Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă

Cărți, cărți, cărți

Știu, sunt în urmă cu tot! Între alergatul acasă-birou-delegații-acasă-birou-prin oraș-acasă, mai strecor și câte o carte. Știți voi cum e: cărțile sunt: hrană pentru suflet, armă contra prostiei și accesoriu chic! V-am povestit și de prejudecățile mele livreștiv și chiar v-am invitat să scrieți despre ele urmând să vă răsplătesc cu două cărți (oferite de Literatura pe tocuri) menite să vă cucerească (!!!atenție – mai e puțin). Dar știți ce nu am mai făcut de mult? Nu v-am mai povestit ce am mai citit!

Am terminat de citit mastodontul de culegere cu operele lui D.H.Lawrence!!! Dacă mi-au plăcut? Evident. Literatura britanică, mai ales cea clasică, e slăbiciunea mea (și dacă mai e și scrisă în limba engleză e deja kryptonită)! Lawrence e recomandarea perfectă pentru un cititor rafinat și cu mintea deschisă (chiar și în zilele noastre libertine, mai dai de unii pudibonzi extremiști).

Despre cărțile cuprinse în colecție am scris o serie de articole pe Literatura pe tocuri și tot pe-acolo găsiți mai multe recenzii scrise de mine între care și una la volumul (inedit aș zice eu) Acum ne despărțim de Truman Capote. De ce am calificat astfel acest volum? Simplu: cuprinde scrieri dintre cele mai timpurii ale scriitorului american. Atras încă de mic de scris și de oamenii aflați la marginea societății,  Truman Capote – copilul a scris niște povestiri ce reușesc să stârnească cititorului sentimente diverse. Lumea pe care o zugrăvește este una apăsătoare în care regăsim personaje bine conturate și parcă măcinate continuu de chinuri. O carte de citit!

O altă carte bună (de fapt BUNĂ ar trebui scris așa) pe care am citit-o este În pielea unei jihadiste – povestea unei jurnaliste care, prin intermediul unui cont fals de Facebook, intră în contact cu unul din cei mai importanți oameni din Statul Islamic. Atrasă de posibilitatea unei anchete despre filierele de racolare aceasta se dă drept Melodie – o tânără ingenuă, ce se lasă convinsă să ia parte la jihad. Unde vor duce toate acestea? I se vor dejuca planurile? Cu ce se ocupă jurnalist acum? Multe întrebări sunt de pus, iar cartea aceasta nu e una care să nu-și lase amprenta asupra ta.

Și, nu în ultimul rând, am citit Saga reginelor de Jean Des Cars. Un volum superb ce adună între coperțile sale unele dintre cele mai importante regine pe care le-a avut lumea dintre care: Caterina de Medici, Elisabeta I a Angliei, Maria Antoaneta a Franței, Sissi a Austro-Ungariei, Maria a României și Elisabeta a II-a a Marii Britanii. Aceste mari femei ale istoriei au stârnit războaie și au obținut păci deopotrivă, au urzit comploturi și au pus la cale înțelegeri, au stârnit pasiuni. Deși nu este nici de departe o operă beletristică, volumul cunoscutului jurnalist francez stârnește interesul oricui prin modul de scriere captivant.

Voi ce ați mai citit?

17 gânduri despre „Cărți, cărți, cărți

  1. Eu am citit ceva haios, in 2 volume si un manuscris, la cererea unei prietene. Poate deveni interesant, dar mai are putin de lucrat la el, pe cand eu deja astept volumul 2. 🙂 Acum m-am apucat de Rockstar de Cristina Nemerovschi – 2 prietene bune cu recomandari? Inseamna ca trebuie citita.

      1. :))) yap, nu esti singura!
        Cartea a fost minunata!! Katie McGarry scrie fantastic! ☺
        Acum, in schimb, citesc „My dilemma is you” si sunt… dezamagita! Dar… o citesc. Nu-mi place sa le abandonez la jumate…

  2. Cartea este foarte interesanta. Este genul meu preferat – cartea care te schimba mult dupa ce o citesti. Transformarea modului de a gandi, de a vedea viata este tema de baza. Dar e facuta foarte bine. Se intampla la modul la care iti scutura intreaga existenta si ajungi un alt om. Prezinta o intelepciune mai greu de intalnit in alte carti. Iar limbajul este totusi special. M-as fi asteptat sa fie scrisa la modul avocatesc, cu propozitii scurte si seci; in schimb are multe cuvinte care starnesc destula imaginatie, suflet, culoare. Cuvintele mai greu de gasit chiar la autori americani isi fac aparitia cam pagina de pagina. Sunt foarte placut surprins atat de continut cat si de exprimare.

Lasă un răspuns

