La plimbare pe străduţă · poveşti scurte/momente imaginare · Poveştile mele · vitrine

American Dream (#jurnaldecalatorie)

sursa foto: topknotsandpolkadots.com
sursa foto: topknotsandpolkadots.com

Ziua 1: Pocket full of dreams

Vara asta mi-am propus să fac ceva special. Am tot căutat oferte turistice pentru Vacanțe Speciale, circuite turistice. Însă nimic nu-mi făcea cu ochiul, asta până să dau de programul work and travel.

Până și pregătirea a fost o adevărată aventură: obținerea permisului de muncă, alegerea unui job, emoțiile mamei… care se transferau la mine…

Dar totul a trecut. Iată-mă în sfârșit aici, în țara tuturor posibilităților cu un buzunar plin cu vise (vorba cântecului) și soarele-n ochi.

Abia aștept să văd ce-mi rezervă aceste patru luni… Sigur o să am ce povesti, iar acest #jurnaldecalatorie va fi confidentul meu.

Ziua 2: Galveston Island

Aici e cartierul meu general. Muncesc la Schlitterbahn Galveston Island Waterpark care e mai mult decât impresionant 60,703 de metri pătrați de atracții și distracții. Ce-mi place cel mai mult e arhitectura germanică, mă duce cu gândul la alte lumi, alte zări… în alt mod decât cursul plictisitor și răsuflat de cultură și civilizație pe care l-am avut anul ăsta la facultate. Și plajele sunt grozave… iar colegii sunt și mai și!

Cred că prima escapadă o să fie un tur al insulei… cică Gradinile Moody sunt superbe, Muzeul Portuar Texas e iar interesant… și câte și mai câte!

Ziua 7: Huston Are You There?

În sfârșit câteva zile libere. Nu mă simt deloc obosită – deși am muncit destul de mult zilele astea.

Le-am luat pe Ana și pe Mihaela, două ardelence foarte de treabă, și pe Ionuț, un timișorean fain cu glume la purtător. Am băut câte o cafea la Old Quarter Acoustic Cafe (ne-am îndrăgostit efectiv de locul ăsta și de aerul lui „boho-hippie-western-esc”).

O piesă cu iz texan se auzea în surdină, dar nu reușeam să disting prea bine despre ce e vorba căci se împletea cu freamătul nostru. „Unde să mergem?” Ana voia la shopping, Miha îi ținea isonul. Ionuț nu era prea încântat… „Huston e destul de aproape…” a propus el, cu jumătate de glas simțindu-se în minoritate. Eh… uite, ideea asta mi-a plăcut și le-am corupt ușor și pe Ana și Miha.

Huston e… WOW. Mă așteptam să fie un fel de area 51, plin de hale industriale, dar m-am înșelat. Old Market Square cel puțin m-a cucerit definitiv: un amestec de vechi și nou, de culori și sunete. Evident, n-am ratat nici Centrul Spațial care ne-a lăsat cu gura căscată, dar nici Bayou Music Center unde ne-am delectat cu niște muzică bună!

Ziua 8: Jereu

Dacă tot aveam și ziua asta liberă am dat și o fugă până-n Dallas… la vestita fermă Southfork. Ta-tata-tata-ta-na-na-na… Celebra piesă de la începutul serialului îmi tot suna în cap. Localizată în zona metropolitană a Dallas-ului, ferma e și mai impunătoare în realitate decât în amintirile mele alb-negru cu „Jereu”, Bobby și Sue Ellen  proiectați pe un televizor Diamant. Nu e de mirare că acum e folosită pe post de centru de evenimente… și eu mi-aș face nunta acolo!

Spre seară, ne-am întors la „baza” noastră din Galveston. Am făcut un foc de tabără și Ionuț ne-a cântat la chitară… ochii lui albaștri scăpărau de bucurie în timp ce făcea asta, se vedea că-i place.

[…]

Ziua 20: California Dreamin’

Urmează câteva zile libere. Ne tot gândim unde să mergem. Am vrea tot undeva cu soare. Ne-am hotărât să tragem la bilețele… Agitație, curiozitate, mă-ntrebam de ce n-am măsluit bilețelele… însă soarta a decis: California!

E timpul să schimbăm Coasta de Est cu cea de Vest… și de când așteptam să o cunosc!

Ziua 21: San Francisco

Oare există un oraș mai frumos decât San Francisco? Eu nu cred! Golden Gate îți taie răsuflarea. Tramvaiele acelea vintage mișună peste tot și-i dau un aer aparte. Albastrul mării se-mpletește cu verdele muntelui și pentru-o clipă uiți că ești în SUA.  Întreg orașul pare desprins din altă lume… una ce respiră artă!

Aș fi stat o veșnicie să-l pozez! Și n-am fost singura care s-a îndrăgostit iremediabil de el!

Ziua 22: L.A.

Los Angeles e un cocktail de energie. Toată ziua am bântuit pe străzi printre oameni de toate culturile, am râs, am dansat în stradă… Acum e seară… ne pregătim să mergem la Venice Beach să urmărim apusul… mă simt frântă după o zi de umblat, dar nu pot rata asta… și-apoi mâine mergem în Hollywood – abia aștept să mă pozez pe Walk of Fame!

[…]

Ziua 50: Culorile din New Orleans

Aproape am ajuns la jumătatea șederii noastre pe tărâm american. Se apropie și ziua lui Ionuț… așa că ne-am gândit să-i facem o surpriză și să organizăm noua escapadă în orașul în care s-a născut jazz-ul: New Orleans!

Un vibe mișto plutea în jur, iar de muzică nu mai zic. Oameni degajați, prietenoși la tot pasul. Culori, mirosuri și arome îmbietoare… Nu mă așteptam să-mi placă atât!

[…]

Ziua 118: Chicago

Timpul zboară. Aproape am ajuns la final și nu-mi vine să cred! Când s-au scurs zilele astea? Azi ne plimbăm prin Chicago. Alt furnicar de oameni și clădiri înalte. Parcă zâmbesc mai puțin, dar nouă tot ne place. Am cunoscut o altă SUA.

Work and TravelZiua 119: Concrete jungle where dreams are made of

New York! New York! Aceeași oameni grăbiți. Aceleași clădiri înalte. Lumini multe. Monumente arhicunoscute…. Miros de vise împlinite. Cum să mai descriu eu New York-ul?

New York-ul e o stare de spirit, trebuie să o simți! Pe noi ne-a contagiat și… cu energia asta vom pleca acasă!

Ziua 120: Goodbye, USA!

Iată că am ajuns la finalul celor patru luni. Azi nu o să scriu prea mult despre ce-am văzut, o să las pozele să vorbească… O să scriu în schimb despre experiența asta, în general.

Am cunoscut oameni mișto, locuri faine… plec de aici mult mai bogată: în amintiri, în prieteni, în… cunoștințe!

Am simțit pe pielea mea ce-nseamnă visul american și, sincer, aș experimenta asta la infinit!

De dimineață ne-am făcut cu toții câte un tatuaj: Keep on dreamin’it may come alive!

Cine știe, poate ne vom revedea – cândva. Până atunci… goodbye!


Fragmente sustrase dintr-un jurnal și stilizate pentru proba 16 din SuperBlog.

13 gânduri despre „American Dream (#jurnaldecalatorie)

      1. Recent sosită din Ireland.
        Ținutul Galway, mereu verde, cu spiriduși la radacina curcubeului, mistere adunate în povestirile celtilor.
        Mă bucur sa te citesc !

Lasă un răspuns

