Biblioteca de pe Străduţă · Cafeneaua Soarelui · Inspirație la feminin (serial) · La feminin · La plimbare pe străduţă

Literatura română contemporană la femin

c0240b395daacd0cf49fa82f03c6a41dÎnainte de toate trebuie să vă fac o mărturisire: articolul ăsta nu e deloc unul obiectiv, în ciuda titlului pompos! Nu fac studii critice nici măcar pe GoodRead. Cum spunea și Andrei Ruse într-un articol pe Hyperliteratura„literatura nu-și are locul în rafturi sau în sertare, că ea nu este îngrădită în definiții și teorii, ci vie și în continuă mișcare […]”. Articolul ăsta e pur și simplu despre ele – prietenele mele scriitoare și despre altele pe care le admir…

Dar, să-ncepem cu începutul! Spre surprinderea unora în ziua de azi chiar se scrie și se publică și bun, și prost – e o chestiune de gust și de bani (o să zică unii). Deși bărbații sunt mai lăudați, femeile scriu cu suflet – că au resurse – și-o fac bine. În ziua de azi cu tot stresul, toate grijile și îndatoririle – ele tot mai scriu…

Și-acum ele… (ordinea e alfabetică după prenume)…

A

Adela Greceanu – încă nu am avut ocazia s-o cunosc, dar e o scriitoare apreciată și de critică, și de public! A publicat, deopotrivă, poezie și – iar asta mi se pare remarcabil: ambele te consumă, dar în moduri diferite și să reușești să fii apreciat pentru amândouă…

Adriana Ungureanu  – o femeie tare inteligentă care a scris două cărți frumoase (bine, recunosc: prima mi-a plăcut un pic mai mult – dar e o chestiune de gust). Cărțile Adrianei sunt o adevărată sursă de inspirație pentru orice femeie: îți arată că întotdeauna trebuie să mergi mai departe, să te reinventezi… (și cred că și bărbații au ce învăța din ele!).

Alice Năstase – m-am îndrăgostit de felul ei de a scrie (PUNCT).

Alina Șova – primit carte pentru recenzie de la editură. Distribuit la redactor (Denisa). Denisa mi-a spus că i-a plăcut. I-am propus Alinei un interviu. Am cunoscut-o: un om frumos lângă care nu ai cum să te plictisești! Cumpărat cartea Două linii roșii – trebuie să o faceți și voi!

Antonia Bogdana Bălan – un om cald ce merită citit. Recent a mai scos încă un roman: Dana, dragostea mea! Nu am citit încă, dar urmează! Stay tuned!

Aurora Liiceanu – al doilea cel mai recomandat scriitor de către mine (sper că am formulat bine)…. bine e psihoterapeut (dar scrie atât de bine!). Sper să mai scrie încă 1000 de cărți! Și să îi iau un interviu!

cititul sportiv

C

Chris Simion – îmi place, o ador! Te face să te gândești la multe lucruri! Dar cred că pe unii i-ar plictisi stilul ei de a scrie…

Corina Ozon – ce mă intrigă la Corina și la cărțile ei nu-i subiectul, nici limbajul, ci contrastul dintre femeia asta finuță, cu studii postuniversitare la Paris și ceea ce a scris! S-a pus în pielea unor personaje atât de diferite (nu doar de ea ci și între ele) și a făcut-o atât de convingător, …

D

Daria Hornoiu – Daria nu mai e corecție: Daria trăiește prin cartea ei și pe steaua ei – Betelgeuse!

Denisa Aricescu – cât aș vrea ca poeziile ei să fie mai cunoscute! Merită din plin, respiră poezie nu o scrie pe bandă rulantă!

Doina Roman – o femeie caldă care și-a păstrat spiritul de visător (așa vreau să fiu și eu!).

fotocitirea

I

Ileana Vulpescu –  Arta conversației ar trebui să fie lectură obligatorie!

L

Lavinia Călina – fata asta mi-a arătat că există și distopii de calitate (și culmea sunt românești!). Mulțumesc, Lavinia! Ține-o tot așa!

Lina Moacă – mai întâi i-am descoperit blogul, apoi cartea. Continuă să scrii, Lina – o faci tare bine!

high heels, high hopes

M

Mihaela Popa – e genul ăla de om care te umple de viață! A scris două cărți ce mi-ar plăcea să fie mai cunoscute – merită din plin!

Monica Ramirez – Agatha Christie? Neah… Rodica Ojog-Brașoveanu? Nu… Nu știu cu cine s-o asociez! Dar de ce fac eu comparații? Monica e unică!

N

Natașa-Alina Culea – cel mai bun exemplu de om frumos, atât la interior cât și la exterior! Iar romanele ei: superbe și total opuse!

R

Ruxandra David – (Rudia mea dragă) a scris un volum de poezie sublim pentru sufletul ei și pentru cei apropiați lui! Sper să publice în curând o altă carte, care să ajungă în mâinile mai multor oameni – merită!

T

Theo Anghel – încă o scriitoare pentru care am ieșit din zona de comfort, mulțumesc!

Și lista mea se încheie aici… deși aș mai fi menționat câteva nume ( Ioana Pârvuleacu, Raluca-Oana Ciceu, Raluca Neagu, etc., etc.) dar nu vreau să vă plictisesc! Voi ce scriitoare românce contemporane citiți?

dimineata 12

54 de gânduri despre „Literatura română contemporană la femin

                  1. eu cred ca a avut nevoie de el ca sa i ramana itrarile. si i au ramas. tu de ce nu ai intrari? te ai intrebat vreodata asta?
                    sau intreab o chiar pe ea?
                    pariez ca nu ti va raspunde niciodata.
                    stii de ce? pentru ca e la fel ca ceilalti, doar pare altfel

  1. Diana, îţi recomand o autoare proaspăt ieşită din tipar, Camelia Cavadia, şi al său roman, „Vina”. Este o poveste intrigantă despre destinul unui om care cade în patima băuturii şi a cărui viaţă se destramă, iar singurul lucru care îi rămâne este nădejdea că în final va fi totul bine. Desigur, acţiunea este mult mai complexă şi cu siguranţă te va captiva!

Lasă un răspuns

