Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri · La plimbare pe străduţă

Fumatul pro sau contra?

fumatul

În ultimele zile subiectele preferate de discuție sunt: numărul de câini permiși pe cap de cioban (pe bune? asta e o problemă națională?)  și fumatul în spațiile publice. Problema câinilor cică s-a rezolvat… oarecum… însă legea fumatului vrea să schimbe stilul de viață a mii de oameni. Conform stirileprotv.ro legea interzice fumatul „toate spațiile publice închise, în spațiile închise de la locul de muncă și în locurile de joacă pentru copii”.

Nu știu cât se va respecta această lege, dar… mă bucură într-un fel. Nu sunt fumătoare (nici n-am pus gura pe țigară vreodată), dar nu am nimic cu fumătorii. Fiecare cu viciul său, mai mult sau mai puțin dăunător pentru sănătate. Dar, sincer, sunt localuri unde e atât de mult fum încât un nefumător nu poate suporta… (și asta deși există spații delimitate pentru fumători și nefumători).

Întrebarea din vinerea asta pentru voi e: sunteți pro sau contra fumatului?

20 de gânduri despre „Fumatul pro sau contra?

  1. M-am saturat sa ma duc in pub-uri si sa ies afumat, deci sunt contra fumatului. Daca nu te poti abtine sa nu tragi fum in tine pentru cateva ore, inseamna ca esti un om slab. Sunt curios ce se va intampla…

  2. Eu nu mai sunt fumatoare, dar legea mi se pare injusta. Asa cum nefumatorii erau/sunt deranjati de fumul de tigara, tot la fel este deranjat acum un fumator. Ma gandesc ca solutia optima ar fi amenajarea unor localuri strict pentru nefumatori. Restul tine de alegerea fiecaruia daca intra sau nu impreuna cu prietenii fumatori, sau daca merg pe rand „azi la fumatori, maine la nefumatori”.

  3. Pe mine mă deranjează numai cei care nu-s în stare să îşi exprime punctul de vedere fără apelative aiurea sau jigniri de cea mai joasă speţă. Am citit, de pildă, pe blogul unui domn cum „toxicomanii ăia care nu se pot abţine…bla bla, bleah”. Sau, pe de altă parte, fumători care le adresau nefumătorilor injurii. Asta deranjează. În rest, dreptatea e la mijloc, ca întotdeauna.

  4. Se spune că legea interzicerii fumatului încalcă drepturile omului (?!)
    Dar omul care încalcă drepturile EXISTENȚEI ?! Cu el cum rămâne?! Faptul că lui nu-i pasă de el, de Existență, nu este un motiv să-i polueze pe ceilalți cu deprinderile lui perverse. Dacă de voie bună nu înțelege, dacă este inconștient, daca încalcă drepturile naturii sale și ale semenilor săi…VA TREBUI OPRIT CU FORȚA de a mai face rău.
    Faptul că sunt și alte rele, alte perversiuni ce trebuie eradicate, nu este un motiv pentru a nu fi eradicat acest rău imens.

  5. Nu sunt fumatoare, n-am fost niciodata… desi recunosc, am incercat ca sa vad „care-i treaba, dom’le?! ce simt ei de sunt asa disperati dupa fumat?!”… Concluzia… absolut nimic! E de un milion de ori mai rau sa fumezi pasiv decat sa fumezi tu insuti, fumul nu te ineaca in acelasi hal daca fumezi tu insuti. Si eu fumez pasiv de vreo 25 de ani… si e groaznic… pentru ca sunt momente cand nu mai pot respira efectiv de la fum… si ma inec si abia mai pot lua cate o gura de aer… cam ca astmaticii asa… Daca acasa, am reusit sa impun o lege si tata fumeaza afara, pe geamuri sau balcon…. daca cu iubitul am rezolvat-o pentru ca atunci cand a constatat ca ma vrea pe mine mai mult decat tigarile, s-a lasat incet-incet (nu impus, dar nu suporta reactia fizica pe care o aveam in preajma lui)… atunci cand ieseam in oras, intr-un local, era efectiv chin… Asa ca sunt PRO lege! Si poate ca o incalca drepturile omului (daca as analiza situatia doar dpdv juridic, sunt de acord cu afirmatia asta), dar drepturile mele nu sunt incalcate atunci cand refuz sa mai ies din casa pentru ca nu mai suport inca o noapte in care sa respir din greu?! Sau la mine, or sa considere ca e propria alegere?!

  6. Fumez si eu de vreo 10 ani.
    Pot sa spun ca nu am nicio parere referitor la chestia asta, pt ca nu cred ca m-ar afecta.
    Fumez mult, dar pot sa o fac si inafara unui local. In Spania asa a fost, probabil sunt deja obisnuita.
    In schimb ma deranjeaza oamenii astia care sunt ft ft ‘pro’ legii asteia. Zici ca cine stie ce drepturi le calcam lor in picioare daca aprindem o tigara in fata lor.
    As putea sa spun si eu ca oricine care pune o muzica care nu imi place intr-un pub, imi incalca un drept.

  7. hm.. N-am fumat niciodată. Sunt contra de când mă știu, din motive personale, evident. Dar până la urmă, fiecare își cinstește pămânii cum vrea. Numai să nu atenteze la ai mei! 😀

Lasă un răspuns

