place să învăț și să încerc lucruri noi, să scriu despre asta:)). Apreciez sarcasmul și am început de curând să dezvolt o afinitate pentru istorie. Iubesc să călătoresc și să ascult muzică bună.

Iulia: Vă pot spune că sunt masterandă la Brașov și că sunt proaspăt căsătorită. Pot să vă mai spun că, evident, îmi place să citesc, dar și să scriu. Îmi place să îmi iau în serios toate sarcinile și să dau tot ce e mai bun din mine. Sunt ardeleancă. Şi nu în ultimul rând, sunt mândră că fac parte din echipa GoodRead.

Oana:  Numele meu este Oana și am 22 de ani. Sunt studenta în ultimul an la facultatea din Ploiești Petrol și Gaze la profil de contabilitate și, spre uimirea tuturor, citesc. Pasiunea mea s-a dezvoltat în liceu când am avut acces la două biblioteci minunate. Am avut profesori și colegi care m-au susținut și m-au ajutat. E foarte important să te înconjori de oameni asemeni ție, să te înțeleagă și să-ți fie alături.

2. Cu ce speranțe te-ai alăturat echipei GoodRead?

Adrian: În ideea de a construi alături de echipă o comunitate de cititori și recenzori de cărți. Vreau să învăț lucruri noi, să devin un profesionist în ceea ce fac și de ce nu, să mă motivez ca să citesc mai mult. Vreau să construim împreună mai mult decât un site de recenzii de cărți. Îmi doresc o comunitate a oamenilor educați, inteligenți și optimiști, care încurajează cititul, care inspiră și motivează pe ceilalți să devină mai buni.

Denisa: M-am alăturat echipei GoodRead în speranța de a face parte dintr-un colectiv în care să pot vorbi despre pasiunea mea- cititul.

Iulia: M-am alăturat acestei echipe cu speranța că plăcerea pentru lectură și educația nu sunt pe cale de dispariție în această ţară. Vreau să fiu un exemplu, atât pentru mine, cât și pentru cei din jur.

Oana: Când am văzut anunţul am zis că trebuie neapărat să aplic, aş putea face câțiva bănuți din ceea ce îmi place. Mai încercasem eu odată să fac pe recenzorul, dar nu aveam cunoștințele necesare. Timpul a trecut și am învățat din fiecare întâmplare.

Am fost fericită să vad că, chiar sunt recrutată și mi-am promis să învăț cât mai multe despre recenzat pentru a-mi atinge visul de a fi cândva editor de carte. Nu știu cât de aproape sunt de acest lucru, dar știu sigur că am învățat multe, fac parte dintr-o echipă minunată și asta mă face să mă dezvolt pe zi ce trece și să fiu mulțumită de ce am ajuns și ceea ce știu.

3. Cum te-ai descrie ca cititor?

Adrian: Foarte selectiv. Nu citesc în scop de divertisment. Citesc doar în scop pur informativ. În orice caz, cred că e loc de mai multe cărți în Bibliografia Identității și Caracterului lui Adrian Stepan 🙂

Denisa: Sunt genul acela de cititor care trăiește totul o dată cu personajele, la fel de intens(deci, nu îmi place să citesc în public). Atunci când întâlnesc o carte cu adevărat fascinantă trec de la o pagina la alta cu foarte mare greutate, recitindu-le de 3 ori cu aviditate.

Iulia: Cititorul din mine este responsabil, își alege cu grijă lecturile, duce treaba până la capăt și dă o șansă fiecărei cărți. Este, în mare parte, interesat de științele umaniste, dezvoltare personală, dar și de beletristică.

Oana: Sunt o cititoare înrăită dacă găsesc cartea potrivită. Mă entuziasmez repede și îmi piere cheful instant la primele pagini ale unei cărți mediocre. Sunt pretențioasă, dar când găsesc cartea care m-a învățat ceva, o ridic în slăvi și o recomand tuturor prietenelor care îmi cer o recomandare.

4. Care a fost prima carte citită?

Adrian: Nu știu dacă a fost prima, dar e prima de care îmi aduc aminte: „Uriașul Periferigerilerimini”.

Denisa: Prima carte pe care am citit-o a fost „Poveștile fraților Grimm”, o carte cu basme.

Iulia: Dacă ar fi să eliminăm Abecedarul ( care pe vremea mea chiar exista în școli!), cred că Bambi a fost una din primele cărți citite. Era o colecție foarte frumoasă de la Disney, cu multe, multe desene și câteva paragrafe de poveste.

Oana: Cred ca este vorba de „Poveşti” de Frații Grimm. Îmi adusese tati cartea asta și „Basme” de Petre Ispirescu. De la ele am prins eu drag de lectură. Aveam vreo 6 ani și mă fascinau coperțile. Peste 6 luni învățam să citesc pentru a le citi singura, îmi stresasem părinții destul.

5. Ce carte te-a marcat?

Adrian: „Marcat2 cred că e un cuvânt puțin cam mare pentru mine. Sunt relativ greu de impresionat și nu am citit cărți care să trezească emoții foarte puternice în mine; eventual cărți care să mă motiveze și să mă pună la treabă. Cred că majoritatea cărților pe care le citeam în drum spre locul de muncă, acum 4-5 ani, în tren la ora 5 dimineața, au făcut diferența în viața mea. În cele din urmă m-au determinat să o iau pe calea proprie și să devin freelancer.

Denisa: Sunt multe cărțile ce m-au marcat… nu aș putea alege una singura, așa că o să dau mai multe exemple „Alchimistul2-Paulo Coelho, „Despre dragoste și alți demoni” – Gabriel Garcia Marquez, „Inferno”-Dan Brown, „Maitreyi”- Mircea Eliade, „The mask of the enchantress” – Victoria Holt, s.a.m.d. :))

Iulia: Prima care îmi vine în minte este una citită și recenzată recent: „Arta de a (nu) pierde timpul” scrisă de autorul american Piers Steel. Este o carte bazată pe dezvoltare personală care explică de ce amânăm nejustificat sarcini importante, ce efecte are amânarea respectivă și care sunt metodele prin care putem să vindecăm delăsarea. Eu am început să pun în aplicare sfaturile din această carte, și credeți-mă pe cuvânt, chiar simt diferența.

Oana: „Crimă și pedeapsă” de F. Dostoievski a fost cartea care m-a făcut să ador lectura. Am trăit alături de personaj toate chinurile conștiinței și tortura minciunii. Privind în urma aș pune vreo 10 cărți pe primul loc în top, dar aceasta a fost prima.

Suntem o echipă tânără și frumoasă, nu? Urmează și partea a 2-a, cu alți colegi și alte întrebări 🙂 Până atunci vă invităm să participați și la concursul nostru de săptămâna aceasta.

2 gânduri despre „Din lumea cărţilor… pe Străduţa iluziilor (interviu cu echipa GoodRead) 1

Lasă un răspuns

