Femei (serie de povești) · La feminin · Vise Şi Oglinzi

Dragă mamă

sursa foto: Pinterest
sursa foto: Pinterest

Dragă mamă,

Nu te aștepta să citești niște rânduri care să-ți înmoaie ochii. Nu, ăsta nu-i un text din ăla! Ce-ți scriu acum e despre femeile din generația mea.

Noi nu suntem ca voi, cele din generația ta. Deși ați zice că pentru noi totul ar trebui să fie mai ușor cu atâtea aparate, apărățele, gadget-uri și aplicații… dar nu e așa! Noi ne-am lepădat șorțurile de gospodine și nu neapărat pentru că nu ne place să facem asta. Viețile noastre s-au complicat. Zilele au tot 24 de ore, dar parcă o oră are mai puțin de 60 de minute. Ne trezim dimineața, abia dacă ne bem cafeaua că trebuie să lăsam copii la școală în drumul nostru spre muncă. Și, că tot veni vorba de muncă, parcă slujbele ne-au devenit tot mai grele. Ne-am emancipat, da, dar nu ne-am simplificat viețile. Ni le-am complicat voit. Rezolvăm mii de task-uri în doar opt ore. Înfruntăm lumea pe tocuri, s-ar zice….  Când ieșim de acolo de parcă un tanc a dat peste noi. Când ajungi acasă – de ce să te apuci mai întâi? Trebuie să gătești ca un masterchef, să muncești ca un robot, să faci curat lună, să-ți educi copilul cu grijă… și mai trebuie să nici nu uiți că ești femeie.

Nici pentru cele necăsătorite lucrurile nu sunt mai ușoare. Iubirile noastre au devenit mai complicate, iar despărțirile mai dureroase. Tot ce știi tu, tot ce ți-am povestit – au fost doar frânturi de poveste, căci știu: suferința unui copil e cea mai mare durere pentru o mamă. Și-ai văzut și tu, bărbații vor tot mai mult, tot mai repede. Societatea și mentalitățile s-au schimbat, moravurile au pierdut din greutate. Și tu te aștepți să vină în pețit după mine? Sufletul… și trupul… și mintea… și tot ce sunt nu pot fi cuprinse de-un inel și nici întinse pe-o foaie. Nu mai funcționăm așa. Tradițiile, valorile și toate chestiile de genul ăsta s-au dus de mult pe apa sâmbetei, acum sunt doar aberații.

Nu-i ușor. Dorințele și așteptările ne-au crescut o dată cu anii. Societatea noastră e doar un haos ce ne vrea mașinificați. Tot mai multe de făcut, tot mai puțin timp… tot mai scump tot ce-ți dorești… tot mai puțin tu ce-l poți dezvălui – că te mănâncă șacalii de oameni.

Și tu crezi că-i mai ușor acum?

…și totuși te admir c-ai răzbit într-o perioadă în care lumea tot era sceptică cu privire la capacitățile femeilor. Acum e ferm convinsă de ele… și profită din plin, ne storc precum niște lămâi până la ultima picătură.

….

Însă ăsta-i doar un rezumat… că n-am timp, deși e sâmbătă. Mă duc să văd dacă au fiert cartofii!

D.

17 gânduri despre „Dragă mamă

  1. Au fiert? 😀
    Generatiile nu se aseamana, dar se cearta intre ele….am ajuns la concluzia ca asa e firea omului….ne asemanam, dar nu ne dorim….ne deosebim, dar nu vrem…..

    1. Da, i-am lăsat să se răcească puțin… O generație nu seamănă cu alta, fiecare cu grijile ei, cu obiceiurile ei cu… „pe vremea mea”-ul ei…

  2. Si va veni vremea cand tu insuti vei spune ” pe vremea mea….” 😀
    Io am ajuns la perioada cand mi se cam….rupe , ma-ntelegi…. 😏

  3. E adevarat ca nici o geneatie nu seamana cu alta si ca timpurile se schimba dar ce nu se schimba e ca femeia devi ne Mama in orice perioada, copiii sunt prioritatea ei suprema.,ca serviciul Si casnicia sunt tot mai greu de dus inainte, dar ca femeia si mama nu are nimeni o putere mai mare de adaptare la timpurile care le traim. Si daca si tu esti mamica nu uita ca si tu ai una pe care te poti conta oricand. …si cu caraj,Inainte!!!!!

Lasă un răspuns

