Gânduri scrise

Septembrie, luni, început de școală (Da, mamă)

De dimineață ne beam cafeaua. O dimineață că oricare… doar că-n asta, copii ieșeau unul câte unul din bloc urmați de părinți.

  • Mai știi…. (mi-ai zis)

Ochii tăi erau plini de amintiri despre o Diana ce-am fost cândva, de mult… o Diana care se juca de-a Sailor Moon… o Diana ce venea incredibil de murdară acasă… o Diana ce era toată numai zâmbet, cântece și întrebări.

Da, mamă… da! Nu mai sunt Diana aia de mult. Toate alea au rămas în trecut, din păcate. Poate mi-am păstrat zâmbetul și spiritul ludic, dar inocența?

Da, mamă! Am avut iubiri care mi-au schingiuit sufletul de credeam că nu mai am deloc (dar am o moștenire bună în sensul ăsta). Cu multe dintre ele nu ai fost de-acord: unul era prea mare… mult prea mare, altul (crezi tu) nu era potrivit, altul era golan (în stilul băiat de bani gata). De alții nici nu ai aflat.

Da, mamă! Am avut momente în care m-am lăsat abandonată într-un pahar de coniac și-apoi l-am vărsat sub formă de lacrimi, pe ascuns, să nu mă vezi, să nu te doară.

Da, mamă! Uneori te-am urât. Bine, am mințit. Dar poate mi-aș fi dorit, că nu m-ai înțeles deloc…

Unde-i Diana aia simplă? Mă întreb și eu. Unde-am pierdut-o? În ce punct de pe traseul maturizării am pierdut-o? Nu… nu vreau să dau vina pe momentul ăla în care mă simțeam fără sprijin, tu aveai mai mare nevoie de al meu atunci. Nu tu ești de vină – eu sunt… eu am căutat scăpare-n cine nu trebuia și de-atunci a început declinul și neîncrederea.

da, mama

19 gânduri despre „Septembrie, luni, început de școală (Da, mamă)

  1. Din fericire …multe din cele petrecute nu ţi s-au petrecut ŢIE, sufletului tău. O iubire care schingiueşte, nu este iubire şi schingiueşte ego-ul…nu SUFLETUL. Acesta nu poate fi pierdut şi nici maturizat…EL este matur, iar a fi matur nu înseamnă serios, cât înseamnă INOCENT, adică NORMAL. Inocenţa copilului se pierde, este cu adevărat schingiuită de educaţie, dar sufletul nu poate fi întinat de nimeni şi de nimic. A-l descoperi este singura acţiune INTELIGENTĂ cu adevărat TRANSFORMATOARE, este o maturizare în adevăratul sens al cuvântului.

Lasă un răspuns

