Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Cum se citește un roman pentru doamne?

roman pentru doamne

Cred că deja v-ați convins că am devenit o împătimită a literaturii române contemporane… Dar, asta nu înseamnă că o să neg faptul că sunt și mulți autorii străini contemporani care scriu absolut genial.

Mai știți când v-am povestit despre frumosul cadou de la Editura ALL? Ei bine, deja am terminat de citit una din cărțile trimise de ei și mă declar (în mod oficial) fan al autorului de origine cehă Michal Viewegh.

Știam că cei de la Editura ALL au întotdeauna cărți excepționale, dar aceasta – Roman pentru doamne –  e o carte de citit și recitit. O poveste de iubire simplă (aparent) care te captează de la început până la sfârșit. O exprimare directă ce dă cititorului impresia că ia partea la confesiunea unui prieten. Aspecte din realitatea cehă (unele izbitor de familiare). Umor. Iată doar câteva dintre motivele pentru care vă recomand această carte!

Desigur – și domnii o pot citi! Nu facem discriminări. Sunt sigură că și lor le va plăcea. Nu-i deloc o carte siropoasă, este amuzantă și lucidă… și poate puțin melancolică (dar atât!!!). De fapt, cartea are acest titlu pentru că… mai bine aflați voi!

roman pentur doamne coperta

Recenzia (în adevăratul sens al cuvântului) o să apară în weekend pe GoodRead.ro. Deși asta e mai mult o carte de simțit. Vă recomand s-o citiți în liniște, poate pe malul mări… Eu am citit-o în timpul pauzelor de la muncă și mi-a prins atât de bine: mă deconecta complet!

Parcă-mi pare puțin rău că s-a terminat. O să caut și ecranizarea filmului (sper sa găsesc unul cu traducere în engleză) că tare curioasă sunt cum e și el. Și cred mai mult ca sigur o să mă interesez și de celălalt roman al lui Michal Viewegh (apărut tot al ALL): Cum se educă fetele în Boemia.

Voi ce ați mai citit în ultima vreme? Ce cărți v-au mai făcut cu ochiul? Ce cărți v-au dezamăgit?

7 gânduri despre „Cum se citește un roman pentru doamne?

Lasă un răspuns

