Gânduri scrise · interviuri cu mine · Jurnal

Sunt doar o tipă care scrie…

sunt doar o tipa care scrieSunt doar o tipă care scrie. Nu știu dac-o fac bine sau rău… Uneori îmi vine să șterg tot ce-am scris vreodată și să mă izolez de litere pe vecie, dar îmi trece repede. N-aș putea fără scris – mi-am raportat toată existența la el (poate fără să-mi dau seama).

Sunt doar o tipă care scrie. N-am pretenția să fiu numită blogger profesionist… mai ales când mă uit ce persoane mai sunt băgate în această oală, prefer să zic pas. Însă primesc tot mai multe aprecieri pentru activitatea mea „bloggerească” și ar fi o ipocrizie să nu recunosc bucuria și recunoștința pe care o simt.

Sunt doar o tipă care scrie… și-uneori mă mai dau cu părerea în domenii în care poate nu excelez. „Părerismul” este, cred eu, sportul rege în România. Dar nu o să stau să aprofundez asta, de fapt nici despre scris nu o să mai scriu. În cele ce urmează o să mă dau cu părerea despre… mai multe (viață, culori, blogging, literatură și… vedeți voi la final). De ce o selecție atât de vastă? Păi pentru că nominalizările la Liebster (directe sau indirecte) au tot curs și am selectat câteva întrebări mai interesante din cele primite săptămâna aceasta de la Alekoosie, Rica și JoculDeCuvinte.

Din seria „pentru că… blogging”

Cum am mai spus, nu mă văd așa o mare personalitate a blogging-ului, dar mă mai pricep și eu la o chestie-două (prietenii știu de ce :lol:). Tocmai din acest motiv cred că această secțiune o să fie destul de utilă pentru unii.

Ceea ce oferă platforma WordPress în varianta „free”, îți este suficient? Ai dori ca oferta pentru aceasta variantă, să fie mai diversificată?

Eu aș fi formulat întrebarea puțin altfel sau aș mai fi adăugat ceva: „te-ai gândit să îți muți blogul pe un domeniu plătit pentru a avea acces la mai multe opțiuni?”. Am mai povestit cum, până la WordPress, am tot experimentat diverse platforme. Ba chiar am făcut și un experiment posterior WordPress cu o platformă care era free, dar oferea mai multe opțiuni. Așa mi-am dat seama că SEO e mai mult pentru bloguri ce intră într-alt registru, nu în cel personal (cel puțin nu pentru modul în care fac eu blogging). WordPress este, pentru mine, cel mai cald și primitor loc din blogosferă – chiar dacă uneori mă mai bate gândul să mă mut. E ca o căsuță unde mă întorc mereu cu drag.

Dacă mi-aș dori ca oferta pentru versiunea free să fie mai diversificată? Da, mi-ar plăcea să am un tool care să incapaciteze luare cu copy-paste a unui text! Ah… și mai multe teme frumoase și gratuite!

Care a fost cel mai plăcut moment pentru tine, ca blogger?

Sincer: îmi e greu să aleg. Revenirea la WordPress după luni de rătăcire pe altă platformă a fost specială. M-am simțit de parcă m-am întors într-un loc cald, de unde n-ar fi trebuit să plec și m-am bucurat enorm că și cititorii au fost de acord. Dar fiecare mică reușită e importantă: fiecare cititor nou, fiecare creștere a statisticilor, fiecare apreciere primită de la voi… fiecare critică.

Exista pe blogul tău o postare la care ții în mod special? Care este aceea?

Toate postările sunt speciale în felul lor. Însă un loc aparte îl ocupă „După un lung timp”. Nu e cel mai reușit text al meu, dar marchează întoarcerea mea la blogging după o absență de vreo șase luni în care am făcut orice altceva în afară de scris. Din acel moment, am început să iau lucrurile mai în serios – să postez mai des, să distribui, să cunosc alți bloggeri. De la acel articol, am început să urc tot mai sus – vorba cântecului.

b55c65dc8ea8ebe005b5c13f5aa27673

Literatura… bat-o vina

Absolventă de litere. Cititoare avidă. Redactor și PR la un site de cărți. Promoter înfocat al literaturii române contemporane în on-line! Da, le am și pe astea trecute în CV!

Cum vezi viitorul literaturii? În forma clasică, pe suport de hârtie, sau migrând spre alte medii?

Sincer, intimitatea fizică ce se stabilește atunci când citești o carte în format tipărit nu poate fi egalată de nimic. Nu posezi doar cartea, posezi mintea autorului. Îi sorbi cuvintele și nu le regurgitezi decât dacă e o carte proastă. Îi simți textura scrisului și parfumul… Pe e-reader nu poți face asta! E prea impersonal, dar are și avantaje: poți căra cu tine o-ntreagă bibliotecă de-o dată, poți ajusta mărimea scrisului, prețul de achiziție al unei cărți în format electronic e mult mai mic etc. Oamenii devin tot mai interesați de lucruri care să le simplifice existența, iar e-reader-ele intră în categoria lucrurilor ce fac cu succes asta.

Tot oamenii, în goana lor avidă după… rapiditate au creat noi moduri de răspândire a informației și a creației. Așa au apărut blogurile. Pot enumera cu ochii închiși zeci de bloguri literare de calitate! Deci da, literatura migrează și în direcția asta!

credit foto: Anna Powierza
credit foto: Anna Powierza

… În culori

Care este culoarea ta preferată?

Verde și… toate derivatele sale 😀

Dacă ai fi o floare, ce culoare ai avea?

Un roz foarte deschis sau albastru precum cerul.

Există o culoare care să-ți creeze emoții pozitive? Dacă da, care?

În general, culorile deschise și calde îmi creează emoții pozitive. De fapt, cred că sunt dependentă de culori – deși într-o mai mică măsură decât de scris! Culorile întrețin imaginația 😀

46ba065b45368be633170f5ed0567b62

Puțin… extrem de puțin despre viață…

Dacă n-ai fi fost om, ce ți-ai fi dorit să fii?

O mare turcoaz.

Viața pentru tine într-un cuvânt?

Fericire.

…și o întrebare la care nu se aștepta nimeni

Ai o echipă de fotbal favorită? Care este aceea?

Acum nu. Fotbalul a devenit un joc al intereselor și orgoliilor unor bogătani – și asta nu doar în România. Cândva țineam cu Steaua.

… și gata! Aici închei articolul meu cu păreri – e timpul să mă întorc la scris!

6 gânduri despre „Sunt doar o tipă care scrie…

  1. eu comentez ceva tampit: a citit zilele astea marele cărtrescu la librăria prietenului său, erau prea mulți gură cască cam ca la moaște, pe scurt, iată o dovadă vie despre literatura de azi sau cat mai este din ea

Lasă un răspuns

