Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Toate sfârșiturile sunt la fel? (prezentare + concurs)

toate sfarsiturile sunt la fel

În ultima vreme am fost atât de prinsă cu tot felul de lucruri. Am și uitat să vă povestesc ce autori am mai descoperit. Bine, intuisem că Andrei Cioată are potențial încă din februarie anul trecut. Pasionat de lectură și de scris, înzestrat cu darul de a combina cuvintele cu măiestrie, nu e de mirare că proaspătul absolvent de liceu a ajuns să-și publice romanul de debut la așa o vârstă.

Toate sfârșiturile sunt la fel nici nu pare un roman de debut. Sunt pe piață autori care mai au de muncit până să ajungă să scrie cum o face Andrei (și poate nici nu vor reuși… Am fost prea rea?). Bine, temele îndrăznețe abordate au început să fie tot mai prezente în literatura română contemporană, dar mulți scriitori aspiranți  au căzut (voit sau nu) în capcana comercialului… Ah! Descrierile prea lungi pot fi obositoare, dar Andrei Cioată a realizat niște descrieri demne de un scriitor experimentat. Totuși, o să dau și un punct în minus pentru greșelile de tehnoredactare (deși astea nu țin neapărat de scriitor).

Despre ce e vorba în Toate sfârșiturile sunt la fel? Știți că nu prea-mi place să dezvălui prea multe despre cărțile pe care le citesc… deci, în cele ce urmează vă voi prezenta rezumatul-rezumatului. Andrei, personajul principal de data aceasta, e un tânăr ce crede că are o familie perfectă. Însă nimic nu e ceea ce pare a fi. Imaginea familiei perfecte e doar atât – o imagine. În plus, toate acestea se întâmplă fix în perioada în care Andrei se descoperă pe sine, își pune întrebări despre el, despre lume, despre propria sexualitate.

Toate sfârșiturile sunt la fel poate fi povestea oricui, dar cartea nu e pentru oricine. Recomand romanul celor ce apreciază și lecturile ceva mai rafinate și au o minte deschisă.

*

În titlu menționasem ceva de un concurs! Păi să vă spun și despre ce e vorba! Puteți câștiga un exemplar al romanului cu autografului autorului. Tot ce trebuie să faceți este:

  1. Să vă asigurați că faceți parte din categoria de cititori menționată mai sus.
  2. Să îmi spuneți de ce vă doriți această carte printr-un comentariu la acest articol. Cel mai original răspuns va fi premiat.

Câștigătorul va fi anunțat luni, 18 iulie după ora 19.

Baftă tuturor!

16 gânduri despre „Toate sfârșiturile sunt la fel? (prezentare + concurs)

  1. In primul rand pentru ca m-ai facut curioasa.L-ai descris ca fiind foarte bun in ceea ce face si mie una imi place sa citesc carti de calitate scrise de oameni de calitate.Si in plus are si autograf…voi fi printre primii care primesc autograful unui viitor mare scriitor.

  2. Mi-l doresc foarte tare fiindcă îl urmăresc şi apreciez pe Andrei de ceva vreme, dar din păcate nu am avut posibilitatea de a-l achiziționa. Îmi place mult stilul lui, îmi place ideea ca un om de vârsta mea să publice un roman, mă inspiră foarte, foarte mult şi mă ajută să îmi dau seama că orice este posibil dacă îți doreşti asta cu adevărat. Probabil dacă i-aş citi cartea aş avea mai multă încredere în mine şi în visurile mele, pentru că cel ma mare vis al meu era chiar cel de a publica o carte, de a lasa ceva în urma mea care să dureze o eternitate. Nu ştiu cât de convingătoare am fost, dar ştiu ca mi-l doresc din suflet, ar fi un cadou extraordinar pentru cei 18 ani pe care urmează să-i împlinesc, pentru că ce poate o fată de vârsta mea să-şi dorească mai mult decât o carte care s-o ajute să se dezvolte şi să-şi răspundă la toate întrebările venite odată cu vârsta? Mulțumesc!

  3. Nu pot decat sa-ti multumesc pentru recomandare, recunosc ca m-ai facut curioasa. La concursuri nu particip din principiu. Candva obisnuiam s-o fac. N-am castigat niciodata nimic, nici macar cand am participat de una singura. Cred ca e chestie de bad karma. 😀 😀 😀

  4. Sunt curioasa sa vad cum s-a redescoperit Cioata 🙂 Plec in curand la mare, ar mege la fix o lectura pe malul marii..

  5. E tanar si scrie, român, ce mandrie!
    Nu-i debutant ne spui, desi s-ar vrea,
    Ce simte un tanar, ce gânduri isi scrie
    Sa inteleg cumva as incerca.
    Si are dreptate, cand spune, ca marii,
    Ca toate sfarsiturile sunt la fel
    Ce-i dincolo de-orice e utopie,
    Ne dai o lectie frumoasa, Andrei!

  6. Cu fiecare recenzie citita a cartii, dorință mea de a citi cartea lui Andrei Cioată mi s-a intarit tot mai mult, pana cand dorinta s-a transformat in nevoie si nevoia intr-o delicata afinitate spirituală. Dorinta,nevoie,afinitate spirituală?? Pe toate le-au construit diverse motive. Titlul ma îmbie la lectură deoarece impune cu autoritate ideea unei istorii a omului universal si in acea istorie intra fiecare om, chiar si eu iar acest aspect ma face sa cred ca romanul lui Andrei Cioata este acel tip de roman care comunica cu tine ca si om si iti ofera filtrul de care ai nevoie pentru a-ti intelege mai bine viata . Iar din ceea ce ai scris tu despre imaginea ideală a familiei care nu e decat o aparență , tind tot ma mult sa ma gândesc ca Toate sfrasiturle sunt la Fel este o carte care descalceste usor firele din urzeala de secrete ale lumii si ale sinelui, pentru ca viața sa nu fie o fictiune plina de elan. Vreau sa citesc cartea aceasta pentru ca prin povestea de viata a personajului principal, o pot regăsi pe a mea , ca adolescentă plina de îndoieli , care încă traieste in semiobscuritatea sinelui.

Comentariile sunt închise