Poeziile mele

Iernatică iubire

sursa foto: OnceWed.com
sursa foto: OnceWed.com

Eu, fata cu cetină-n păr
M-am lăsat dusă de jocul gerului
Ce-mi ațâta atât de dulce ființa,
I-am acceptat botezul
I-am jurat veșnică supunere
Era atât de dulce cu-al său vânt mistuietor
Ce-mi arunca în față crengi de vâsc
Promițându-mi totodată săruturi cu gust de vin
În timp ce-mi făcea părul vraiște…

Iernatică iubire
Cu parfum de cozonac și gogoși și scorțișoară
Mi te căutam prin nopți înghețate
Alăturându-mă multitudinii de iele înghețate
Ce cădeau dansând sub formă de fulgi

Sufeream când nu-ți simțeam tăișul dulce
Nu mă mai recunoșteam nici în oglinda mea de luciu de pojghiță
Văzând că port această cruce,
Te-ai materializat –
Te-ai făcut om de zăpadă
Erai alb și rece…

Iernatică iubire…
Erai chiar acolo
Te-am atins și-un fior mi s-a prelins din vârful degetului
Până-n adânc
Am vrut să te sărut,
Dar ai fost sec precum un om de carne
Cu sufletul gol și portofelul plin

Atunci am realizat –
Tu, ger materializat în om de zăpadă nu vă vei iubi,
Nici ochii tăi de tăciune niciodată nu mă voi oglindi –
Pe tine iubirea te lasă indiferent, căci te distruge…
De-aia niciodată nu-mi vei răspunde
La mângâieri, la sărutări…
Mă vrei doar pentru că ai nevoie de-o mireasă
Fecioară a pădurii
Pe care s-o ții captivă, dar pe post de regină
În palatul tău de gheață!

Iernatică iubire
Totuși, țin să-ți mulțumesc –
După ce mi-am vărsat lacrimile și-amarul
Am găsit iubirea și liniștea și pacea-n niște ochi de ființă solară
Și-mi petrec zilele și nopțile-nvăluită de raze,
Nu hoinărind după promisiuni înflorite ca țurțurii după primul îngheț!


P.S.

Versuri albe mai mult sau mai puțin reușite scrise pentru provocarea săptămânală a lui Eddie (evident, în tabel găsiți mai multe abordări!). Cele 12 cuvinte au fost: pojghiță, ger, cruce, vânt, vâsc, vraiște, portofel, botez, vin, luciu, gogoși , fulgi.

Oare voi cum le-ați fi învârtit?

O seară plăcută!

13 gânduri despre „Iernatică iubire

        1. Am venit, am citit (de o vreme n-am timp de nimic și se vede) și m-am trezit comentand mai intai la Bogdan și apoi iernatica-ți iubire. Tu esti fată de foc, ghețurile poemului se topesc sub senzualitatea cuvintelor tale, dar tu știi deja asta și-mi place ca o știi. Frumos, Diana! N-ai ametit cuvinte, ci doar ne-ai ametit pe noi cu ele. Zi faină!

Lasă un răspuns

