Biblioteca de pe Străduţă · Cafeneaua Soarelui · La plimbare pe străduţă

Cititul sportiv

cititul sportiv

Într-un articol precedent vorbeam despre fotocitire și la finalul său v-am promis că voi scrie un articol și despre cititul sportiv! Ei bine, iată-l!

În primul rând să lămurim ce înseamnă noțiunea de „citit sportiv”. Această „metodă” se referă la cititul de dragul palmaresului, citești în grabă o carte doar de dragul de a te lăuda că ai citit-o! Citești cât mai mult pentru că e la modă, nu te interesează mesajul – important e că ai citit cartea (și cât mai repede!).

Să lămurim o chestie sau mai bine haideți să lămurim mai multe! Deși îți aduce numeroase beneficii, cititul nu e un sport!  E o acțiune relaxantă sau informativă (sau ambele)! Dacă citești cărți după cărți fără a înțelege nimic, doar așa – de fiță – nu vei rămâne cu nimic (ba chiar vei fi și mai confuz(ă))!

Mă bucur să văd că foarte mulți tineri citesc… Dar în mulți nu văd acea pasiune de a citi! Fac asta doar fiindcă e cool. Cu toate acestea vocabularul lor e defectuos. Nu văd mesajul unei cărți ci doar acțiunea de suprafață… Uită, sau mai bine spus nu știu că ar trebui să se axeze mai mult pe calitate și nu pe cantitate!

Da, cărțile te ajută foarte mult să te dezvolți, însă, citind sportiv de parcă-ai fi la maraton nu vei obține nimic (doar bătăi de cap!).

Citește! Laudă-te cu ce ai citit… însă, laudă-te cu ceea ce ai citit cum trebuie!

Ia o carte, pune-te în pat sau unde îți place ție să citești, mângâie-i coperta, deschide-o la prima pagină, inspiră-i mirosul, și citește… în ritmul tău – nu te aleargă nimeni! La final vei observa diferența!


Off-topic:

Mâine anunț câștigătorii concursului! Până atunci votați, votați, votați!

19 gânduri despre „Cititul sportiv

    1. Merci de recomandare! Mi-ai dat o idee pentru un viitor articol pe GoodRead.ro 🙂 câteva din cărțile de acolo le-am citit, sunt foarte foarte foarte bune!

      1. ma bucur ca schimbam idei si nu… iluzii! 🙂 o sugestie amicala: te rog sa scrii numa’-n româneste, evita „englezismele barbare”(sic!), caci limba româna nu-i doar „dulce si frumoasa”, ci si extrem de bogata… multumesc anticipat! 🙂

  1. am inceput si eu un citit sportiv, dar nu literatura ci cautare dupa bibliografie si notite din diferite carti (dizertatia happen)…si ai dreptate un astfel de citit de buimaceste si de multe ori uiti ce ai citit acum 10 secunde…P.S. Am votat si eu dar ii secret 😉

  2. Sunt perfect de acord cu tine. Cititul sportiv determină în mare măsură pseudo-intelectualitate acest lucru fiind în detrimentul cititorului care nu reușește să digere conținutul și înțelesul lecturii. Bun articol !!

  3. Eu nu reuşesc să citesc „sportiv” şi simt că uneori pierd pentru că nu reuşesc să prezint foarte multe cărţi pe blog. Chiar şi pe cele pe care le-am citit mai demult, ca să pot să scriu despre ele trebuie să le recitesc, să simt ceea ce a avut de transmis autorul. De fapt mi-am dat seama că la vârsta adultă am înţeles cu totul altfel şi pe cu totul altceva părea să cadă accentul faţă de ceea ce m-a interesat în tinereţe. Dar de multe ori am simţit nevoia să le spun elevilor, tinerilor care nu apucau să citească deloc, că aş prefera să facă un concurs de lectură – pentru că mă gândeam că după un timp, o carte bună o să-i prindă să adaste între paginile ei, să vadă şi frumuseţea nu doar acţiunea. Există din ce în ce mai puţini cititori adevăraţi şi destui de puţini cititori „sportivi”. Poate că ar fi bine ca „cei sportivi” să treacă la „profesionişti ai lecturii”, iar cei care nu citesc deloc, măcar în stilul „sportiv” de-ar citi n-ar fi rău.

    1. Eu citesc repede, nativ – dacă pot spune așa 🙂 Îți știu blogul, îmi place! Cred că te-am și invitat să te înscrii la o campanie pe alt site la care lucrez 🙂

Lasă un răspuns

