interviuri cu mine · Jurnal

Eu, eu, eu, eu…eu

sursa foto: pinterest
sursa foto: pinterest

În plin sezon al lepșelor, în ultima săptămână eu am primit vreo trei: testul book bloggerilor de la Antoaneta (deși nu știu dacă-s book blogger, sunt un fel de blogger cu de toate), leapșa despre ciudățeniile proprii și personale 😆 de la Roxana (să vedeți aici ce va fi) și nelipsitul Liebster de la Geo (sper să nu pățesc ca anul trecut când am fost liebsteruită de vreo 20 de ori). Cum au ceva legătură între ele, m-am gândit să unesc aceste trei lepșe într-un singur articol despre… MINE!!!

Să purcedem!

Care este porecla ta, pe care o folosesc doar cei din familie?

Nu mai am… mi-am impus punctul de vedere în această privință! 😀

Ce obicei ciudat ai?

M-am gândit 15 minute. Nu am găsit nimic, pe bune!

Ai fobii?

Nu chiar. Doar frici normale, fobiile sunt altceva.

Ai aptitudini ciudate sau deosebite?

Scriu, se pune?

Care este cântecul care te face să te dezlănţui când eşti singură?

Orice piesă latino.

Ce te scoate din minţi?

Singurătatea și plictiseala… ah, și persoanele lipsite de ambiție!

Cum refulezi când eşti nervoasă?

Am mai multe variante: a) ies la plimbare, b) țip, c) scriu, d) mâzgălesc.

Pe ce parte a patului dormi?

Pe cea de lângă perete. Nu pot dormi dacă nu sunt lângă perete.

Ce porţi când dormi?

Pijamale, voi nu?

Care a fost primul animăluţ de plus şi ce nume i-ai pus?

Aveam 3-4 ani, era un ursuleț maro cu o rochiță verde cu roz pe nume… Martinică (atât de obișnuit, nu?). Acum îl am pe Yolo.

Ce băutură preferi într-un local?

Limonadă sau frappe.

La ce mâncare nesănătoasă nu poţi să renunţi orice ar fi?

Cartofi prăjiți!

Ce regulă de frumuseţe pe care o promovezi, dar nu o practici?

„Nu stoarce coșurile”. Pfff.. de la cele mici mă abțin, dar dacă văd vreun gigant pe fața mea îi vin de hac 👿 !

Ce expresie foloseşti adesea?

Nu am așa o expresie…

Top trei lucruri care nu le suporţi la o carte.

I. Publicitatea excesivă și nemeritată. II. Scrisul cât un purice. III. Descrierile fără sfârșit.

Descrie locul tău preferat de citit.

În camera mea cu pereți roz, în pat mai exact!

Trei ciudățenii legate de cărți.

I. Dacă mă interesează cu adevărat o carte nu citesc nicio recenzie înainte. II. Dacă nu mă captivează după primele 60-70 de pagini renunț. III. Întotdeauna am grijă să mă opresc la finalul unui capitol când fac o pauză de citit.

Când a fost ultima dată când ai plâns în cursul lecturării unei cărți?

Rar plâng… Dar la Me Before You am jelit (și nu, nu am citit cartea acum că-i la moda, am citit-o acum muuuuuult timp – și de câte ori nu am zis pe blog că această carte ar trebui tradusă….) și ar mai fi și Oscar și tanti Roz.

Câte cărți se află în acest moment pe noptiera ta?

Una. Cea pe care o citesc.

Care este gustarea ta preferată în timp ce citești?

Nu mănânc când citesc.

Numește trei cărți pe care le-ai recomanda tuturor.

I. Orice de Eric-Emmanuel Schmitt. II. Me Before You și nu pentru că e la modă! III. Nichita Stănescu – cât mai mult! (Am cam trișat aici?)

 Scrie în trei cuvinte ce înseamnă cărțile pentru tine.

Evadare din banal.

Care este cel mai mare secret de cititor al tău?

Nu suport cărțile mega-lăudate.

