Dezbaterea de Vineri · La plimbare pe străduţă

Fire: mic ghid despre cum le poți stăpâni

Eh, dragilor, dacă și voi sunteți ca mine sigur tehnologia asta vă dă bătăi de cap. Fie ea cum o fi: cu sau fără fir, tot mă văd imaginez prinsă în vreo undă măcar (dacă nu împiedicându-mă, când la propriu când la figurat, de câte un cablu). Și totuși, nu-s chiar atât de nătângă… cred… poate doar puțin… a-tehincă atunci când vine vorba de instalat, conectat, etc – dacă-mi arăți o dată o chestie, o pricep eu. Prin urmare, m-am gândit să pun cap-la-cap câteva din pățaniile mele din domeniu și ce învățăminte am tras din acestea. Ce a ieșit? Un mic ghid amuzanto-util pentru neinițiați în ale rețelisticii. Enjoy!

1. Fan HDMI

Eu l-am primit la pachet cu laptopul. Nu prea știam ce face… nu-i găseam utilitate așa că l-am vârât într-un sertar și acolo a rămas. Oricum (încă!) aveam destule cabluri prin casă. M-am chiorât multă vreme la filme în laptop până când un prieten m-a lămurit:

  • Măi, dar tu nu ai auzit de hașdemei?
  • Ce e ăla?????
  • Hai că nu mă așteptam la asta: blogger ce nu știe ce e ăla cablu hașdemei?
  • Eu sunt blogger creativ, nu tehnic!
  • Ei bine, află și tu, că poți folosi cabluri HDMI (și vezi că astea-s inițiale, da?) pentru a te conecta la o mulțime de device-uri: la un televizor, la o consolă de jocuri… Pe limbajul tău: bagi un capăt în laptop și celălalt în aparatul la care vrei să te conectezi și cam asta e tot!
  • Pe bune?
  • Da!
  • Și cum arată un HDMI din ăsta?
  • Așa (zise el întinzându-mi telefonul cu o poză a unui cablu HDMI).
  • Știi că am și eu unul… pe undeva… printr-un sertar…
  • Păi acolo să-l ții, ce să-ți fac.

… Și uite așa am devenit eu fan HDMI. Și-un extra pont aici: nu-ți fă griji în privința mufelor: există și adaptoare HDMI – ce înseamnă asta? Pe scurt: poți transforma o ieșire DVI, VGA, USG, eu mai știu ce trei litere semnalul poate fi convertit cu ajutorul unui astfel de obiect.

2. Routerul e prietenul tău cel mai bun

Acum e acum! Nu de puține ori m-am împiedicat prin casă de fire. Mă știți doar! Colecționez vânătăi exact în modul în care se dau dedicații la maneliști: fără număr. Ei bine, într-o zi am zis că trebuie să scap măcar de una din cauzele împiedicăturilor mele: firele din casă! Mi-am luat inima în dinți și mi-am luat un router. Deja-mi făcusem planul de atac pentru instalare: să sun expertul IT personal (a se citi: boyfriend-ul din dotare) și să-l bat la cap cu n-șpe mii de întrebări… Dar lucrurile au fost mai ușoare de atât: am dat de un router care avea toate indicațiile pe cutie, ba chiar cu poze și tot tacâmul – exact cum trebuie să îi explici unei persoane atehnice de genul meu. Apoi am scos CD-ul din pachet și… a fost la fel de ușor precum ai instala un antivirus!

Și da, apoi m-am împiedicat mai puțin când vorbeam la telefon (nu por sta locului când vorbesc la telefon…) singurele mele piedici rămase: covoarele și mobilierul (și mai e și faza aia dureroasă când te lovești la degetul mic de la picior).

3. Un sfat: documentează-te!

Nu sta ca mie să-ți strici ochii sau să aștepți să devii o mumie de fire! Documentează-te! Există o mulțime de site-uri și o  mulțime de magazine online, conectica.ro (de pildă), de unde poți afla tot felul de chestii noi și îți poți achiziționa cele necesare pentru a deveni și tu expert în rețelistică. Apropo, dacă brusc ți s-a trezit apetitul de renovări tehnologice prin casă pe conectica ai săptămânile rețelisticii în perioada 15-30 octombrie! Ce înseamna asta? Reduceri, evident! Oare ce o să mai învăț cu ocazia asta?
conectica_saptamanileretelisticii-slider

P.S.

Articol scris pentru SuperBlog.

P.P.S

Sursa foto cover: http://www.123rf.com

 

2 gânduri despre „Fire: mic ghid despre cum le poți stăpâni

Lasă un răspuns

