În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

Despre femei, bărbați, copii, relații și… scris cu Raluca

best friends

Pe Raluca o cunosc de anul trecut. În acest timp am devenit foarte apropiate, practic s-a lipit de sufletul meu. Deși ne despart 134 de km ne bem cafeaua împreună, ne uităm la TV împreună, vorbim cu orele la telefon. Ne cunoaștem viețile și ne dăm seama una de sentimentele celeilalte. Încă de când am lansat aceasta rubrică mi-am propus să îi iau un interviu aparte, unul despre femei, bărbați, copii, relații și, evident despre scris! Ce a ieșit? Ei bine, asta…

Bună, Raluca și mulțumesc că ai acceptat acest interviu! Noi două ne cunoaștem de un an, timp în care am devenit destul de apropiate. Poate eu te cunosc mai bine decât mulți de pe aici. În primul rând ești mama și apoi femeie. Cum ai defini tu aceste noțiuni?

Bună, Diana. Am acceptat interviul cu mare drag. Așa este, ne cunoaștem de un an și cred că ești persoana care știe absolut tot ce am făcut în acest an. Este greu să definesc aceste două cuvinte, dar pot să spun că sunt cuvintele care mă definesc pe mine cu adevărat.

O mamă face orice pentru copilul ei…

Absolut orice. Știi ? Se spune că o mamă ar sări în foc pentru copilul ei. Înainte de a fi mamă, credeam că este doar un mit, însă acum pot să spun cu certitudine că o mama ar face și acest lucru pentru copilul ei. Pentru Denis, fiul meu, am făcut multe, foarte multe și aș face înzecit dacă ar fi nevoie.

Cum se împacă statutul de mamă cu cel de femeie/soție? Se întâmpla adesea să fie în contradicție?

Uneori se împacă foarte bine, alteori apar mici conflicte, opinii diferite, etc. Cu toate astea ador să fiu și mamă și soție. Fără copil nu îmi imaginez viața, iar fără El,ar fi totul pustiu. Se întâmplă destul de des să fie în contradicție, dar totul ține foarte puțin, apoi, mă descurc destul de bine cu ambele roluri, zic eu:)

Ce greșeli fac femeile cel mai adesea într-o relație?

Sinceră sa fiu nu sunt în măsură să vorbesc despre greșelile cuiva, dar poate o umilă părere va face bine celor aflate în situații dificile. Femeile fac multe greșeli într-o relație, aș putea să spun că mai multe decât bărbații, însă dacă atingem acest subiect, va trebui să scriem pagini întregi. Consider că cele mai mari greșeli pe care le pot face femeile într-o relație, sunt acelea de a se lăsa umilite, agresate fizic și/sau verbal, înșelate la nesfârșit, folosite. Prima greșeală începe atunci când femeia nu are încredere în ea și nu își cunoaște adevărata valoare. De aici greșelile pe care eu le consider grave, enumerate mai sus.

Crezi că există vreun război între sexe și nu mă refer la un război în pat 😉 …

Nu cred că există un război între sexe. Dacă ar fi să discutam despre un cuplu de îndrăgostiți de exemplu, războiul nu ar trebui să intre în discuție, deși am auzit cu toții chestii de genul: ,,care câștigă mai mult” și altele, însă părerea mea este că ar trebui sa existe liniște și pace între sexe.

Bărbații… sunt diferiți de femei? Chiar vin ei de pe Marte și noi de pe Venus? Sau e doar o diferența de percepție?

Nu știu de unde vin bărbații, nici femeile, însă clar suntem diferiți. Bărbatul este bărbat, deși exista și varianta ,,plângăcioasă” și femeia este femeie, deși avem și varianta ,,bărbată”. Totuși, sunt diferențe mari între femei și bărbați, însă cred că acest lucru este ,,de bine”.

Revenind la primele întrebări: un copil unește un cuplu sau e doar o percepție greșită a unora?

Sincer nu știu ce să spun. Iarăși este un subiect despre care nu putem generaliza pentru că totul ține de fiecare cuplu în parte. Ce pot să spun cu certitudine este că femeia se schimba foarte mult în momentul în care apare un copil și în cele mai multe cazuri bărbatul chiar dacă spune că este pregătit să fie alături de ea, el fuge în bratele alteia sau pur și simplu în lumea lui din care nu-l mai scoți pentru ca nu mai ești capabilă să faci asta decât în timp, cu multă comunicare. Asta dacă nu cumva iubirea s-a dus și ea între timp. Din punctul meu de vedere, nașterea unui copil ,,clarifică” iubirea dintre cei doi părinți.

Să vorbim totuși și despre scris. Cum l-ai descoperit? Ce reprezintă el pentru tine?

Scrisul… Scrisul este pasiunea mea. Singura mea pasiune. Nu știu când l-am descoperit, scriu de când eram mică, nici măcar adolescentă nu eram atunci când compuneam poezii și scrisori pentru părinții mei. Pentru mine scrisul este o mare parte din sufletul meu, pe care îl pun în palmele celor ce mă citesc.

Blogul…

Cocktail de viață se numește blogul meu. Țin minte că atunci când l-am deschis habar nu aveam ce înseamnă un blog, însă îmi doream ceva mai mult decât un caiet pe care scriam și rupeam foile ca să nu le citească cineva. Brusc mi-am dorit sa scriu pentru oameni și despre oameni. De aici și numele blogului. Oamenii înseamnă viața, iar viața este un cocktail ce te îmbată cu fericire și tristețe.

Gânduri, speranțe, planuri?I

Îmi doresc de când eram adolescentă să scriu povestea mea. Am început să scriu la carte și sper să reușesc să o public cât mai curând. Planurile mele sunt să fac ca viața să îmi fie cât mai frumoasă alături de fiul meu, să ajung acolo unde îmi doresc cu scrisul și să am puterea de a iubi mereu, pentru că nu asta înseamnă, în fond și la urma urmei viața: să iubești  (sentiment de care îți doresc și ție să ai parte pe lumea asta)?

8 gânduri despre „Despre femei, bărbați, copii, relații și… scris cu Raluca

  1. Permiteți-mi, dragile mele, să răspund și eu la întrebarea: Ce greșeli fac femeile cel mai adesea într-o relație?

    Greșeala este: PENTRU CĂ SUNT FEMEI! :3 -_-

Lasă un răspuns

