Cafeneaua Soarelui · Gânduri scrise · La plimbare pe străduţă

Ce preț pui pe…? (propunere de dezbatere)

Sursa foto: deviantart, autor: johnberd
Sursa foto: deviantart, autor: johnberd

Într-o lume în care totul are un preț (exorbitant chiar), nu ajungi oare să te-ntrebi când am ajuns atât de… dependenți de niște dreptunghiuri de hârtie?

Punem preț pe sănătate, doar e mai bună decât toate… și-ndesăm bani adânc în buzunarele fără fund ale medicilor. Oamenii-și vând organe pentru a-și cumpăra case… Unele mai curajoase o își vând și virginitatea de bunăvoie…

Ce mă mai miră? Unii au ajuns să-și vândă și copii, doar ați văzut / auzit atâtea cazuri.

Ce preț pui pe tot ce-am enumerat eu?

Aruncăm cu oferte de preț și cereri de produs în stânga și-n dreapta. Însă nu analizăm deloc ceea ce oferim sau cerem. Am ajuns din ființe – bunuri.

Oare faptul că ai bani îți dă dreptul să cumperi pe oricine și orice? Dacă nu ai bani trebuie să te vinzi cu orice preț? Am ajuns atât de departe încât nu mai avem limite…

Am înțeles greșit capitalismul încât a început să se vândă orice – oricând sau pur și simplu situația a devenit atât de disperată?

Și subiectul ăsta ar putea fi dezbătut mult și bine. Voi ce părere aveți? Haideți să vorbim despre asta, chiar dacă nu-i cel mai fericit subiect… Și încă o întrebare: ce preț ați pune pe ceea ce am menționat eu în articol?

P.S.

Ideea acestor întrebări mi-a venit de la wordpressieni!

9 gânduri despre „Ce preț pui pe…? (propunere de dezbatere)

  1. Sunt pe aceeași linie cu Carmen. Apreciez ceea ce am, ceea ce vine. Dar e adevărat ce ai spus și trist tare. Cred că există o alternativă și cei care se vând o au și ei… dar poate e calea mai scurtă. Cei care cred că pot cumpăra orice, doar pentru că au bani, sunt cu adevărat de condamnat. Așa cred.

  2. Cand vine vorba de valori, se cumpara doar ambalajul…prieteni, dar nu incredere, supunere, nu respect, dragoste, impropriu spus oricum, dar fara pasiune. N-as da bani pe asa ceva, dar vad ca sunt la mare cautare de ceva timp.

Lasă un răspuns

