interviuri cu mine · Jurnal

Interviu cu… mine (3)

Cel de-al treilea interviu l-am acordat colegilor mei la GoodRead. Sau, mai bine spus, m-am trezit cu întrebările și n-am avut încotro. Varianta integrală o găsiți aici!

O chestie inteligentă pe care am spus-o

După cum ai spus, tu promovezi foarte mult literatura română contemporană.

Cineva mi-a spus că în România se publică orice, mai mult prost decât bun… Uite că tot luând interviuri, am descoperit scriitorii buni! Am avut ocazia de a-i citi pe o parte din ei… rectific, ocazia de a le citi pe o parte din ele – că au fost femei – și am rămas surprinsă! Corina Ozon are o carte mușcător de reală, dar amuzantă în același timp (abia aștept să pun mână pe volumul 2). Natașa Alina Culea e absolut genială… Adriana Ungureanu e o femeie de la care oricine are ce învăța. Lavinia Călina e dovada vie că și la noi se poate scrie altceva. Doina Roman e fabuloasă. Monica Ramirez e o femeie puternică și inteligentă. Alina Șova e demențială (din toate punctele de vedere). Și mai am câteva pe care le am pe lista de lectură…

Evident, mai sunt și scriitori contemporani pe care nu i-am intervievat (încă) dar pe care îi ador: Alice Năstase, Ana Barton, Aurora Liiceanu, Dan Lungu, Mircea Cărtărescu, Ștefan Caraman… (lista e alfabetică) cred că v-aș tine până mâine!

Ideea e că scriitorii români contemporani buni ar trebui încurajați și promovați! Nu trebuie să îngropăm literatura bună în mormane de literatură de proastă calitate!

Da, am citit și „Suge-o, Ramona!”  – la început de curiozitate, apoi m-a prins și m-a amuzat… atât! Nu e o capodoperă, nu e nici măcar o carte și nu cred că Andrei Ciobanu are pretenția de a fi catalogat scriitor, e pur și simplu ceva de amuzament… Deși, sincer v-o spun, ar trebui să renunțați la prejudecăți! Decât o carte plină de truisme cum este cea a unei cunoscute bloggerițe (o carte cu mai multe volume) pe care le scrie orice adolescentă depresivă, mai bine o chestie d-asta să râzi!

Nu spun că e bine că s-a ajuns să se publice orice, fiecare e liber să aleagă ce citește, să judece dacă-i place… Eu una pot face diferența între calitate și mediocritate, între o carte ce-mi ajunge la suflet și una citită doar pentru destindere… Atâta timp cât poți face asta, cât ai capacitatea de a cerne ce e valoros nu se poate întâmpla nimic!

Trecând peste această parte, vă invit să faceți cunoștință cu scriitorii români contemporani – adevărații scriitori – nu veți regreta!

Lasă un răspuns

