La plimbare pe străduţă · poveşti scurte/momente imaginare · Poveştile mele · vitrine

Biroul consumă energie… nu doar nervi

Toamnă. Dimineață. Încă e cald. Merg grăbită spre birou. Telefonul sună… Ah – a descărcat marfa, ce bine! O casă veche, de epocă, cochetă… pfff, am ajuns la muncă (ce încântare!). Urc scările. Ignor muzica ce se naște din izbirea tocurilor de scări…

toc

Și de-odată… se aude… Oh, da… se putea! Ce-ar fi ziua asta fără huruit și bâzâit. Ah da, mai e și lumina izbitoare a neoanelor incandescente. Mai sună și trei telefoane în același timp, să facă tabloul și mai țipător. Îmi salut colegii, mă așez la birou, încep „distracția”.

După ceva timp vine și șefu’… ăsta de obicei e cu o falcă-n cer și una-n pământ, dar azi e prea de tot!

  • Voi ați văzut cât e factura la energie de luna asta?

Tăcere. Ce-o mai vrea și ăsta acum?

  • O să luăm măsuri!
  • Ce măsuri, șefu’? Întreabă Costi.
  • O să solicit un audit energetic
  • Ce e ăla șefu’? Eu n-am mai auzit! (deh… Costi e mai de la țară).
  • Mă, da’ nu știu cum de te-am angajat! Un audit energetic e un fel de studiu pentru a determina caracteristicile energetice și termice și pentru a găsi soluții de pentru a moderniza și reabilita clădirea.
  • Adică o să consumăm mai puțin apoi?
  • Da!
  • Cred că trebuie să solicit un audit din ăsta și la mine acasă. Se poate și pentru reședințe private?
  • Normal! E chiar indicată, măi Costică!

Și uite așa, în câteva zile niște specialiști de la www.avizez.ro s-au prezentat la biroul nostru. S-au pus pe investigat, sau ce-au făcut ei pe-acolo. Apoi, când șefu a primit rezultatele s-a pus pe modificări: neoanele care mă enervau atât de mult au fost înlocuite cu becuri cu LED, a schimbat și centrala și aparatul de aer condiționat, ba chiar a angajat o firmă pentru a izola termic clădirea!

certificat-energetic-superblog-A trecut ceva timp de la audit. Lucrările sunt gata. Parcă mi-e mai drag să mă duc acum la birou! E și vară. E cald. Merg spre birou, azi nu sunt în întârziere. Ajung… urc scările. Nu se mai aude nici huruit, nici bâzâit… iar lumea incandescentă e o tristă amintire. Îmi salut colegii. Mă așez la birou.

Nu trece mult și șefu’ intră ceva mai vesel ca de obicei.

  • Țin să vă anunț că am scăzut considerabil consumul de energie. Cu banii economisiți în astea câteva luni o să vă iau o imprimantă din aia mai mare, cu xerox și tot ce-i trebuie!

Ce drăguț din partea lui, o mărire de salariu nu se putea! Măcar s-a rezolvat problema cu energia… și chiar a fost ușor! Poate n-ar strica să mă ocup și de căsuța mea, Costi a făcut asta și pare destul de încântat de rezultate.


P.S.

Aceasta a fost cea de-a șasea poveste izvorâtă din cerneala scursă din condeiul pentru SuperBlog 2015!

2 gânduri despre „Biroul consumă energie… nu doar nervi

Lasă un răspuns