Care este personajul de carte preferat?  

Aaliya din Femeia de hârtie de Rabih Alameddine. Semănăm prea mult.

Cum ai ajuns să-ți faci un blog?    

Despre asta am povestit de prea multe ori pe aici, v-aș plictisi. Pentru curioși, dați click pe link!

Ce te motivează să mergi mai departe?  

Teama de inerție.

Dragoste, fantasy sau desene animate?  

Dragoste și desene animate!

Dacă ai scrie o carte, despre ce ar fi?

Scriu o carte… mai bine spus, scriam o carte – Astrid. Ba chiar am primit și o ofertă în mod neoficial. Nu pot spune că am renunțat de tot, sunt în stand-by și nu din lipsă de inspirație, nici de teama de a termina povestea. Pur și simplu nu îmi place modul în care se publică în România – atâtea cărți pe bandă rulantă, best seller-uri scrise jalnic… Nu că aș fi eu vreun talent, asta trebuie să demonstrez. Sunt sătulă de pseudo autori (că pentru a fi scriitor, zic eu. îți trebuie și ceva talent + vână) … pe scurt (dacă o să continui, voi avea nevoie de cel puțin un kil de lămâi, oricum ați prins voi ideea – doar am cititori inteligenți!). Despre ce e? Despre iubirea aia care îți macină oasele și despre neputință.

Cum s-ar numi povestea vieții tale?

Diana – simplu.

Spune-mi 5 cărți pe care crezi că fiecare cititor ar trebui să le citească.

Am făcut deja trei recomandări mai sus, în afară de acestea mai recomand și Femeia de hârtie și Mecanica Inimii de Mathias Malzieu!

Dacă ar fi să trăiești într-un alt  timp, care ar fi acesta?  

Cred că aș alege tot perioada asta, nu mi-aș schimba viața, nu-mi pot imagina cum ar fi să trăiesc altfel.

Ce-ți dorești pentru viitor?

Să mă marit 😆 (v-am dezamăgit?). Îmi doresc o familie și mai multă stabilitate.

Gataaa am terminat! Voi ce mai faceți? Ce ciudățenii aveți? Ce cărți mai recomandați?

O duminică frumoasă, dragii mei!

21 de gânduri despre „Eu, eu, eu, eu…eu

  1. Uite asa s-a mai lungit lista mea de carti de citit :). Acum citesc „Miniaturista”. Credeam ca numai eu nu ma impac cu autorii romani contemporani. Atata sunt de laudati pe diverse bloguri, incat mi-a pierit de tot cheful sa citesc pe careva. O duminica superba iti doresc!

      1. 🙂 Multumesc! Sa fie!
        Unii autori romani sunt laudati si ridicati de edituri, dar si pentru ca au cititori fideli
        Referitor la articolele de pe bloguri, pot spune cum e din perspectiva mea: la unii nu iti vine sa scrii nimic, dar ai o colaborare cu editura ori ajungi sa il cunosti cumva pe autor (virtual sau nu) si nu ai incotro asa ca trebuie sa scrii cumva, la altii chiar se poate spune ca au carti bune….asta nu inseamna ca aceeasi carte e pe placul fiecaruia….personal, consider ca cititul este subiectiv (cred ca m-am saturat de cate ori am spus chestia asta)….o carte pe care am citit-o in urma cu cativa ani si mi-a placut, nu as mai citi-o acum sub nicio forma pentru ca nu imi mai place acel stil, poate pentru ca m-am maturizat , habar nu am…si invers..o carte pe care nu am suportat-o in urma cu mai multi ani, acum o privesc altfel si nu mi se mai pare o tampenie….efectiv, depinde de momentul in care citesti ceva, de starea ta de spirit, de asteptarile pe care le ai in acea clipa de la carte….
        M-am intins, scuze!
        Oricum, cred ca s-a inteles ce vroiam sa spun!
        Personal, nu regret ca am citit carti scrise de autori romani…Pe unii merita sa ii sprijini, pe altii…e treaba celor carora le place cum scriu respectivii….Important e sa inveti ceva dupa ce citesti (indiferent ce citesti). Recunosc ca eu citesc mai mult in engleza si prefer cartile in format electronic, poate si de aceea sunt un pic subiectiva , nu stiu…

