Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Când cărțile te asaltează…

credit foto: Anna Powierza
credit foto: Anna Powierza

În ultimele luni am citit și tot citit. Am descoperit autori români contemporani uimitori și am dat peste niște cărți excepționale ale unor autori străini. Am citit atât de mult, dar nu prea am apucat să scriu și recenziile pe GoodRead.ro (promit solemn să mă revanșez în weekend). Pe aici am mai aruncat câte o pastilă despre vreo carte bună sau vreun concurs interesant cu premii în cărți.

Sincer, lucrul care-mi place cel mai mult la job-ul meu e pauza de o oră. Cică e pauza de prânz, dar cine mă cunoaște știe că eu de fapt ciugul (nu mânânc)… pri urmare, am vreo 50 de minute rezervate cititului zilnic (excluzând weekend-ul atunci citesc în mai multe reprize). N-o duc rău deloc 😆 ba uneori mai arunc câte o privire în carte și în timpul vreuneia din cele două pauze de 15 minute.

Ce mă ține atât de prinsă? Sincer, nu știu cum se face de am noroc numai de cărți bune! Uneori nici nu trebuie să le aleg eu – ele vin la mine (unele cu autograf inclus 😀 ).

Acum vreo săptămână și un pic am terminat Ușa –  un roman excepțional (atât prin acțiune cât și prin scriitură) al unguroaicei Magda Szabó. L-am primit de la Editura All și, inițial, mi s-a părut cam greoi (mai ales în comparație cu cealaltă carte primită în același colet – Roman pentru doamne). Însă, pe măsură ce te îndepărtezi de ușă, devii tot mai captat de ceea ce se petrece înăuntru. „Niciun rezumat nu va reuși să surprindă scriitura inteligentă și complexitatea morală a acestui roman. Este o carte neobișnuită, originală, intensă” – spun cei de la Scotsman.

Ușa e un roman pentru acei cititori care știu să aprecieze scriitura elaborată, detaliată, rafinată a unei scriitoare distinse precum Magda Szabó. O să mă opresc aici, totuși, cu dezvăluirile mai multe promit să scriu în recenzie – sâmbătă după-amiază! (Deci fiți cu ochii pe GoodRead.ro).

Acum aproape am ajuns la finalul cărții de debut lui Radu Găvan. Este vorba despre un roman extrem de… real (care mușcă cititorul până la devorare) ce poartă titlul ExorcizatNu prea sunt eu o fană a nihilsmului*, însă Radu are un stil de a povesti tulburător și un mod de a scrie extrem de cizelat. Nu degeaba i-am luat eu un interviu pentru Scriitorescu! Și nu degeaba a fost pus de critici în aceeași linie cu autori cunoscuți precum Chuck Palahniuk și Brett Easton Ellis. Evident, și despre Exorcizat, o să scriu mai multe în weekend… momentan nu pot decât să vi-l recomand!

Ce o să mai citesc? Am atâtea cărți pe lista de așteptare… 🙂

Voi ce ați mai citit?


*nihilism = 1. (Fil.) Modalitate de gândire specifică oricărei doctrine filosofice care își propune negarea radicală a unui sistem de valori. 2.Atitudine, tendință, concepție sau manifestare care neagă rânduielile, instituțiile, morala, tradițiile culturale existente într-o societate dată, fără să le opună, în schimb, altele superioare; atitudine de negare absolută.  (sursa: DEX-ul din dotarea personală)

11 gânduri despre „Când cărțile te asaltează…

  1. zusak. mesagerul. departe de hoțul de cărți.
    gabriela hornoiu- dincolo de cortină. cutremurătoare.
    cam acestea sunt ultimele… dar ca și tine, vara asta am tot citit. 🙂

  2. M-a lovit şi pe mine boala asta a cititului şi acum când stau să mă uit în urmă câte cărţi am citit în mai puţin de două luni, nu îmi vine să cred. Eu citesc de ani buni de zile, dar am perioade în care devin pur şi simplu obsedată de citit 🙂 Printre cărţile citite recent ar fi, Guillaume Musso – Mâine, Parinoush Saniee – Cel care mă aşteaptă, Kate Morton – Păzitoarea tainei, etc. Uite aici mai multe detalii, dacă ai răbdare să intri :

    https://nastythoughts.wordpress.com/carti/

Lasă un răspuns

