Biblioteca de pe Străduţă · La plimbare pe străduţă · Recomandări

Despre-o carte ca o rochie aurie

Rochiile aurii au un aer aparte: sofisticat, sexy, elegant și impunător. Clar – nu oricine le poate purta, îți trebuie cel puțin vreun kil de je ne sais quoi tipic femeilor de-o cochetărie elegantă, nu pițiponcească. Însă nu despre rochii aurii o să vă scriu eu – cel puțin nu despre alea pe care le poți cumpăra din mall. Poate din titlu unii dintre voi și-au dat seama că este vorba despre un roman al lui Theo AnghelRochia Aurie.

Autoarea m-a uimit cu seria ei Am murit, din fericire și nu știu dacă mă mai așteptam la ceva din partea acestui roman. Deși  când am auzit prima dată despre carte, pe undeva printr-un cotlon de internet, mi-am zis: „Ce naiba, Theo trece printr-o fază Sandra Brown-ească!?” – și scriitoarea americană  nu-i deloc genul meu. Însă Rochia Aurie deși intră fără discuție în categoria romance și inițial duce cu gândul la o producție mexicană menită să țină milioane de femei cu sufletul la gură, nu-i atât siropoasă. Nu trebuie să vă gândiți că Ana (personajul principal feminin) e vreo sărmana Maria în toate sensurile cuvântului sau că Mason (personajul principal masculin) e un Jose Armando galant 365 sau 366 de zile pe an (după caz), 7 zile din 7, 24 de ore din 24.

Ce-i drept, Ana e fiica unor imigranți români părăsită de tată la vârsta de 6 luni în vreme ce Mason, deși tot orfan de tată, trăiește în altă lume: provine dintr-o familie americană cu tradiție și avere. Ciocnirea celor două lumi pare imposibilă și totuși… se întâmplă. Ana se lasă convinsă de prietena ei (cam băgăcioasă) Mara să accepte un blind-date cu un tip aparent șarmant, Adonis. Însă acest zeu modern sub acoperire se dovedește a fi doar un bădăran care trăiește cu impresia că totul i se cuvine. Lovindu-se de refuzul Anei, decide să o atace în toaleta restaurantului distrugându-i rochia, totuși fata este salvată de Mason Hart.

Ana este imediat fermecată de către salvatorul cu ochi verzi irezistibili, dar pentru Mason definirea și acceptarea sentimentelor se pare a fi o treabă complicată. Evident, între cei doi se înfiripă ceva: înfruntă pericole, trec prin tot felul de provocări… aflați voi detaliile! Pe scurt, viețile lor ies din scenariul plictisit – cam asta se întâmplă când se ciocnesc lumile: au loc explozii, nu?

rochia-aurie-de-theo-anghel-editura-quantum-publishers-700x1077Ce mi-a plăcut cel mai mult? Povestea e interesantă, ușor de citit, etc, etc, etc. Theo Anghel are un stil de-a scrie aparte, face niște descrieri reușite și conturează într-un mare fel  personajele (chiar și cele secundare sunt pline de viață, autentice). De fapt, nu mă mai miră nimic la Theo: m-a făcut ea să citesc fantasy (m-a făcut!), mi-a arătat că poate aborda și alte genuri (bifez și asta!). La ea nimic nu e întâmplător, până și rochia aurie din titlu are o semnificație. Pentru a înlocui rochia distrusă de Adonis, Mason, îi oferă cadou Anei o rochie aurie elegantă și fascinantă care o obligă să aibă un comportament mai atent, să fie o fată diferită față de cea dinainte.

Rochia Aurie este o lectură adresată tuturor – nu e o carte pentru cititori cu pretenții. E o carte bună pentru o după-amiază de duminică, te captivează fără a te solicita prea mult. Cine vrea chestii mai complicate, poate puțin mai profunde, mai introspective, psihologice, cu simboluri ascunse ar alege altceva. Acest roman este o carte lejeră și asta nu-i un lucru rău, din când în când prinde bine așa o lectură. În plus, Theo are o eleganță aparte în limbaj care  mulțumește orice gen de cititor.

Publicată inițial pe Wattpad, povestea asta merita să rupă barierele acelei platforme și mă bucur că apărut și în variantă printată, deși ceva mai târziu (acesta a fost primul roman scris de Theo Anghel însă a văzut lumina tiparului după ce ea ajunsese deja în atenția cititorilor cu aventurile recuperatoarei de suflete Oriana).

Voi ați citit-o? V-a plăcut?

16 gânduri despre „Despre-o carte ca o rochie aurie

  1. Imi place cum ai prezentat cartea Rochia Aurie a scriitoarei Theo Anghel! Am citit-o pe când ea nici nu era, cartea ! Pe atunci Theo, ne desfăta în online, posta pe blog capitol după capitol din această captivantă poveste.

  2. Nu am citit nimic scris de autoare. Ma gandesc inca daca voi cumpara curand cartile scrise de ea, desi sunt cateva care ma tenteaza.
    Oricum am pe lista de cumparaturi seria Am murit, din fericire asa ca s-ar putea ca in luna februarie sa citesc si cartile pentru a-mi face o idee despre stilul autoarei.

Lasă un răspuns

