Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Ce-am mai citit

adorable-girl-hug-lights-lovely-night-Favim.com-55044

La începutul anului postam o listă luuungă de lectură. Recunosc, m-am cam abătut de la ea pentru că tot apar cărți noi… pff tocmai am plasat o comandă pe libris.ro și dacă vă spun cât am cheltuit (mai bine nu…), de wishlist nu mai zic nimic doar că predomină Yalom 😀 nu am reușit să mai citesc cărți de Yalom anul acesta și parcă simt nevoia! În fine, în cele ce urmează o să vă prezint câteva cărți pe care le-am citit, dar despre care nu am scris pe blog… poate aveți nevoie de unele sugestii pentru vacanța de iarnă (sau poate vreți să știți de ce să vă feriți)…

  • Parfumul de Patrick Suskind –  o carte surprinzător de bună! Îți rămâne întipărită în minte garantat! (recenzia e aici)
  • Ce-am făcut când am tăcut de Andreea Esca – m-a plictisit.
  • Prințesa Diana. Povestea Nespusă de Monica Ali – credeam că-i biografie, dar e ficțiune de fapt…  totuși mi-a plăcut povestea (recenzia aici)
  • Cum iubesc bărbații de Mihaela Rădulescu – dezamăgire totală
  • Ultima scrisoare de dragoste de Jojo Moyes – nu se compară cu Me Before You, clar (oare de ce nu l-au tradus în română până acum?)
  •  Fata dispărută de Gillian Flynn – dacă filmul v-a plăcut, ei bine… cartea o să vă dea pe spate (dacă nu ați văzut filmul… tot o să vă dea pe spate)
  • Ce ne spunem când nu ne vorbim de Chris Simion – frumoasă, dar cam siropoasă.

Dacă mai aveți nevoie de recomandări… ei bine, le puteți găsi pe blog la categoria Biblioteca de pe Străduță sau puteți citi și recenziile pe care le-am scris pentru GoodRead.ro.

Desigur, vor mai urma și alte recomandări livrești! Până atunci, nu uitați de concursul fulger și nici de etapa de săptămâna aceasta a concursului aniversar!

Voi ce-ați mai citit? Ați citit cărțile despre care am scris astăzi, ce părere aveți?

28 de gânduri despre „Ce-am mai citit

  1. Nici eu nu am citit niciuna dintre ele, dar vreau sa citesc de mult „Ce ne spunem când nu ne vorbim” de Chris Simion si mi-ai trezit interesul pentru „Fata dispărută” de Gillian Flynn.
    In schimb, nu stiam de aceea carte a Mihaelei Radulescu (i-am citit primele 3 carti).
    Acum ma lupt cu „Dragostea nu moare” de Maitreyi, pentru nu este captivanta, dar este o poveste pe care am vrut mereu sa o aflu.
    „Veronika se hotaraste sa moara” de Paulo Coelho, ai citit? E preferata mea! Cred ca este cartea pe care ar trebui sa o citeasca fiecare om in parte!

  2. ar fi culmea (știindu-mi pasiunea) să nu fi citit suskind. de departe spun, cartea este muult mai bună decât ecranizarea ei, care ecranizare pune mai mult accentul pe crimă (pierzând din detaliile care vorbesc despre istoria parfumului). de-aș fi fost romancier, mi-ar fi plăcut să pot scrie parfumul exact, dar exact ca neamțul ăsta. este o simbolistică impresionantă acolo și o transpunere a mirosului în cuvânt la superlativ.
    am citit și eu jojo moyes, jertfa iubirii. mhm… am făcut cartea cadou. 🙂 istambul a lui orhan pamuk, o carte mai degrabă de amintiri a autorului (dar interesantă pentru că ”vezi” istambulul altfel, mesagerul lui zusak (sunt dependentă de felul lui de a scrie, deși book thief rămâne marea mea iubire). pentru sărbători am the way of kings ale lui sanderson (prolific, fantastic și impresionant omul) și ar mai fi… am citit și autori români, un roman de ana damian (ușurel), poezie- destul de multă și ea, cartea mamei dariei și jurnalul dariei, întoarcerea la salem a lui helene grimaud. și trebuie să mă mai gândesc. e lungă lista, se pare că a fost un an bun. 😀

    1. Ohooo, ai o listă… eu mă pregătesc să trag la bilețele ce ma de citit… nu am văzut ecranizarea lui Suskind, dar nici nu vreau… mi-e frică de mesager (mi-a plăcut prea mult book thief)… am citit si cartea dariei ți pe-a mamei ei… întoarcerea la salem și istambul erau deja în wishlist-ul meu de pe libris.ro mă gândeam să-l fac public, dar cum vin sărbătorile nu vreau să le ușurez munca celor ce vor să-mi ia un cadou 😆

