Biblioteca de pe Străduţă · Cafeneaua Soarelui · La plimbare pe străduţă · Tonomatul uriaş cu muzică şi poveşti de pe străduţă · Vise Şi Oglinzi

Toc înalt și minte brici

high heels, high hopes

Să vă spun o poveste. Mergeam într-o zi la Pitești, cu maxi taxi – logic. În fața mea stătea o tipă, genul ăla pe care și femeile o remarcă. Super-dichisită, purta o jachetă de piele neagră, și o rochie vișinie, la gât avea o eșarfă cu un imprimeu abstract, în diverse nuanțe de vișinu,avea și niște botine suuuuper frumoase, negre, de piele întoarsă! Și toate astea parcă se potriveau de minune, cu frumusețea ei: ochi albaștri, păr negru, ten imaculat. În fine, trecem peste asta. Eu citeam, da sunt genul ăla de fată care citește în mijloacele de transport în comun. Ce citeam? Concert în memoria unui înger de Eric-Emmanuel Schmitt. Eram tare absorbită de lectură și încercam să ignor dâra de Channel Mademoiselle ce tot încerca să-mi intre pe nas și să pună stăpânire pe mine (iubesc parfumul ăsta dar, ce-i prea mult, e prea mult). Bine că au asfaltat DN73, că altfel mai trebuia să ignor și gropile….

În fine, la un moment-dat filmul mi s-a rupt. Domnișoara din față, pe care mă gândeam serios să o includ în una din povestirile mele, a deschis gura! Vorbea la telefon cu iubi al ei. Șoc și groază, avea fata asta un vocabular de-mi venea să-mi fac seppuku, și alta nu! Brusc mi-am amintit de o zicală modernă, nu mai știu cui îi aparține: nu vorbim, dar … cuvântul ăla cu f …. toți aceeași limbă! Oare când deschisese duduia ultima dată o carte, sau deschisese vreodată?

Degeaba arăți tu de milioane, degeaba ai țoale de firmă, degeaba ai.. orice… dacă nu ai un dram de inteligență! Inteligența e sexy! Și știi cum devii inteligent(ă)? Citind! O pereche de Loboutini-i se asortează perfect cu o minte ascuțită  (asta pentru domnișoare)! Cum să agăți cea mai mișto gagică: arătându-i că ai și ceva în cap, nu doar în portofel, sau mă rog, în pantaloni (pentru domni)!

Și-aș putea vorbi la infinit despre beneficiile cititului! Sunt multe, dar mai bine le descoperi singur(ă). Așa că pune mâna pe o carte, nu mușcă! Poți alege orice o un roman, un volum de nuvele sau de poezie, o enciclopedie sau, mai bine, ceva de dezvoltare personală  … Orice! Numai pune mâna pe o carte și vei vedea cum viața ta se va schimba: vei vedea că te poți exprima mai bine, că memoria ți s-a îmbunătățit, te vei simți mai încrezător(toare) în tine, vei atrage alt gen de oameni – mult mai interesanți!

O carte e hrană pentru minte și pentru suflet! O carte lasă urme adânci în tine, practic îți schimbă viața!

O carte bate oricând TV-ul, bate și internetul. O carte, e o carte! Din fericire, de când am început să lucrez pentru un site de cărți, am descoperit și oameni care încă mai apreciază lectura… Deci poate mai există speranță!

Voi ce ziceți, mai e speranță? Și, dacă vă încumetați să scrieți un articol pe tema asta poate doriți să câștigați și un premiu interesant participând la un concurs!

Pledoaria mea pentru lectură ar mai putea dura, dar vreau să aud și părerile voastre așa că… mă opresc pentru moment și vă las să ascultați piesa următoare:

31 de gânduri despre „Toc înalt și minte brici

          1. Ai dreptate. Cu toate că sunt „condus” de logică, nu am „puterea” de a mă eticheta drept agnostic. 🙂 Mi se pare un cuvânt mult prea ușor de digerat pentru oamenii care nu cred în Dumnezeu. E aiurea să crezi în Dumnezeu, e aiurea să nu crezi. După „proprietățile” societății. 🙂 Mai bine…crede în tine și simplu. Fără a te eticheta.

  1. Imi amintesc ziua in care mi-ai povestit de acea fata, nu stiu daca mai stii:)).
    Cat despre carti, iti multumesc ca m-ai facut sa le iubesc din nou. Iubesc sa citesc acum si o fac aproape in fiecare seara inainte sa adorm. Coincidenta, asa se numeste si cartea de la tine pe care o citesc acum. Genial articolul.:*

      1. Sunt asa nerabdatoare sa o termin ca sa vad ce se intampla in final….daca timpul mi-ar permite sa citesc mai mult.Sunt sigura ca este o carte foarte buna ca toate cele pe care mi le-ai daruit :*

  2. E vai și-amar de mămițica noastră. Mă uit în jur și mă sperii când văd ce vine-n urma noastră…
    Eu am renunțat să mai pledez pentru citit. Oricum, nu le citesc cei care-ar trebuie să le citească. Pentru simplul motiv că ei nu … citesc. 🙂

  3. Întrebare: ce anume din faptul că are un vocabular mai aparte denotă faptul că îi lipseşte inteligenţa? Şi de ce doar citind poţi deveni inteligentă? Ştiu că articolul e scris pentru un concurs, dar mi se pare puţin exagerat, ca să nu spun aberant.
    Există o mulţime de persoane care citesc şi o fac degeaba şi există şi persoane care citesc şi folosesc cuvinte de genul. Dacă nu mă înşel, chiar şi tu ai folosit într-o poveste de-a ta, prin vară, astfel de cuvinte.
    Bukowksi (şi îl dau pe el ca exemplu pentru că este primul care mi-a trecut prin minte) foloseşte doar astfel de cuvinte în literatura sa. Sau, mă rog, folosea. Asta înseamnă că îi lipseşte inteligenţa? Sau el e bărbat şi se acceptă?
    Nu cred că ceea ce rostim ar trebui să ne definească, ci felul în care o facem şi acţiunile pe care le întreprindem în urma spuselor.

    1. Nu e vorba doar de cuvintele folosite gen „grije” + dezacorduri gramaticale! Aici e vina mea, am uitat să precizez. Bukowski folosește cuvinte vulgare, dar nu e agramat… asta îl scapă… Cititul e doar un factor, da – dar aici trebuia să vorbim despre beneficiile sale.

      1. Dacă vorbeşti frumos, nu înseamnă că şi eşti un om frumos. Du-te la ţară, timp de o zi, vorbeşte cu oamenii de pe-acolo, numără-le greşelile gramaticale şi vei vedea că, deşi vei pierde şirul lor, vei pleca mult mai împlinită de acolo. Nu cât de corect rosteşti cuvintele te defineşte ca om, ci felul în care le rosteşti, dar, mai ales, mesajul pe care vrei să-l transmiţi prin intermediul lor.
        O gramatică impecabilă nu înseamnă inteligenţă. Înseamnă doar educaţie. Iar de educaţie, din păcate, nu poate avea toată lumea parte.

Lasă un răspuns

