Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Ce se mai citește pe străduță?

sursa foto: thumblr
sursa foto: tumblr

Oricât de aglomerată de îndatoriri aș fi, nu pot să nu-mi acord măcar 20 de minute de abandon în lumea cuvintelor. Pe străduța mea (încă) se citește mult și bine! Chestia asta n-ar trebui să vă mire: dacă sunteți obișnuiți de-ai loculi știți deja că respir, mănânc și sorb cu finețe cuvinte 24/7. Că mai am și eu nevoie de o pauză de la a scrie, e partea a doua (dar de citit… cum să te lași?

Cu ce cărți m-am mai delectat?

Ultimul viking al Oanei (pardon, Ultimul viking de O.G. Arion). Nu oi fi eu cea mai mare cititoare de fantasy, dar am descoperit multe scriitoare românce care au abordat acest gen, iar scrierile au fost surprinzătoare! Oana Arion e new entry în lista asta. Romanul ei de debut (primul din seria Nemuritor) a primit atâtea aprecieri încât mă-ntreb ce-aș mai putea spune eu despre el? Cel puțin în momentul ăsta, stocul de pe libris.ro e epuizat. Ultimul viking dă pe dinafară de creaturi fantastice, dar și de fapte istorice reale și, mai ales, de elemente mitologice aparținând mai multor culturi (fapt pentru care o am pus și un „+” pe lângă zecele pe care i l-am acordat romanului pe scara mea imaginară de notat cărți).

Despre ce e vorba? O tânără (Victoria Grey) extrem de pragmatică se trezește prinsă într-o aventură ce are ca miză un tezaur viking blestemat. Victoria va trebui să se supună regulilor acestei noi lumi…. dar oare va reuși să se integreze? Ah… și-am menționat personajele masculine hypermegaextraultrasuper H.O.T? Restul trebuie să-l descoperiți voi!

Scrisorar de Mihail Șișkin – o carte despre care am auzit multe, dar mă cam speria… nu prea-s cu rușii. O poveste de iubire ce învinge tot: distanță, timp… chiar și moarte. Un roman epistolar excepțional ce abundă de… poezie!

O carte pur și simplu atemporală, deși o putem trasa foarte ușor coordonatele spațiu timp, Sasha și Volodia pot fi foarte ușor desprinși din epoca lor și plasați oricând, oriunde. Sincer, aș fi vrut să opresc timpul și să citesc cartea asta la nesfârșit! Dacă nu mă credeți, citiți-o!  (Dacă vreți mai multe detalii, puteți citi recenzia pe care am scris-o pe literatură pe tocuri).

Ultima carte despre care o să vă scriu e una de care am dat întâmplător.  Femeia de hârtie de Rabih Alameddine e genul ăla de carte pe care n-ai mai lăsa-o din mână! O scriitură care cucerește; detalii și întâmplări din Beirutul ce nouă, europenilor, ni se pare atât de fascinant; un personaj principal de care te îndrăgostești. Ce-ar mai fi? Cărți… multe cărți traduse în secret de Aliya (o doamnă ajunsă la venerabila vârstă de 72 de ani, dar cu un spirit tânăr și total diferit de cel am conaționalilor săi).

Așa cum am spus și în recenzia de pe literatură pe tocuri,  Femeia de hârtie este „o carte pe care pur și simplu o trăiești!”. Cu siguranță o voi reciti.

Și am cam terminat mica mea serie de note de lectură. Urmează și altele, evident!

Voi ce-ați mai citit?

 

26 de gânduri despre „Ce se mai citește pe străduță?

  1. sunt încă în lumea lui sanderson. după mistborn și stormlight archieves, acum citesc romanul lui de debut, elantris.
    și mai citesc răzvan coloja, ”am auzit de…” proză scurtă. 🙂 și urmează niște saramango și un iris murdoch.
    și-ar trebui să termin fantasy-urile mele anul ăsta, așa mi-am promis. dar parcă e mai fain să citești ce scriu alții.

      1. It’s a first cu Ann Patchett. E ….plina de detalii interesante. Cred ca o sa fie…surprinzatoare. Iti spun mai multe cand o termin. 🙂

  2. Mă delectez cu ceva ce doream să citesc de multă vreme.
    „Dama cu camelii”. Din start, am fost plăcut surprinsă de ce i se spunea „dama cu camelii”.
    Zi faină să ai, Diana. 🙂

  3. Dupa Hotul de Carti de de Markus zusak m-am intors la clasici. Dostoievski-Fratii Karamazov. Voi cauta dupa ce termin,ceva din multidunea de carti recomandate pe straduta:)

  4. Eu am citit doua volume din trilogia Născuți din ceață de Brandon Sanderson,iar acum citesc Cântecul sângelui de Anthony Ryan .

Lasă un răspuns

