Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri

Munca sau viața

Dragilor, m-am hotărât (și de data asta mă țin de cuvânt) să relansez dezbaterile de vineri.

În seara asta am următoarea întrebare pentru voi:

Ce e mai important: un job bun dar pentru care muncești de nu îți mai vezi capul sau să ai un job poate nu la fel de bun dar care să îți permită să ai și timp pentru tine?

Tare curioasă sunt să vă citesc răspunsurile!

 

27 de gânduri despre „Munca sau viața

  1. Clar, varianta a doua. Acum depinde și ce înțelegi prin job bun. Pentru mine un job bun înseamnă acel job care îți conferă un anumit prestigiu în societate. Mai puțin contează latura financiară. Dar cum joburile de prestigiu cam sunt cronofage… Nu am un job pe măsura potențialului meu tocmai pentru că nu aș putea trăi fără timp liber. Și am nevoie de foarte mult timp liber pentru toate micile mele pasiuni 😆 .

  2. Eu cred ca depinde. Cat de mult iti place ceea ce faci la jobul bun? Daca e ceea ce ti-ai dorit, atunci intreaba-te cat de fericit esti? Iti ajung satisfactiile din munca pe branci? Daca nu, atunci fii fericit fiind tu insati/ insuti la un job mai putin bun, dar care iti permite sa te dezvolti in plan personal. Sau alegi varianta a 3-a, aceea de a cauta un job care sa iti placa la nebunie si pentru care sa lucrezi cu placere fara sa mai ajungi sa iti pui intrebarea care face subiectul diacutiei.

  3. Un job bun poate fi definit diferit de la un caz la altul.
    Dar cred că ideală e situaţia în care subiectul e fericit. Pe unii îi face fericiţi salariul chiar dacă toată luna muncesc între 4 pereţi de dimineaţa până seara târziu. Pe alţii îi face fericiţi faptul că după ora 16 sunt liberi, fac ce vor, chiar dacă pe un salariu mai mic.
    Importantă e mulţumirea fiecăruia. Avem nevoi diferite şi pasiuni diferite. Nu există o categorie clară.

      1. Atunci mă întrebi exact ce fac acum. M-am pus să citesc The 4 hour workweek (Tim Ferriss) și îmi dau seama că sunt multe lucruri care consumă timp și au o valoare adăugată foarte mică. Încep să le elimin, începând de la filtrarea mail-urilor ca să citesc doar ce e important, până la muncă efectivă/delegare etc. ca să salvez cât mai mult timp. Știu cum e să nu ai timp liber pentru tine, știu cum e să mergi în concediu cu laptopul și să fii nevoit să lucrezi minim 1 oră ca să nu rămâi în urmă. Ideea e că există soluție pentru asta, doar că nu o să fie ușor. Chiar recomand să descarci cartea asta pe kindle și să o citești. Ferriss e tata lor și trăiește o viață de invidiat – și nu e vorba de încă o carte de time management 🙂
        p.s. dacă o citești, să îmi spui părerea ta că sunt chiar curios cum te-a ajutat

  4. Jobul ideal,din perspectiva personala,consider ca fiind acela care-ti satisface pe deplin fiinta, fizicc,sufletesc si spiritual, în care esti implicat cu toata fiinta constientizând ca ceea ce faci este spre binele si fericirea semenilor tai si a ta însuti.

  5. Eu prefer un job part time si in restul, tot timpul dedicat ” mie”!! De pozitie sociala nici nu poate fi vorba, in cazul meu. Dar sa stii ca ma simt foarte bine asa!

  6. Off, nici nu ştiu ce să zic. Uite din cauza job-ului nu mai sunt eu prezentă în lumea blogosferei. Mi-am dorit un job, să fiu independentă, iar acum nu prea mai am timp de ceea ce-mi place să fac, dar ȋmi asum.

Lasă un răspuns

