În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

De vorbă cu Oana

Oana mi-e tare dragă, suntem colege și prietene! Nu se putea altfel – avem pasiuni comune. De mult voiam să vă fac și vouă cunoștință cu ea și iată că a sosit clipa!

tumblr_inline_mlq9d3ifl71qz4rgp

Bună, Oana! Prima întrebare este, evident, cine ești tu?

Sunt o studentă de 22 ani care iubește să citească. În timpul liber scriu pe Goodread.ro și pe blogul personal, Dreamer by belief.

Tu citești foarte mult. Ce carte ți-a rămas lipită de suflet?

Am mai multe. Îmi place să citesc clasici sau cel puțin îmi plăcea în liceu, de aceea o să menționez: Crimă și pedeapsă de Dostoievski, Eseu despre orbire de Saramago, Femeia nisipurilor de Kobo Abe, dar și cărți contemporane, unele de dezvoltare personală cum ar fi Exerciții de echilibru de T. Chirila sau Trăind în stil 80/20 de Richard Koch.

Dacă ar fi să citești toată viața un singur scriitor, acela ar fi…?

Deși nu l-am menționat mai sus, sigur că nu am uitat de Haruki Murakami, omul care scrie cel mai apropiat de sufletul meu. Genul lui cuprinde influențe din alte genuri și e un amalgam de emoții, senzații, sentimente, idei și cuvinte frumoase. E perfect!

 Tu și cuvintele sunteți… ?

Îndrăgostiți pe vecie. Nu aș putea trăi fără cuvinte. Îmi dau sens vieții atât din cărți și ce mai citesc online, cât și din gura celor la care țin enorm. Dacă aș avea o aură, mi-ar străluci pe lângă corp o mulțime de cuvinte care ar dansa pe când eu merg.

Cum se împacă facultate pe care o urmezi cu… tine? Îmi păreți total opuse…

Ce pot să zic? Am urât-o un an jumătate din trei, dar anul acesta am înțeles că am învățat multe lucruri despre mediul de afaceri din România și sunt mult mai organizată. Eu sunt interesată de mai multe domenii: literatură, limbi străine, muzică, tehnologie, informatică, economie. Am dat la Contabilitate crezând că voi învăța economie la nivel avansat. Nu a fost chiar așa, am dat de contabilitate, o mâncare străină și rea la gust, dar pe parcurs am învățat alte materii chiar interesante. Trebuie să recunosc că mi-au plăcut cel mai mult materiile la care ni se vorbea, ni se explica, cele care ne puneau să gândim, să facem proiecte, în general acele materii care erau îndepărtate sau chiar opuse contabilității. Mi-a plăcut să învăț economia întreprinderii, gestiunea mediului, macroeconomie și microeconomie, drept comercial, finanțe publice, franceză, filosofie.

Viciile tale?

Nu pot spune că am chiar vicii. Sunt câteva lucruri de care nu mă pot lipsi: telefonul, laptopul, bloggingul, 3 în 1. Ma cam dau în vânt să scriu pe blog sau să vizionez un serial mâncând chipsuri cu sare. Fan Lays până la moarte! Acum sun ca o microbistă 😀

Ce înseamnă pentru tine cuvântul „frumos”?

M-am gândit mult la ce sunt eu, ce fel de om sunt și ce reprezint în lumea asta. Am ajuns la concluzia că sunt o mare iubitoare de frumos. Frumos în sensul de artă în orice sens, îmi plac până și tablourile sau sculpturile din care ceilalți nu înțeleg nimic. Eu văd și înțeleg multe. Frumos înseamnă o carte în care cuvintele îți dau o senzație de bine, ți se lipesc de suflet, o melodie care te face să visezi, un om care te înnebunește doar când apare, când fața lui e cel mai frumos lucru pe care l-ai văzut vreodată și te abții să-i spui ce simți. Frumos înseamnă o scenă care îți stoarce lacrimi: drama, tragedie sau doar o scena înduioșătoare, care îți inspiră iubire sau mila. Frumos înseamnă o cameră mobilată frumos, o bibliotecă în care cărțile stau frumos așezate după reguli și algoritmi numai de tine știuți. Frumos e un peisaj și cum se întind umbrele copacului pe betonul proaspăt maturat. O mâncare bună, un suc natural, o discuție care te unge pe suflet și care îți îmbogățește cultura, mintea, te hrănește intelectual. Frumos e un sărut, poate și o mângâiere, el dormind, el zâmbind. Frumos e tot ce ne înconjoară dacă știm unde să privim și ce exact să căutăm să vedem.

tumblr_lrd4gtih9j1qkgv2io1_r1_500

Ce apreciezi la un om?

Prima dată apreciez cultura, apoi politețea, apoi seriozitatea, bunătatea, simțul umorului, calmitatea, recunoștința și corectitudinea și aș putea să scriu să nu mă mai opresc. Tot ce e bun la un om e de apreciat și deși caut perfecțiunea, cunosc oameni foarte frumoși atât fizic, cât și spiritual. Amuzant e ca nu numai oamenii inteligenți pot fi de apreciat. De cele mai multe ori am avut o duioșie anume pentru oamenii simpli care știu să îți dăruiască bucăți din sufletul lor.

Spune-mi repede, 3 cărți pe care oricine ar trebui să le citească!

Pădurea norvegiană și La capătul lumii și în țara aspră a minunilor de Haruki Murakami și poezii de Nichita Stănescu.

high heels, high hopes

Ce carte nu ți-a plăcut deloc?

Am doua concurând pentru primul loc: Madame Bovary, după 50 pagini nu am mai rezistat și am aruncat-o într-un colț și Enigma Otiliei la care nu am citit finalul pentru că m-a enervat. Nu o suport pe Otilia.

Ce faci când nu îți place o carte?

Încerc să îi mai dau o șansă câteva pagini. Când devine de nesuportat o arunc într-un colț și ori nu o mai citesc niciodată, ori o vând.

Visul tău cel mai mare?

Să devin scriitoare, să mă cunoască lumea, să fiu un exemplu și să mă admire tineri ca mine. Cred că e cea mai buna reprezentare a succesului.

Cum te vezi în viitor?

Cu un job stabil, scriind și citind în fiecare zi. Un om împlinit spiritual și cultural. Să simt că am citit tot ce voiam și ce aveam nevoie.

Un cuvânt de încheiere!

Pentru a fi oameni de calitate, oameni de apreciat și de admirat, Citiți, Citiți și Scrieți!

Spor la lectură!

0669e8fb40dcec85925ca48e66f2e2e7

6 gânduri despre „De vorbă cu Oana

Lasă un răspuns

