În trecere pe străduţă · Biblioteca de pe Străduţă · Concursuri · La plimbare pe străduţă

Locul preferat de citit?

Am început această săptămână recomandându-vă cărți de toamnă. Cum periodic risc să mă dea cărțile afară din casă (deh, biblioteca mea de jos până-n tavan momentan e doar un vis), m-am gândit să fac și-un mic concurs. V-am întrebat care e locul vostru preferat de citit, iar voi mi-ați răspuns în număr mare – chiar dacă nu știați despre ce carte e vorba (și nici nu vă spun… încă!).

locul preferat de citit

Decizia nu a fost deloc ușoară, a trebuit chiar să apelez și la un ajutor de nădejde: Bogdan de la Jurnalul unui Adam. (Mulțumesc, Bogdan!!!). Pe bune, voi ați citit răspunsurile? Nu puteam alege de una singură. După ceva deliberări, analize… am decis că premiul va merge la… … … … … … … Cristina Stanciu pentru următorul răspuns:

Îmi place să citesc atunci când e soare și verde, lună și stele, picuri de ploaie în zile tomnatice, și mai ales… îmi place să citesc în trenuri, gări, peroane… acolo unde se așteaptă, acolo unde timpul se dilată între săruturi, iar bătăile inimii odată cu sunetul și mirosul gării se contractă, momentul când te reverși asupra timpului și faci dragoste cu el însuși… Unde suflul ființei întâlnește trupul, materia, în umezeală și așteptare. Însă în zadar aș zice-un loc din spațiul de maya al incertitudinilor materiale… căci cititul se petrece în suflet, în valurile solare, în viziunile astrale și mare… marea eternității de pe peronul vieții. Astfel cititul devine, așa cum zice Nichita Stănescu în a sa „Îmbrățișare”, momentul când „Ora se sparse în minute.”

Ce-a câștigat? Romanul Ușa de Magda Szabó.

Vă mulțumesc tuturor pentru participare. Voi pregăti și un articol cu toate răspunsurile voastre… Evident, vor mai urma și alte concursuri!

8 gânduri despre „Locul preferat de citit?

  1. Mi-a plăcut mult răspunsul câştigător! Felicitări autoarei şi ţie pentru idee! Îţi face poftă să citeşti, te stimulează vizual şi în plus e un text literar deosebit de frumos şi romantic (ex. :”unde timpul se dilată între săruturi”). Poate că eu aş fi ales un loc unde sunt cărţi pe rafturi, unde se simte greutatea atâtor genii creatoare, unde patina timpului se aştene aşteptându-te să descoperi comori, dar asta este probabil deformarea profesională şi faptul că în jurul meu sunt peste tot cărţi (la servici şi acasă).

Lasă un răspuns

