În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

De vorbă cu Claudia Predoană

claudia predoanaPe Claudia Predoană am descoperit-o acum câteva luni, când era la început. Am început să o urmăresc constant și nu pot să nu mă declar uimită de evoluția ei în blogosferă. Claudia e o tânără promițătoare, nu doar într-ale blogging-ul, dar o să vă las pe voi să vă convingeți de asta.

Bună, Claudia! Eu te știu, unii din cititorii mei poate te știu și ei… Totuși, o să te rog să te prezinți.

Sunt Claudia Predoană, așa cum mă găsiți și pe blogul meu. Sunt o fire optimistă care tinde să vadă ce e mai bun în oameni și aș mai spune că sunt exagerat de prietenoasă. Deși studentă la drept, am dezvoltat o pasiunea foarte puternică pentru blogging și social media, iar de câteva luni încerc să fac treabă bună în domeniul acesta.

Blogul tău este despre…

Despre experiențe personale, lifestyle feminin, evenimente și locuri frumoase din București, iar uneori se transformă într-o colecție de povești prin prisma interviurilor pe care le realizez pentru blog.

Blogul tău a luat naștere ca urmare a provocării 100happydays. Cum a fost acea experință… cele 100 de zile fericite?

A fost o experiență plină de fericire. Am fost dintotdeauna o persoană veselă și optimistă, însă odată ce am zis că vreau să găsesc în fiecare zi motive care să mă facă să spun că sunt fericită pentru 100 de zile, mi-am dat seama cât de nepăsători trecem noi oamenii pe lângă lucrurile ce ni se par de la sine înțelese. Îmi pare rău că nu m-am ținut și pe blog de poveștile celor 100 de zile, le-am ținut doar pe instagram. Deși am avut niște zile extraordinare, cu evenimente frumoase, cele mai plăcute amintiri vin din zilele în care nu reușeam să imortalizez fericirea în fotografii.

Te gândeai că o să te prindă atât de tare „bloggăreala”?

Cu toată sinceritatea spun că nu. La început arătam doar prietenelor ce scriu. Abia peste o lună mi-am făcut curaj să distribui gândurile mele pe facebook. De atunci, prietenii îmi tot trimit invitații la evenimente despre care cred că m-ar interesa și mă încurajau să scriu; așa am ajuns să nu-mi mai îndepărtez mintea de la blog.

Tot pe blogul tău am citit și niște interviuri foarte interesante. Pe cine ți-ai dori cel mai mult să intervievezi?

Mulțumesc mult! Dacă aș sta să mă gândesc, sigur aș găsi câteva nume. Sunt multe persoane pe care le admiram în copilărie și ale căror povești mi-ar plăcea să le aflu. Dar, dacă m-ai trezi din somn și m-ai întreba asta, aș spune fără să clipesc Andreea Esca.

Mai ai alte proiecte la care lucrezi?

Scriu și pe marketig20.ro și pe Goodread.ro, deși recunosc că am rămas datoare cu niște postări. Uneori fac câte un guest-post pe chineata.ro, unde fac recenzii la filme.

Cam cât timp acorzi blogging-ului și ce faci în timpul liber?

Cred că este destul de greu să contorizez asta și sunt sigură că îmi dai dreptate. Să scrii pe blog nu e ceva ce poți face după un program, cel puțin așa cred eu. Chiar dacă nu stai efectiv în fața calculatorului și scrii, poate ești la un eveniment, poate ești în metrou și te gândești la ce ai putea scrie. În plus, eu am și perioade în care nu scriu. Decât să scriu fără sens, prefer să scriu doar atunci când simt. Nu zic că e bine, pentru că e foarte important să fii constant în blogging, dar lucrez la asta.

Cât despre timp liber, am ajuns să numesc timp liber perioada în care nu mai răspund la mailuri, telefon sau mesaje pe facebook. Petrecând atâta timp online, am nevoie să mă deconectez și atunci aleg fie să ies să mă plimb, să mă întâlnesc cu prietenii, fie citesc sau mă uit la un film.

Ai pasiuni/talente ascunse sau cel puțin despre care nu ai scris până acum pe blog?

Nu aș spune că am talente ascunse. Ceva ce nu cred că am spus niciodată pe blog e că place să cânt, dar cred că pasiunea asta se reflectă în interviurile pe care le fac cu oamenii din industria muzicală. Și joc teatru :D, o să povestesc cândva și despre experiența asta.

claudia predoana 1Cum se împacă tot ceea ce faci tu cu viața de student la drept?

