La plimbare pe străduţă · poveşti scurte/momente imaginare · vitrine

Mayra

Sursa foto: Pinterest
Sursa foto: Pinterest

Am trecut pe strada aceea. Nu mai știu câte luni trecuseră. Ea, Mayra, era la geam. Avea aceeași privire trufașă și totuși timidă pe care am ajuns să o cunosc bine. E o fată bună, ambițioasă. Are mereu zâmbetul la purtător… bine, nu mereu… are și momente (ca acum când o admir din depărtare) când pare intangibilă. O fi din lumea asta?

  • Booogdan!? m-a recunoscut!
  • Mayra!
  • Ce faci, ai timp de o cafea?
  • Sigur! (a se citi: Cum să refuz așa o frumusețe?)

Căsuța ei era așa cum mi-o aminteam: sărăcăcioasă, cu o mobilă veche (cred că și mobila mamei ce datează din vremea lui Ceașcă e mai nouă). Ea purta un pulover mare (prea mare pentru ea și trupul ei de zeiță) și niște colanți negru-spălăcit. M-am așezat pe un taburet care avea puțin burete ieșit într-un colț. Mayra a pus de cafea.

  • Știi… m-am hotărât la ce facultate să dau…
  • Da?
  • Da, doar că… nu știu… o să fie o specializare grea și… lungă.
  • Da? Ce ai ales?
  • Mai știi cum ne-am cunoscut?
  • Da… ieșeai de la clinica de ginecologie Arad cu verișoara ta, ea nu era prea bine…
  • Da (a spus ea cu jumătate de glas), parcă rușinată. Irina nu a avut o viață prea ușoară… Bine, ea a fost mai libertină… până a pățit-o. S-a îmbolnăvit destul de grav. Noroc că a dat peste doamna doctor Balint care s-a ocupat de ea cu profesionalism, i-a explicat cauza, a sfătuit-o…
  • Și… să înțeleg că dai la ginecologie?
  • Da, o să încerc! M-a impresionat ce am văzut acolo. Noi, femeile uneori neglijăm – din neștiință, din rușine, lipsă de bani. Vreau să ajut. Vreau să știu și eu toate acele lucruri, să pot oferi aceleași sfaturi, să pot face acele mici intervenții pe care le face și doamna doctor, să ajut graviduțele…  Ce să mai, să fac tot ce am văzut că se face la clinica de ginecologie!
  • Mayra, tu ești o fată deșteaptă! O să fii la buget sigur, crede-mă! Important e să ai ambiție și să te ții de carte!
  • Așa o să fac! Pfff…

A sărit și a oprit cafeaua exact la fix. Am continuat să vorbim nimicuri. Îmi place Mayra și modul în care vede ea lumea și chiar cred că va reuși la ginecologie. E ambițioasă și o duce capul. Poate, în viitor, va avea și o clinică…

Lasă un răspuns

