În trecere pe străduţă · La plimbare pe străduţă

Crăciunul și bloggerițele

Sursa foto: Pinterest
Sursa foto: Pinterest

Crăciunul bate la ușă. Alergăm de colo-colo după cadouri. În case, mirosul de brad se împletește cu cel de portocale.  Oamenii se gândesc, poate mai mult decât în orice altă perioadă a anului, la cum ar putea aduce un zâmbet pe fața celorlalți. E o perioadă numai bună de scris. Ce-i în aer? Magie!

Eu v-am tot povestit cum arată Crăciunul în familia mea. E o zi pe cât de normală, pe atât de idilică. Iarna asta însă m-am gândit să văd cum privesc și alte bloggerițe Crăciunul – așa că le-am provocat să-mi scrie câteva cuvinte despre această zi feerică. Ce a ieșit? Păi… citiți și veți afla! Enjoy!

Claudia Predoană spune:

Dacă mă întrebi cum arată Crăciunul perfect, eu trebuie să te întreb la rândul meu ce înseamnă perfect. Pentru mine perfect se împarte în cazul Crăciunului în 3 dimensiuni: Crăciunul din copilărie, Crăciunul din filme și Crăciunul ce mă va găsi în ipostaza de părinte.

Mie îmi e tare greu să aleg și știu că sunt mai multe formule ce m-ar face fericită.

sursa foto: lestroischouettes.tumblr.com
sursa foto: lestroischouettes.tumblr.com

Crăciunul din copilărie mă duce cu gândul la bunica mea și dacă închid ochii simt mirosul de sarmale din dimineața de Crăciun al căror miros ne trezea și dădeam imediat fuga să găsesc cadourile, văd brăduțul din odaia cea bună și îmi amintesc de zăpada prin care abia mă vedeam. Probabil că acestea au fost sărbătorile cele frumoase, de care îmi voi aminti mereu cu nostalgie.

Crăciunul din filme e Crăciunul ce mă va găsi în casa mea. Deja mă văd împodobind un brad mare, pregătind o masă cu preparate diverse și nu neapărat tradiționale, decoruri specifice, așteptând oaspeți. Mă simt aproape de această fază și în prezent e Crăciunul pe care abia îl aștept, cumva mai departe de tradițional.

Crăciunul ce mă va găsi în ipostaza de părinte mă sperie cel mai tare. Știu că atunci când va veni timpul, va trebui să fac totul atent, pentru că nu le mai așez pe toate doar pentru doi. Cred că e o responsabilitate uriașă să te asiguri că lași copiilor tăi amintiri frumoase legate de Crăciun, iar când copiii vor fi fericiți, eu voi ști că e perfect.

Diana Solomon declară în stilul specific:

Cred că treaba cu un Crăciun ideal stă în felul următor: ai niște elemente specifice, cum ar fi zăpada, vinul fiert, mirosul de portocală, familia, fericirea, cadourile, iar tu trebuie să le iei, exact cum face un scriitor cu multitudinea de cuvinte dintr-un câmp morfologic, și să le așezi în forma în care îți este ție mai pe suflet. Practic, să-ți creezi propria poveste cu condimentele tale preferate. Iar ale mele sunt Robert și Iancu (le dog).

Hope Less (entuziasmată și romantică):

sursa foto: Flickr
sursa foto: Flickr

Ce înseamna Crăciunul pentru mine?

Înseamnă cea mai frumoasă sărbătoare. Plină de magie, culoare, veselie și iubire.

Un Crăciun ideal… cu perechea potrivită, cu persoana dragă sufletului tău, pe care te bucuri din plin s-o ai alături, să te țină în brațe când asculți colindătorii, să-și afunde nasul în părul tău la poalele bradului, să împartă cu tine ciocolata caldă, să… Ăsta ar fi un Crăciun reușit!”

Ioana Radu cu sicneritate-ai carcteristică:

Cel mai frumos Crăciun ar fi dacă toată

sursa foto: blogg.homeandcottage.no
sursa foto: blogg.homeandcottage.no

familia mea şi-ar da silinţa să fie unită. Mă uit în jur şi văd oameni care plănuiesc să meargă acasă la părinţi, acolo unde vor fi şi bunicii cu ocazia sărbătorii de care vorbim. Acolo unde vor fi şi mătuşi, unchi, verişori… Acolo unde nu ştii la ce să fii atent prima oară, la râsul colorat din stânga ta ori la mirosul de cozonac ce vine din bucătărie şi-i din ce în ce mai proeminent. Mi-aş dori un astfel de Crăciun. Dar familia mea se “reuneşte” (e mult spus) doar la nunţi şi înmormântări, nişte evenimente care sunt considerate “obligaţii”.

Luciana  Corolan ne mărturisește:

Mie îmi fac foarte mare plăcere pregătirea pentru Crăciun și Ajunul. Chiar mai mult decât sărbătoarea în sine. Încă de când eram mică îmi este drag să trebăluiesc prin bucătărie, la treburi migăloase.  Așa că pentru mine un Crăciun de vis este unul pentru care să mă pregătesc în tihnă, pe fundal de colinde, când alții împodobesc bradul, iar eu împăturesc sarmale sau toc ingrediente la salată. Și-mi mai place să mă uit la filme și să citesc. Sunt nelipsite „Joyeux Noel” și „The Polar Express”, ca filme. Iar cărțile nu au treabă cu sărbătoarea. Pentru anul ăsta de exemplu, am pregătit „Culoarea sentimentelor”.

sursa foto: 99traveltrips.com
sursa foto: 99traveltrips.com

Raluca Ilie ne mărturisește:

Există Crăciunul ideal? Există. Pentru mine există. Spărgând barierele unei simple sărbători, Crăciunul a însemnat dintotdeauna perioada în care înmuguresc cele mai frumoase poveşti.

Şi nu aşa orişicum, ci în sânul unei familii pentru care pacea, veselia , fericirea au reprezentat cele mai de preţ „bucate” cu care şi-a întâmpinat colindătorii. Crăciun- colinde din suflet pt suflet. Amintirile care se nasc în preajma acestei sărbători au parfum de cozonac şi portocale , sunt pictate în verdele crud al bradului şi albul imaculat al zăpezii. Sunt amintiri învăluite de emoţia ce clocoteste în sufletele copilaşilor în aşteptarea Moşului. Căci Crăciunul înseamnă Acasă. Familie. Poveste. Obraji îmbujoraţi şi suflete calde. Crăciun nu fericit,ci ideal!

Dar voi, dragilor, ce ziceți? Cum ar arăta un Crăciun de basm?

16 gânduri despre „Crăciunul și bloggerițele

  1. Întrebarea este foarte personală. Eu SUNT Moș Crăciun încă din vremurile în care trebuia să-mi înălbesc barba. Acum nu mai este nevoie… Pentru mine întâlnirea cu copiii este cel mai frumos dar pe care acestă cerebrare mi-o poate oferi…Crăciunul trece prin inima mea și prin a copiiilor cu care empatizez…Este un MIRACOL.

  2. Ador Craciunul! Ador sa decorez casa in stil de sarbatoare! Ador perioada asta pentru ca toata lumea zambeste, intr-un fel sau altul, si se bucura de micile cadouri, de familia care ii este aproape, de prietenii care suna si spun Craciun fericit!. E frumos si asa vad eu Craciunul ideal, alaturi de familie si prieteni, adunati toti la un loc!

Lasă un răspuns

