Biblioteca de pe Străduţă · Concursuri · La plimbare pe străduţă

Prejudecățile mele livrești

Luni v-am promis că o să vă scriu despre prejudecățile mele livrești. Sunt o cititoare avidă, da! Însă nu pot citi orice! Bine, uneori mai și greșesc!

Într-un timp nu citeam SF-uri sau fantasy. De ce? Mi se părea că orice ar fi scris în acest gen ar fi prea puțin legat de genul de scriitură pe care o apreciez eu, că ar fi încărcat de frivolitate și chestii halucinant de aberante. Dar cât m-am înșelat! Da, am avut câteva tentative eșuate până să găsesc ceva ce a picat fix pe sufletul meu. Printr-un joc al circumstanțelor mi-au picat în mână câteva volume foarte reușite (și culmea: scrise de autoare de origine română): primul volum din seria Am murit din fericire a lui Theo Anghel, primul volum din seria Ultimul avanpost de Lavinia Călina, Oameni, îngeri și demoni de Lina Moacă, Pragul vol 1 și 2 al Doinei Roman și Ultimul viking de O.G. Arion. Și, uite-așa, am descoperit eu că aveam idei preconcepute și că se poate scrie și fantasy/SF de calitate (și românesc, pe deasupra!).

Bine, înainte de asta am mai avut o „problemă” livrească legată de literatura română. După terminarea liceului eram sătulă de toate comentariile care mi se băgaseră (de voie, de nevoie) în cap, de parcă eu nu eram capabilă să emit o părere despre o carte citită. Eram sătulă să mi se impună ce să citesc și de alegerile (uneori neinspirate) ale celor care făcuseră programa pentru BAC. Așa că am luat o pauză de la literatura română. M-am cufundat în autori străini. Dar, cum începusem să mă învârt în cercuri blogosferice livrești pauza asta nu a durat prea mult fiind învinsă de curiozitatea morbidă de care sufăr. Lista de scriitori pe care i-am (re)descoperit e destul de mare și, pentru că nu aș vrea să omit pe cineva, o să vă spun doar atât: citiți autori români – clasici și contemporani – nu sunt nici de departe plictisitori, greoi, depășiți sau cum vi se mai păreau pe vremuri!

 Cu aceste prejudecăți m-am confruntat! Acum singurele cărți de care nu mă apropii sunt cele mega-lăudate în a căror publicitate se pompează mult. Dar asta e altă poveste și nu știu pe unde mi-am pus pijămăluța de hater!

Nu uitați: dacă îmi povestiți pe blog sau pe facebook ce prejudecăți livrești ați avut puteți câștiga două cărți fabuloase oferite de Literatura pe tocuri! Regulamentul îl găsiți dând click aici!

11 gânduri despre „Prejudecățile mele livrești

  1. Da, autorii români au avut nenorocul să fie băgăți pe gât (total greșit) de programele școlare stufoase, greoaie și prost gândite. Dar avem o literatură extrem de atractivă și ofertantă. Mă bucur că ai scăpat de prejudecăți în privința asta. 😀

      1. Și chiar să fie comentate de ei pe bune. asta i-ar obliga să le citească, dar nu obligatul ăla nașpa, mai mult i-ar responsabiliza. Mai ales când îi implică pe ei ca personalitate. Vor avea opinii diferite, vor discuta despre ele, ar aduce argumente pro și contra, et voila – toată lumea știe cine este Apostol Bologa. :))

Lasă un răspuns

