La plimbare pe străduţă · Tonomatul uriaş cu muzică şi poveşti de pe străduţă

Mica pariziană

mica pariziana

O vedeam zi de zi. Cu părul blond prins într-o cosiță. Ea vindea flori pe lângă Turnul Eiffel. Eu cântam la acordeon, dar și cu vocea…

Des yeux qui font baisser les miens,
Un rire qui se perd sur sa bouche,
Voilà le portrait sans retouche
De la femme auquelle j’appartiens

Quand je la prend dans mes bras
Elle me parle tout bas,
Je vois la vie en rose.*

Da, schimbam cuvintele special pentru ea… căci la asta mă făcea să visez zi și noapte. Nu știu a cui era… Căci de-a noastră nu era clar. Era albă ca marmura și cu părul blond ca soarele și ochi ca marea. De fapt, nici eu nu mă simt de-al alor mei… N-am cum eu m-am născut aici, la fel ca ea…

Doar că ea, e mica mea pariziană, iar eu nu-s decât un țigan născut la Paris, tot cerșetor sunt.. dar…

Il est entré dans mon cœur
Une part de bonheur
Dont je connais la cause.

[…]

Et dès que je t’aperçois
Alors je sens dans moi
Mon cœur qui bat**

Dar n-aș îndrăzni să-i spun asta vreodată. Dac-o sperii, nu… va rămâne mica mea pariziană care vinde flori pe veci…


Note

*Ochi ce privesc adânc în ai mei,
Un surâs ce se pierde pe buzele ei,
Iată portretul fără retuşuri
Al femeii căruia îi aparţin.

Când o iau în braţe
Şi-mi vorbeşte blând
Văd viaţa în roz.

**Mi-a pătruns în inimă
O parte din fericirea
A cărei cauză o cunosc.

Şi de-ndată ce-o văd
Simt înlăuntrul meu
Cum îmi bate inima.

10 gânduri despre „Mica pariziană

    1. Mulțumesc pentru apreciere! din păcate atunci când am scris acest text nu prea am avut cât timp mi-am dorit pentru a-l dezvolta, însă mâine veți avea parte și de versiunea ei 🙂

Lasă un răspuns

