Inspirație la feminin (serial) · La feminin · La plimbare pe străduţă

Fii Diana!

fii Diana

Înr-o lume plină de nonvalori, de siliconate și botoxate, de kitsch și sclipici excesiv, am ales să fiu altfel. De mică mi-am impus un singur model: Prințesa Diana. Inițial, copil fiind, îmi plăcea pentru că… era prințesă și o chema ca pe mine. Apoi m-a fascinat poveste ei… și după asta am realizat că am avea nevoie de mai multe Lady Di – de la ea avem de învățat multe și nu doar despre eleganță ci și despre bunătate. Însă cea mai importantă lecție pe care o putem  învăța din viața ei este că întotdeauna trebuie „să faci doar ceea ce îţi spune inima ta.”

Prințesa Inimilor

Lady Di

Chiar și după divorțul de Prințul Charles, Lady Di a continuat să fie o figură marcantă la nivel mondial întreprinzând numeroase acțiuni caritabile. Până la urmă, noblețea e o însușire cu care te naști și nu ți-o poate lua nimeni (mă refer aici la cea spirituală).

Știam care era treaba mea; misiunea mea era să ies în lume și să cunosc oameni și să îi iubesc. –  declara prințesa

Că a avut alte relații, unele poate controversate – cu toții avem dreptul la o viață privată și, poate că după atâtea interdicții cu toții am vrea să ne trăim viața la maxim.

Diana Spencer a lăsat o amprentă puternică asupra lumii. Nu a fost doar un fashion icon sau vreo prezență de decor. Și-a asumat rolul pe care-l avea în societate și chiar și-a depășit atribuțiile! Prințesa Diana a cucerit în mod iremediabil inimile noastre (poate de aceea Camilla Parker Bowles e oarecum dată la o parte… sau sunt subiectivă când spun că mi se pare insignifiantă?).

Regina despre Lady Di

Moartea prințesei e încă un subiect controversat. Există speculații conform cărora Regina Elizabeta a II-a ar fi fost implicată. Alții susțin că Diana încă mai trăiește dar are o nouă identitate… Dacă e mai mult decât ceea ce știm deja poate nu vom afla niciodată.

Că tot am adus-o în discuție pe regină, indiferent de sentimentele pe care le nutrea pentru fosta noră, vorbele pe care le-a rostit la moartea acesteia mi se par destul de apropiate de adevăr:

În primul rând, țin să-i aduc un tribut Dianei. A fost o persoană excepțională și binecuvântată. Atât la bine, cât și la rău, nu și-a pierdut puterea de a zâmbi și de a-i inspira pe ceilalți cu bunătatea și căldura ei. Personal, am admirat-o și respectat-o foarte mult pentru energia și dăruirea cu care se ocupa de ceilalți, în special de cei doi fii ai ei. […]

Niciunul dintre cei care au cunoscut-o pe Diana nu o va uita. Alții, milioane de oameni care nu au cunoscut, dar care aveau impresia că o cunoșteau, își vor aminti de ea. Consider că avem multe de învățat din povestea vieții ei, cât și din reacția extrem de surprinzătoare produsă de moartea sa. (traducere proprie după discursul reginei).

Ce putem învăța de la Prințesa Diana?

Diana SpencerCum am mai spus, principala lecție e să ne urmăm inimile… Apoi, trebuie să ne asumăm rolul pe care-l avem în societate (și aici nu mă refer și la hoarda de paparazzi – nu cred că există vreun om întreg la cap să-și dorească asta).

Și-am mai învățat câte ceva, de aceea am selecționat și câteva citate:

  • Cred că cea mai mare boală de care suferă omenirea în aceste zile şi în această epocă este boala oamenilor care se simt neiubiţi. Ştiu că pot oferi dragoste pentru un minut, o jumătate de ceas, o zi, o lună, chiar le pot dărui. Sunt foarte fericită să fac asta, vreau să fac asta.
  • Fiecare dintre noi trebuie să arate cât de mult ţinem unul la celălalt şi, în acest proces, cât de mult ţinem la noi înşine.
  • Fii bun cu oricine fără să aştepţi răsplată şi fii sigur că într-o zi cineva va fi la fel cu tine.
  • Dacă găseşti pe cineva pe care să îl iubeşti în timpul vieţii tale, atunci agaţă-te de această dragoste.
  • Oamenii cred, la sfârşitul zilei, că un bărbat este singurul răspuns la împlinirea sufletească. De fapt, un loc de muncă este ceva mai bun pentru mine.
  • Nu vreau cadouri scumpe. Nu vreau să fiu cumpărată. Am tot ceea ce îmi doresc. Vreau doar pe cineva care să fie acolo pentru mine, să mă facă să mă simt în siguranţă.
  • Încearcă să faci un act de bunătate aleatoriu, fără nicio aşteptare, fără să vrei să fii recompensată, ştiind că poate într-o zi cineva ar putea să facă acelaşi lucru pentru tine.

Poate cea mai mare dorință…

Aş vrea să fiu o regină în inimile oamenilor, dar nu mă văd pe mine ca fiind regina acestei ţări.

Și a reușit!


 

P.S.

O biografie completă (în engleză) + documentare video găsiți aici.

9 gânduri despre „Fii Diana!

  1. Fii ceea ce, cel ce… EȘTI !!!
    Nu poți și nu trebuie sa fii altcineva, să ai modele, să încerci să fii ceea ce nu ești. Mai mult decît atat, Diana este un produs alterat al unei lumi bolnave. Prinții și prințesele din povești, nu au nici o legătută cu cei din realitate. Diana a vrut sa fie normala și a fost pedepsită de lumea anormala a lumii noastre.Sunt multe de spus, dar totul se rezumă la aceasta realitate de necontestat : fii autentic, spontan, creativ, iubitor, adică AȘA CUM EȘTI de fapt și de drept. Faptul ca nu suntem așa este din cauză ca am incercat sa urmam modele, sa ne inghesuim in tiparele educatiei, să fim alții decat suntem..

      1. Este o contradictie in termeni. Daca esti UNIC, si fiecare este astfel., fiecare este propriul lui model. Daca iti vei lua ca model unicitatea altuia, gata cu unicitatea ta…Poti deveni o facatura, o struto-camila…
        Cand Iisus a spus EU SUNT CALEA…nu a spus sa fim ca EL. Fiecare nu poate fi decat cum este…Eu sunt calea mea, tu esti calea ta. Importanta este DIRECTIA, care poate fi comuna, dar calea este unica, cum noi suntem unici. Daca abdicam, daca ne predam si consimtim sa fim o copie, un duplicat al altuia, nu numai ca nu vom reusi, dar vom esua definitiv. Pai este greu sa ne intelegem pe noi insine…cum avem pretentia sa credem ca putem intelege calea altuia?! Ne luam dupa aparente, dupa ce ne imaginam, dupa inchipuiriRepet, a fii tu insuti(insati) este cea maia mare realizare si a devenit astfel din cauza ca ne-am ratacit in modele, comparatii, dorinte inchipuite.

Lasă un răspuns

