În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

Despre generații, bloguri, cărți, călătorii și altele cu Dorina

c6d26fd40d9d12fe3a0cb90c7a826565

Pe Dorina am descoperit-o undeva la începutul anului, de fapt, ea m-a descoperit pe mine. De atunci ne-am tot citit, a participat și la concursul meu – și s-a ales cu un interviu despre generații, bloguri, cărți, călătorii și… altele!

Bună, Dorina! Deși îți urmăresc blogul de relativ puțin timp pot spune că este printre blogurile pe care le citesc cu mare drag! Pentru început, o să te rog să te prezinți și cititorilor!

Îmi place mult să citesc (logic, de-asta am un blog de cărți, nu?), îmi place să văd lumea (dacă aș câștiga la Loto, aș călători non-stop) și îmi place să petrec cât mai mult timp în aer liber (să ascult cum crește iarba). Nu prea-mi place să vorbesc despre mine, așa că vă invit pe blog să mă descoperiți singuri.

Predai marketing… cum se împacă asta cu scrisul? Dar cu cititul fiindcă scrii foarte mult (și bine) despre cărți?

Se împacă foarte bine. Oamenii care lucrează în marketing trebuie să fie open-minded, iar pentru asta trebuie să citești mult. Așa că citesc mult, oriunde și oricând: literatură de specialitate, beletristică, cărți de dezvoltare personală și, mai nou, câteva bloguri pe care le urmăresc cu interes. Iar scrisul a venit cumva firesc.

Ce reprezintă blogul pentru tine?

O modalitate de a împărtăși și altora ce gândesc despre cărțile pe care le citesc sau despre locurile pe care le văd. Uneori și despre alte subiecte care mă preocupă. Și mai reprezintă un mijloc prin care am cunoscut (deocamdată doar virtual) oameni foarte interesanți, a căror bloguri la urmăresc cu mare interes. Și cu mare plăcere.

Revenind la ocupația ta principală – elevii tăi știu de blog? Dacă da, ce părere au? Dacă nu, cum crezi că ar reacționa?

Da, o parte dintre ei știu de blog. Unul dintre băieți chiar m-a ajutat la partea tehnică, atunci când am avut nevoie. Ce părere au? Interesantă întrebare. Nu m-am gândit niciodată la asta. Pot să îi întreb pe grupul de Facebook și să revin cu răspunsul? Glumesc. Cred că unora li se pare interesant, dar sunt și unii care, probabil, ignoră complet problema (sper că nu prea mulți).

Cum vede un om aflat la catedră generația de azi? Dar generația mea – cei care s-au născut la începutul anilor 90?

Generația de azi este una dintre multele generații care-mi împlinesc viața. Tineri care-și caută locul în viață și care reprezintă o adevărată provocare pentru mine, fiindcă trebuie să țin mereu pasul cu ei. Și asta nu e întotdeauna ușor. Dar sunt norocoasă că sunt mereu înconjurată de oameni tineri. Și neliniștiți. Dar asta face parte din fișa postului. Iar generația ’90 este generația fiicelor mele, ele sunt născute în 87, respectiv 91, așa că este generația mea preferată. În plus, este generația din care fac parte multe fete (și câțiva băieți) care scriu pe blogurile mele preferate. Crezi că o să mă mai citească dacă află din ce generație fac eu parte? (N.B: Da, cred)

Care a fost prima carte citită?

Oh, nu mai țin minte. Cred că “Fram, ursul polar”. Mă îngrozesc când mă gândesc cât timp a trecut de atunci (nu vrei să știi).

Care e prima carte care-ți vine în minte acum?

Regii blestemați” de Maurice Druon. Asta citesc acum.

Cartea preferată?

Fără nicio îndoială „Pe aripile vântului” de Margaret Mitchell.

Scrii și despre călătorii. Ce loc ai vrea din tot sufletul să vizitezi?

Insula Bali. Fiica mea cea mică a fost acolo și cred că mi-a transmis așa un dor de Bali. Așa simt, că mi-e dor de Bali, deși nu am fost încă acolo.

Ce loc vizitat ți-a plăcut cel mai mult? Ai și vreunul care nu ți-a plăcut deloc?

Cel mai mult mi-a plăcut Roma. Cred că nu mi-ar ajunge o viață ca să pot vedea tot ce-mi doresc în Roma. Nu am un loc despre care să pot spune că nu mi-a plăcut deloc. Îmi place să caut partea frumoasă a lucrurilor și, de obicei, reușesc să o găsesc.

Completează, te rog, următoarea frază: Cea mai frumoasă țară este….

România. Te-ai așteptat la asta, nu? (Daaa, și eu răspundeam la fel)

 Motivează alegerea!

România este țara unde m-am născut, țara unde m-am îndrăgostit și unde s-au născut copiii mei. Ce poate fi mai frumos de-atât? Sper că este țara unde se vor naște și nepoții mei.

Asta e întrebarea 13!!! Ai superstiții?

Nu neapărat, totuși încerc să nu așez 13 oameni la masă, atunci când am un eveniment.

Ce înseamnă acasă?

Acasă este locul unde mă întorc mereu de pe unde mă poartă vânturile sau valurile vieții (uneori doar până la școală, dar alteori prin lumea largă). Acasă sunt oamenii dragi și, tot acasă, sunt cărțile care mă așteaptă să le descopăr universul.

 Nu au fost cam multe întrebări? Cum ți s-a părut experiența asta?

Nu, deloc. Abia ce mi-am făcut încălzirea”. A fost o experiență interesantă. E primul meu interviu, sper că vor mai urma și altele. Poți să tai ultima parte, dacă vrei, să nu-și închipuie cititorii că mă cred vreo vedetă.

Un cuvânt de încheiere!

Călătoriți mult, citiți și mai mult și bucurați-vă enorm de fiecare clipă!

7 gânduri despre „Despre generații, bloguri, cărți, călătorii și altele cu Dorina

Lasă un răspuns

