Gânduri scrise · Vise Şi Oglinzi

Plietenia

plieteniaCe ți-e și cu adulții ăștia! Toată ziua stau singuli-singulei în fața unor chestii complicate. Păi eu? Eu nu pot sta fără tovalășul meu meu Z. E foarte important, pentru mine, știți?

Nu știți? Nici o ploblemă! Vă spun de ce!

Păi în primul lând toată ziua avem tleabă! Facem și desfacem lucruri, investigăm vecinii, plecăm în aventuri! Ce ne-am distlat ieli, dal am făcut și tleabă nenea D. pusese niște stlopitoli cică, dal elau de fapt niște bombe cu apă… ei, i-am venit noi de hac și le-am înfundat!

Dal, mai impoltant – Z. e meleu alătuli de mine! Ca să nu fiu pedepsit i-a zis lui mami că el a spalt feleastla lui nenea D. Și m-a ajutat și când am lămas plins în galdul familie C.

Și să nu uit, dar să nu îi spuneți lui mami, Z. știe multe seclete desple mine… Ca atunci când am aluncat cu pietle în pisica lui tanti C. Și eu știu seclete desple Z… așa fac plietenii, nu?

Eu și Z. avem multe planuli pentlu vala cale vine! O… și câte nu avem de gând… Mai ales maleficul nenea D. să se felească din calea noastlă! Și pisica ulâtă a lui tanti C.

Și, bineînțeles – meleu vom fi plieteni!!! Și când o să avem 1000 de ani ca mamaie și tataie!

Așa e cu plietenia asta! Tlecem plin multe împleună, ne ajutăm, ne acopelim, dal ne și distlăm! D-aia îmi place mie de Z. și de palteneliatul nostlu… Și nu înțeleg de ce adulții sunt atât de tâmpiți…

Să nu-i spuneți lui mami de cuvântul ăsta cică nu e flumos să îi spui așa unui om! Și scuzați-mă că nu pot să îl plonunț pe !

shhh

Ce-i cu acest articol? Ei bine, într-o zi cei de la editura ALL mi-au trimis un mail prin care mă provocau să citesc cartea Rico și Oskar de Andreas Steinhöfel și apoi să redactez un articol despre importanța prieteniei pe înțelesul copiilor (iar ideea mea a fost asta! – sper să vă placă!). Detalii despre carte găsiți în recenzia de pe GoodRead.ro.

12 gânduri despre „Plietenia

  1. Dar de ce „tlebuia” scris aşa? Mai ales că este un text pe înţelesul copiilor. Niciodată nu am încurajat vorbirea alintată, în special în cazul copiilor, pentru că are o mulţjme de efecte adverse, printre care dezvoltarea unor defecte de vorbire şi chiar şi de scriere, care riscă să se transforme, treptat, în rotacism, sâsâială sau alte cele.
    Ştiu că textul este unul fictiv, şi e foarte frumos, doar că, din punctul meu de vedere ar fi fost şi mai frumos dacă era scris în mod normal. 🙂

Lasă un răspuns

