Biblioteca de pe Străduţă · Cafeneaua Soarelui · Dezbaterea de Vineri · La plimbare pe străduţă

Cărțile în format electronic

În seara asta de vineri aș vrea să discutăm despre cărțile în format electronic și prin asta nu mă refer la pdf-urile descărcate gratuit de pe scribd sau alte site-uri, ci despre ebookuri.

Da, prefer să dau banii pe un ebook!  Cel mai mare sumă cheltuită pe o comandă de cărți electronice? Cam cât o pereche de ghete din piele (evident, unele de la o marcă respectabilă) – nu dau sume că mai citesc și alte persoane blogul 😆 De ce prefer să cumpăr un ebook și nu să îl descarc gratis? Pur și simplu e un semn de respect față de autor și, uneori,  calitatea produsului e mult peste ceea ce poți descărca pe moca.

Trecând peste aceste amănunte, trebuie să recunosc că a citi un ebook nu e la fel cu a citi o carte în format fizic, nu îi simți mirosul, nu  ai plăcerea aia de a întoarce pagina… interacțiunea este practic mult mai slabă. Însă cărțile în format electronic au și câteva avantaje, cel puțin după părerea mea:

  • sunt eco – salvezi cel puțin un copac citind un ebook;
  • sunt mai portabile față de cărțile stufoase (m-am plimbat cu un hardcover de vreo 400 de pagini vreo o lună la serviciu pe când făceam naveta…);
  • poți regla luminozitatea, poți mări sau micșora scrisul;
  • ai mereu un semn de carte la îndemână,  unul virtual (e drept), dar e foarte util și oricum programul se deschide acolo unde ai rămas (cel puțin așa face al meu);
  • poți adăuga notițe, marca citate fără să te doară sufletul că scrii pe o carte;
  • dacă nu mai ai loc în bibliotecă, ei bine, softurile de citire a cărților electronice (indiferent de dispozitiv) îți pun la dispoziție un spațiu generos;
  • un ebook e mai ieftin decât o carte în format fizic.

Voi citiți cărți în format electronic? Care vi se par avantajele?

P.S.

Despre cartea din poză – în curând pe blog.

P.P.S

Am făcut poza săptămâna trecută după o lungă sesiune de citit, ignorați cearceaful cam șifonat, vă rog!

32 de gânduri despre „Cărțile în format electronic

  1. Citesc in format electronic. De aproape 2 ani sunt fan kindle si cu greu m-am urnit in ultimele luni sa citesc carti in format fizic.
    Am cumparat carti in format fizic pentru ca nu le gaseam in format electronic asa ca acum ma chinui sa le citesc.
    Mi se pare mult mai usor sa citesc pe kindle (am scris la un moment dat un articol despre diferenta dintre kindle, tableta si telefon din punctul de vedere al lecturii).
    Sincer, avem 4 biblioteci in casa si nu mai incape nicio carte.
    Am un kindle si cloud reader unde am stocate de 5 ori mai multe carti decat in bibliotecile din casa.
    Asa ca…..I rest my case! :*

    1. uite cine ma intelege 😊 si eu am kindle, dar de cand am laptopul 2 in 1 am citit mai mult de el… dar cred ca e din cauza ca nu mi-a trecut inca entuziasmul pentru noua jucarie 🙂

        1. Și e și foarte practic 🙂 Inițial nu mai voiam să îmi iau un laptop personal după ce se stricase cel vechi pentru că îl am pe cel de la job.. dar cum „stăpânirea franceză” încearcă se se impună în toate aspectele vieții angajaților, laptopul de serviciu are un mare dezavantaj: tastatura în franceză… tastele au o cu totul altă ordine și îmi venea greu să scriu pe blog așa că am găsit pe this little beauty la ofertă 🙂

  2. Recunosc ca citesc destul de rar eBook-uri… prefer de departe cărțile tipărite. Dar, cum nu întotdeauna ceea ce vreau sa citesc se găsește in formatul preferat de mine, apelez la eBook. Așa ca da, citesc uneori si constat ca îmi este mult mai accesibil.

  3. N-am încercat să citesc în format electronic, dar n-aș fi bănuit că sunt chiar așa multe avantaje în a citi un ebook. Totuși senzația de a atinge foaia de hârtie, de a o întoarce.. nu cred că m-aș putea lipsi prea mult de ele 😀

          1. Uite fix acum am descoperit ca pe 11 februarie 2014 mi-am comandat Kindle-ul si ca pe 11 februarie 2015 am platit pentru primul e-book. 😀 In primul an am citit doar ce am gasit gratis. :))

  4. Da, citesc și format electronic din rațiuni practice. Prefer cartea clasică, dar se întâmplă că citesc mai mult electronic. Pentru că unele cărți mi le pot cumpăra mai ușor așa (cele românești cu precădere, ajung foarte greu, unele nici nu se pot comanda aici). Iar dacă am undeva de așteptat e foarte convenabil. La îndemână.

  5. Si eu citesc pe kindle. Mai rar, dar o fac in special cand vreau sa citesc o carte pe care nu tin neaparat sa o am si in biblioteca, sau cand este vorba despre o carte stufoasa greu de transportat.

  6. Eu am laptop şi telefon, singurele dispozitive pe care aş putea citi pdf-uri. Am încercat pe ambele, nu mere. Nu am răbdare, nu mă pot concentra. Dacă îmi voi lua jucărie ca a ta, posibil să-mi schimb părerea. Până atunci, rămân la hârtie.

  7. Eu citesc și în format fizic, și în format electronic. Deși prefer să simt mirosul cărților, mi se face dor și de formatul electronic.
    Cât despre carte, mie mi-a plăcut mult, spre surprinderea mea. Sunt curioasa ce părere ai avut tu. 🙂

Lasă un răspuns

