poveşti scurte/momente imaginare · Poveştile mele

Dochia

Dochia

Știu că-mi știți povestea, sau cel puțin așa credeți. Știu că toți mă credeți o babă. Știu că unii credeți c-am fugit de nenorocitul ăla de Traian care cică mă iubea. Știu că unii cred c-am fost o soacră rea…

Da, mă cheamă Dochia… Dar nu sunt babă, nu sunt nici acum. Da… Traian a fost un nenorocit, dar nu știu cât mă iubea… Da, Dragobete-i fi-miu, dar nu am fost o soacră rea… nici n-aș putea. Vreți să știți povestea reală?

Trăiam fericită-n Sarmisegetuza. Toată lumea mă iubea, mă respecta… doar eram prințesa și reprezentanta lui Bendis pe pământ. Și de-asta nu aveam voie să iubesc. Traian, ce-i drept îmi trimisese câteva scrisori, dar nu puteam să-i răspund, și chiar dac-aș fi putut – știam oricum ce voia: Dacia, nu pe mine!

 Într-o noapte mi s-a arătat Derzelas. Era nepământesc, logic… Pielea-i strălucea, ochii ardeau… Exact ca oricărui zburător… Nu mă așteptam să vină la mine și nu mă așteptam ca zburătorul meu să fie tocmai … el! Zeița mă supunea la un test… dar n-am știut asta. Eram om din carne și oase, iar noi cedăm ușor fiorilor, practic, depindem de ei. M-a purtat până la cer și m-a adus înapoi. Am ocolit pământul și-am învățat să simt altfel.

Ziua următoare, zeița nu mi-a mai răspuns… până seara, când stelele s-au înroșit. Am știut că trebuie să fug…

M-am ascuns în Ceahlău. Acolo, în frig, l-am născut pe Dragobete. Însă, tatăl lui a venit și mi l-a luat… de fapt mă luase și pe mine, dar zeița mea, Bendis, m-a izgnonit. Am început să mă stafidesc, dar nu am îmbătrânit, am rămas tânără, dar zbârcită. Războiul a început. Nu știu cât timp a trecut. Într-o dimineață-am auzit răcnetul tatălui meu… ș-apoi… apoi timpul a înghețat pentru mine…

21 de gânduri despre „Dochia

        1. Am auzit mai multe variante la legenda asta 🙂 de ales nu mi-am ales, așa e prin Argeș 🙂 dacă e după ziua nașterii e mâine, 1+1 = 2 așa se calculează, nu? sper să fie mai frumos decât azi!

Lasă un răspuns