      1. citesc mult, recunosc. sau prea puțin de fapt. așa e mai corect. lista e ceva mai lungă, am scris fix ce mi-am amintit la repezeală. mesagerul este pe același stil, deja consacrat, al lui zusak: frazare scurtă, economie de metafore, dar scriere cinematografică. și o poveste ușor pe stil american. sigur, book thief a fost dedicată mamei sale, este mai emoțională… și mai europeană.
        cât despre ecranizarea parfumului, este ok ca și film, twyker face un film bun, sunt pe-acolo dustin hoffman și geoffrey rush, grenouille este excelent în rolul lui, doar că eu sunt mai degrabă fanul scriiturii, iar suskind e pe gustul meu.
        ce m-a chinuit anul ăsta? ioan petru culianu jocul de smarald. cred că nu am citit-o în starea potrivită.

        1. O să caut Mesagerul 🙂 poate o să încerc să mă uit și la film… ce m-a chinut pe mine anul ăsta? nu știu să fi avut vreo carte să mă chinuie… dacă nu-mi place nu mai citesc

          1. eu citesc până la capăt. chiar dacă nu-mi place. pe urmă experimentez: recitesc după un an, doi. așa am descoperit mulți autori care îmi plac: inițial ne-am respins. 😀

  3. Cred că este nevoie de mare atenție la trierea cărților ce MERITĂ să le acorzi atenție. Eu nu îndrăznesc să recomand cărțile care îmi plac mie, decăt dacă în prealabil cunosc persoana căreia îi recomand, cat de cat…Există pe piață extrem de multă maculatură.

  4. Vreau sa citesc Fata disparuta de cand am vazut filmul. Mi-a placut atat de mult! Pana si acum mai intru in starea aia pe care am avut-o cand am vazut filmul, atunci cand ma gandesc la el. Caut cartea de ceva vreme, pentru ca vreau s-o citesc, dar de fiecare data cand vreau sa mi-o iau, ba nu e pe stoc, ba nu e la nicio reducere, ba n-am bani suficienti si trebuie sa-mi iau altceva. 😥 De abia astept sa pun mana pe ea. :))

  5. Nu am citit Parfumul, dar am văzut filmul și mi s-a părut foarte interesant. Am citit Ce ne spunem când nu ne vorbim de Chris Simion și recunosc că e într-adevăr genul ăla exagerat de poetic și dulce, dar mi-a plăcut 😀

  6. Parfumul – l-am citit acum ceva timpulet… mi-a placut tare mult… si ecranizarea geniala!
    Despre Andreea Esca – aceeasi parere am. Pacat, am crezut ca va fi altceva… mai interesant… Ulterior, am regretat ca nu am luat o carte care chiar merita…
    Cartea despre Printesa Diana o aveam si eu de ceva timp pe lista… bine ca ai spus ca e fictiune, probabil nici eu n-am citit foarte bine despre ea pentru ca aveam aceeasi parere ca ar fi o biografie… desi am mai citit un milion de carti despre ea 😀
    Raduleasca scrie parca din ce in ce mai prost… si eu continui sa ii cumpar cartile 😐 Nu ma inteleg nici eu, dar ce mai conteaza?! 😐
    De Jojo nu m-am atins inca… nu stiu de ce… am auzit atatea despre Me before you ca mi-e teama sa o incep :-s oricum, am inteles ca va fi si o ecranizare curand, deci nu mai am mult timp de ocolit…
    Gone girl… Oh, Doamne… Am romanul de cand a aparut… insa, am facut prostia de a vedea filmul intai… macar spune-mi daca sunt diferite cu mult… Eu am ramas… un pic cam socata sa spun asa dupa ce l-am vazut si n-am mai citit romanul :)) nu ca nu mi-ar fi placut, sa nu intelegi gresit, dar…. nici eu nu mi-am inteles reactia, cred :)) ziceam „Oh, Doamne” continuu :))))
    Imi place cum scris Chris Simion… are un stil aparte care m-a cucerit..

    Se vede ca am fost nevorbita azi 😦

    1. Rădulesca scrie pt bani, citește Me before you – e superbă, cartea despre Prințesa Diana conține si amănunte reale (dar muuultă ficțiune), în cazul Gone Girl – cartea bate filmul 😀 Andreea Esca – dacă nu scria, filosof rămânea 😀 Chris scrie bine, dar parcă nu e pe gustul meu…

Lasă un răspuns