Cred că se împacă chiar foarte bine. Ba chiar am o idee nouă care să împletească ambele lumi.Trebuie doar să-mi organizez timpul cu atenție.

Ce faci atunci când vrei o pauză? Care e modul tău de relaxare preferat?

Am perioade și perioade. Dacă sunt foarte obosită, Alex, pizza și desene animate sunt combinația mea preferată. Dacă nu sunt obosită, dar vreau doar ”să-mi dau refersh” o plimbare prin parc e tot ce am nevoie. Mă mai bucur și de zilele în care pot să stau sub pătură toată ziua cu o carte în mână și dulciuri în jurul meu.

După ce principii te ghidezi în viață? Ai vreun motto?

Cred foarte mult în karma și în puterea de a atrage către mine lucrurile pe care mi le doresc. Am simțit pe pielea mea de-a lungul timpului cum atitudinea pe care o am față de ceilalți îmi influențează starea și trăirile și atunci încerc să ofer celorlați exact ceea ce aș dori să mi se ofere. Cu toate astea, sunt o persoana foarte sinceră și nu fac nimic din complezență. Am trecut de perioada în care voiam să mă placă toată lumea și îmi doresc în jurul meu doar oameni în preajma cărora pot fi eu. Așa cum zic și pe blog, Be yourself! It suits you best.

Ce nu ai face niciodată?

Nu aș putea să mint în legătură cu ceva pe blog. Sunt genul de persoană care dacă nu are nimic drăguț de zis, mai bine nu zice nimic. Mai mult decât orice îmi doresc să fiu credibilă, așa că nu scriu nimic frumos de dragul de a scrie, deși am fost dezamăgită de un produs, serviciu, loc. Cred că asta ar trebui să facă diferența între bloggeri și jurnaliști-adevărul asumat. Jurnaliștii scriu pentru că trebuie. Bloggerii ar trebui să scrie pe baza experienței și pentru că le face plăcere.

În ciuda faptului că sunt o persoană așa deschisă, sunt foarte pudică. Deși îmi place să văd la alte femei texte îndrăznețe și explicite, eu nu aș putea să scriu niciodată despre subiecte foarte intime.

Ce voiai să te faci când erai mică și ce vrei acum?

Cred că voiam să fiu actriță/ cântăreață. Oricum, ceva care presupunea să fiu în atenția ”reflectoarelor”. În decursul timpului m-ar răzgândit de foarte multe ori și nu știu dacă aș putea să dau acum un răspuns cert.

Revenind la blogging, consideri că acesta poate fi o posibilă meserie sau cel puțin o ocupație pentru tinerii din România?

Sunt convinsă de asta. Cunosc oameni care au făcut din blog un job full time sau care au reușit să se angajeze în industria creativă prin prisma blogului. Totul e să joci bine această carte.

Sunt curioasă: pe cine admiri cel mai mult dintre bloggerii autohtoni?

Îmi vine tare greu să aleg. Dar am făcut de curând un soi de top pe blog.

Citește repede prima ta postare. Cum ți se pare acum? Te-a schimbat în vreun fel blogging-ul?

Prima postare pe care am scris-o nu mai e blog. Mă mai uit din când în când pe articolele de la început și le mai retușez. Am învățat în timp cum să-mi așez textul mai frumos în pagină ca să nu obosesc cititorul și pe alocuri am devenit mai organizată în așezarea ideilor în scris.

Referitor la schimbare, am început să comunic și mai mult decât o făcea înainte, dacă asta e cumva posibil. Nu pot să spun că m-am schimbat. Eu am rămas aceeași, doar că am atras în jurul meu oameni care mă inspiră și am învățat foarte multe de la ei.

Ne pregătești surprize pentru toamna asta?

Da. Mă gândesc de ceva vreme că vreau să umblu puțin la aspectul blogului și să adaug niște categorii noi, pentru că vreau să încep un fel de jurnal de lifestyle. Urmează de asemenea și niște colaborări frumoase și poate o nouă rubrică de recomandări, că tot îmi place așa mult a ta.

Asta a fost tot. Mulțumesc tare mult pentru timpul acordat! Abia aștept să-ți citesc următoarele articole!

Mulțumesc mult și eu! A fost o adevărată plăcere, iar nerăbdarea e reciprocă.

2 gânduri despre „De vorbă cu Claudia Predoană

Lasă un răspuns