        1. Da… Stii cum e: la pomul laudat sa nu te duci cu sacul. Tocmai de aceea refuz sa colaborez cu edituri si cu autori ma imprietenesc dupa ce le-am cunoscut modul de a scrie… daca sunt curioasa ii cumpar una din carti, abia dupa ce m-am convins ca e pe gustul meu accept colaborarea (e mai safe asa si prefer sa nu imi pacalesc cititorii recomandand ceva ce nu-i pe gustul meu). Si da, in timp iti mai schimbi preferintele cu timpul – te mai coci. Si eu citesc mult in engleza sau in alte limbi pentru ca uneori nu am rabdare…formatul nu conteaza 🙂

          1. Eu nu incerc sa ii pacalesc pentru ca asta ar insemna ca nu as mai avea respect de sine.
            Eu prezint cartile. Daca imi place ceva, spun ca recomand. Daca nu imi place, ma rezum doar la prezentare si la cateva sugestii generale.
            Si eu prefer sa cumpar carti pentru ca e mai safe asa, insa mi se pare ok sa colaborezi cu editurile. Ce nu imi place este sa mi se trimita altceva decat am cerut eu cand am negociat colaborarea.
            De multe ori se intampla sa doresc sa citesc o carte bazandu-ma pe recomandarile altora si sa descopar ca e o mare gogomanie! Eu incerc sa fiu mai diplomata cand critic, insa A.D. zice direct si fara jena ce parere are (poate asa voi face si eu cand voi avea varsta ei, nu stiu).
            Referitor la colaborari…am citit o chestie saptamanile trecute si am ramas neplacut surprinsa….cineva de la o editura se astepta ca toti bloggerii care primesc carti sa scrie de bine….Eu as zice ca e mai politicos sa scrii fara sa ataci, dar nici nu poti lauda o carte care e proasta cat cuprinde. Prefer sa fiu mai diplomata si sa nu ii „atac” pentru ca, la urma urmelor, pentru altii poate chiar e ok acea carte, pentru acel om a fost totusi un efort sa o scrie…
            In fine, e mult de spus….
            Referitor la autorii romani….cred ca sunt multi, insa doar cativa au iesit in fata si asta prin prisma interventiei editurilor si a cititorilor fideli (fiecare pe segmentul lui).
            Uite, eu am citit cartea Liviei Ciobanu de care nu am auzit nicaieri si despre care chiar cred ca ar merita promovata. Dar asta nu inseamna ca poate nu a fost promovata si nu am auzit eu ori ca si altora le place „Oglinzi blestemate”. Sunt oameni care prefera cartile fantasy, altii sf,altii mai stiu eu ce….
            Spre ex, nu am citit „Fluturi” si, din ce am auzit, nu as citi. Dar asta nu inseamna ca nu are multi adepti si ca nu a devenit cea mai vanduta serie din Romania….deci….de gustibus!
            Te pup!
            Duminica placuta!

            1. Eh da, asta e o varianta – sa scrii o recenzie neutra. Dar ce nu-mi place mie e momentul cand ti se baga pe gat o carte… Sunt multi autori care ar trebui sa aiba promovarea altora, dar din pacate asa functioneaza lucrurile la noi…

              1. Eh, aici e de discutat…..mult si bine!
                Ei baga pe gat cartile pe care vor sa le vanda cu orice pret sau daca sunt prieteni cu acei autori.
                Sunt multi autori buni, asta e clar, dar nu toti au parte de promovarea necesara.
                Unii da, altii nu…
                Nu cred ca se intampla doar la noi
                Uite cum procedeaza autoarele din SUA….publica singure si se sustin una pe alta…Asta da fair-play!

Lasă un răspuns

