Cafeneaua Soarelui · La plimbare pe străduţă · vitrine

„Alo, magazinul de termopane?”

Alo, magazinul de termopane … ?

Da, noi suntem cu ce vă putem ajuta?

Păi mi-aș dori și eu un geam?

Ce dimensiuni?

Păiiiiii 15 metri pe 15…

Cum ați spus?

…Cam așa ne petreceam noi timpul în copilărie, sunând la „magazinul de termopane” (nu dau nume, să nu facem reclamă) și comandând geamuri imense. Bine, mai sunam și la pompieri, salvare – dar asta era ceva cam mainstream, pe măsură ce am crescut ne-am fixat noi target-uri. Magazinul ăsta de termopane nici măcar nu era din județ, găsisem numărul într-o revistă… era un număr din acela cu 0800 și nu sunam de acasă, sunam de la telefoanele ălea cu cartelă (descoperisem că puteam suna la numere gratuite fără a introduce cartelă). Ce să mai, părinții nu aveau cum să afle 😆

La telefon răspundea un tip destul de plictisit, prin urmare nu ne închidea niciodată, bine… cu excepția zilei în care i-a spus lui R. (sunam cu rândul) că e o „fetiță răsfățată și plictisită”… mda…

telefon 1

Apoi au început să apară mobilele. Cred că un an de zile i-am bâzâit pe ai mei să-mi ia. Deja mai toți copii din clasă aveau… și, în cele din urmă mi-au luat un Sagem myX-1. Boierie! Bine, nu era al meu în totalitate: îl împărțeam cu sor’mea și… dacă mă gândesc bine, mai mult îl țineam pe-acasă.

Pe-atunci se cam mergea pe principiul „ți-am dat beep / și sunt voinic”. O daaa, beep-urile erau la modă. Fiecare gașcă avea propriul ei cod Morse cu beep-uri. Noi aveam un cod pentru momentul în care pe un post de muzică se difuza o piesă mișto: 1 = MTV, 2 = TV K Lumea (fost Atomic, actual Kiss TV), pff nu mai știu, cam astea erau.

Bine, odată cu apariția mobilului în viața noastră am renunțat la comenzile noastre de termopane extravagante. Am descoperit sunatul cu număr ascuns… #31# – mai țineți minte? Acum puteam suna și cunoscuți sau îi puteam stresa cu beep-uri ascunse. Tehnologia asta, ce face din om 😆

primul meu mobil

Și-ar mai fi atâte de povesti despre primul meu telefon mobil. Parcă-l și văd cu butoanele lui dispuse în cerc, cu ecranul ce se făcea verde… Cel mai mult mi-e dor de singurul joc pe care îl avea: un fel de puzzle pe 3 niveluri – dacă-ați ști cât m-am chinuit să trec de ultimul…

Pfff, iar am căzut în butoiul cu melancolie! Dar, sincer vorbind, nu se mai fac mobile ca-nainte. Or fi astea mai performante, mai cu funcții, mai cu nu știu ce… însă la ce-mi trebuie? Și bateria, cât le ține bateria? Mi-e dor de Sagem-ul meu care, în cele din urmă a ajuns la mamaie (l-a folosit vreo 2-3 ani apoi s-a cam dus… telefonul, nu mamaie! Ați mai auzit voi de vreun smartphone să țină 5-6 ani?).

*

(în timp ce scriam)

  • E 10:30, Diana! Cora te bâzâie să o scoți afară! Ce mai aștepți! (îmi spune mama)
  • Staaaai, termin imediat și o scot. Am primit o provocare prea tare de articol din partea computerblog.ro. Trebuie să scriu despre primul meu mobil… Mai ții minte Sagem-ul?
  • Mai ții minte prima factură?

*

Buuun, e clar, trebuie să ies! Am un cățel de plimbat 😆 Aș vrea totuși să știu cum a fost primul vostru mobil!

23 de gânduri despre „„Alo, magazinul de termopane?”

  1. Ohoooo, până la mobil a fost mult. Noi în copilărie nu aveam magazine de termopan dar luam numere din cartea de telefoane şi sunam la nimereală. Întrebam tot felul de chestii şi stresam oamenii. Deja de pe cartelă de la telefoanele publice sunam „gagicii”, deh…. 😀
    Primul meu mobil a fost nokia nu mai ştiu de care. Mare şi cu antena mare 😀

    1. Nu e nicio jenă, e chiar wow! Aveți toată admirația mea că nu v-ați legat viața de telefon. Unii din păcate suntem legați de mâini și de picioare fără el

  2. Chiar amintiri…Primul meu mobil a fost un Erickson…dar german , ca inca nu era infratit cu sony…arata ca telefonul lui Jams Bond intr-unul din seriile cu Sean Connery…o „micuta” caramida lunga si groasa pe inaltime. Si de ce aveam telefonul asta mobil?Ca fusesem in control la Orange , tocmai aparuse si primisem(spaga) o cartela de 60 de minute…dar aveam potcoavele , calul era lipsa la apel.Asta se intampla prin ’99-2000.
    Apoi mi-am cumparat o Motorola…cine mai era ca mine?Si cand l-am cunoscut pe domnu’ din batatura , el era baiat de baiat , cu Nokia 3310…cea mai tare scula pe piata prin 2002….pe care mi-a dat-o mie , imprumut.Cand am mers cu celularu Nokia la job , a trebuit sa ii las pe toti sa il admire…la vremea aia era cam cum e Samsung Edge acum sau chiar IPhone-ul 6.
    Cam asa…
    Eu nu dadeam beepuri,vorbeam pur si simplu,daca era nevoie.Dar cel mai mult dadeam sms.
    In schimb , in copilarie , cand doar telefonia fixa era la putere , ne prosteam si noi sunand aiurea.In cartea de telefoane era familia Buca.Bietii oamenii , cate telefoane au mai primit de la toti copiii idioti cum eram eu…n-as sti sa spun.Cert este ca sunam la ei si intrebam asa :Aloooo,familia Buca? Daaa…ce doriti?Domnul Buca este acasa? Nu,nu este,in ce problema sunati? Aaaaa , imi pare rau , am crezut ca este tot curul acasa….
    Si cate altele…nu mai zic.
    Hai ca scriu o poveste despre o intamplare oarecum trista , ca m-ai inspirat cu postarea ta 😀

  3. Primul meu telefon a fost ca al tuturor, clasicul Nokia, greu ca o cărămidă. Dar îmi amintesc de primul meu telefon color. Avea cameră foto şi multe alte facilităţi care la vremea aceea, în 2006, erau ceva. Ţin minte că făceam schimb cu colegii de clasă de melodii înregistrate. Ni le trimiteam prin infraroşu. Ne întreceam în a înregistra cât mai reuşit melodiile, deşi se auzeau oricum teribil. Dar noi ne bucuram. Erau vremuri mai simple, mai frumoase, poate pentru că nu ne păsa atât de mult de aparenţe pe cât ne pasă acum.

  4. Cred ca primul meu telefon era un Bosch – nu mai stiu ce model… O caramiduta. Si acum il pastreaza mama pe undeva prin casa, amintire 🙂 . Acum, ca mi-am amintit de el, o sa o rog sa il dea celui foarte mic la joaca, poate salvam telecomanda :)))

Lasă un răspuns

